Gå til innhold

Lukt av hund

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.2.2023 den 15.53):

Er det forskjell på hvor mye ulike raser lukter? Jeg kjenner flere som har hund, og hos noen av dem lukter det hund i hele huset, og i bilen så mye at det er ubehagelig å sitte på. Alle de som har hundelukt hjemme har det stort sett ryddig og rent. Jeg er veldig glad i dyr og kommer til å skaffe meg hund selv etterhvert, men lurer på om det er det noe man kan gjøre for å unngå at det setter seg lukt overalt? 

Anonymkode: 5a706...439

Rase har definitivt noe å si. Jakthunden min lukter pyton en uke etter en god vask, den lille selskapshunden lukter ikke med mindre hun er våt og trenger svært sjelden et bad. 

Broren min har flere jakthunder av en annen type en min, de stinker akkurat det samme. Mammas hunder, en collie og en Shetland sheepdog, lukter ingenting. 

For å redde meg fra ulukt i huset bruke jeg (bortsett fra å lufte og gjøre rent selvsagt), duftrenser uten lukt fra Maison Berger (en slags oljelampe). Den er faktisk magisk. 

Anonymkode: a3e9a...720

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er forskjell på raser ja. 

Ett dyr blir aldri luktfritt, men endel raser lukter mer enn andre. 

Det er forskjell på pels. Noen hunderaser blir våte inntil skinnet i mye regn, og pelsen trekker mer skitt og fett. Mens f eks samojed har mer vannavstøtende og skittavstøtende pels.

Har selv mange hunder, og kan reagere på hunder jeg passer. Iblant holder det med ett bad. Men de vil lukte mer uansett 

Ikke alle er like flinke til å vaske tepper, og hundesenger så ofte heller.

Tepper og senger i biler blir ofte våte, og kan bli litt sure om de blir liggende lenge uten vask.

Det samme med hundeseler, bånd, stoff halsbånd ect.

Anonymkode: d0a29...d08

Skrevet

Det er forskjell på raser, ja! Ville gjort nøye research hvis du tenker å skaffe deg hund. 

De fleste hunder lukter litt når de har vært ute i regnet, men det forsvinner når de tørker. 

Anonymkode: 37491...524

Gjest Ramona1970
Skrevet

Hunden min luktet ingenting og hun var råforet. Eneste gangene jeg la merke til lukt fra henne var når hun fikk tørrfor.

Skrevet

Vår jack russel lukter, spesielt etter den har vært ute

Anonymkode: 2ef56...aed

Skrevet

Jeg hata at alle tingene mine lukta hund, frem til jeg måtte avlive hunden.. Har aldri savnet en lukt så mye, og skulle gjerne hatt lukta av hundetåfis tilbake.

Anonymkode: ee35f...b45

• Hjerte 2
Skrevet

Noen hunder lukter helt klart mye mer enn andre, men det har sikkert mye å si på rase, alder og hvor godt de vaskes/stelles. Å klappe en fettete og stinkende hund synes jeg faktisk er helt vemmelig. Jeg er ganske glad i hund, men jeg synes faktisk det er ganske kjipt i f.eks. selskaper å stinke hund og bli full av hår i penklærne mine. Jeg har faktisk vært i flere ulike selskap hvor dette har skjedd, og jeg synes det er litt flaut å ikke ville klappe hunden til vertene, for jeg må jo også gå rett og vaske hender bl.a.. Blir en del pliktkos, for de vet jo at jeg er glad i dyr 😬 Hos de med "rene" og ikke fettete hunder så er det jo ikke noe problem. 

Jeg har bare opplevd at EN golden er "ekkel", og synes oftest at det er de strihåra/korthårede rasene som er "verst". 

Anonymkode: 6e1fa...982

Skrevet

Har valper «babylukt»? Altså, etter den er ferdig med å die. Min valp lukter litt baby og jeg lurer på om den kommer til å fortsette å lukte godt?

Anonymkode: ace8f...d9b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...