Gå til innhold

Bare på KG det er ageshaming?

Fremhevede innlegg

Skrevet

her på Kvinneguiden risikerer man vel å bli "shamet" uansett hva man forsøker å gjøre. 

så hva folk sier her inne har selvfølgelig  ingenting å si. :nisse:

Anonymkode: 592d2...8ef

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Abendstern skrev (17 timer siden):

Driter i alderen bare puppa er store 🤷‍♂️

Tja, de bør peke litt oppover heller. Men vi alle har forskjellige preferanser😅

Anonymkode: b8299...eaf

• Liker 1
Skrevet

«Springer» etter deg for hva? Sex? Ikke noe å skryte av 

Anonymkode: ac1d6...bab

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde samme opplevelse som deg, ts😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hvilke arenaer er du på hvor du opplever mye sjekking? Jeg er ti år yngre enn deg og opplever veldig godt aldersdiskrimineringen. Jeg er på nettdatingarenaer og møter ikke så mange menn i naturlige settinger, men de gangene jeg gjør og prøver å flørte får jeg heller at de uttrykker at jeg er rar eller ikke pen nok, enn flørt tilbake som jeg gjorde som yngre med akuratt samme metode.

Har til og med prøvd å endre alderen i profilen men ha de samme bildene av meg og det er tydelig at det er alderen som holder mennene unna. Det gjør meg deprimert og jeg sliter med å akseptere at jeg ikke ser ut som i 20 årene lengre..

Jeg ser ikke på oppmerksomhet fra menn i 60 og 50 årene (som er de som det er pågang fra) som noe som telles som positiv oppmerksomhet når jeg er 39.

Anonymkode: 8bfb7...113

Du må huske på at alternativet til å bli eldre er mye verre. 

Anonymkode: d452d...519

• Liker 1
Skrevet
18 hours ago, Abendstern said:

Driter i alderen bare puppa er store 🤷‍♂️

Etterhvert er de mer lange enn store. 

Anonymkode: 9f7c0...ed7

Skrevet

Enig med ts, kvinner har lett for å finne seg noen i alle aldre. Kanskje spesielt grunnet at menn er kjempeinteressert i eldre damer.

Menn over 35 år har gått ut på dato, og er lite å samle på.

Anonymkode: 35765...3bf

Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Enig med ts, kvinner har lett for å finne seg noen i alle aldre. Kanskje spesielt grunnet at menn er kjempeinteressert i eldre damer.

Menn over 35 år har gått ut på dato, og er lite å samle på.

Anonymkode: 35765...3bf

Nei. De har jo ikke det.

Problemet er at mange menn faller litt i «jeg er et offer, kvinner er onde»-rollen når de blir eldre. Mange blir 30+ og slutter å ta vare på seg selv, blir sure og bitre på verden. Det er ikke sexy.. Jeg sorterer bort menn som ikke prioriterer barna sine. Barna burde være første pri. Og det er dessverre sjelden vare.

Endret av Blått
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
23 hours ago, AnonymBruker said:

Nettopp blitt singel og er 49 år og opplever overhodet ikke at menn tar meg av markedet fordi jeg er for gammel. Her har jeg både unggutter, på min alder og eldre som springer etter meg.

Ingen bryr seg om alderen min ser det ut til.. Er dette et fenomen incel menn lager i deres eget hodet? Eller opplever dere kvinner at menn velger dere bort på grunn av alderen?

Holder på å date en som er 14 år yngre og han er interessert i et forhold og bryr seg ikke om alderen. Nesten jeg som er mer usikker, hehe.

Hva er deres erfaringer med yngre menn, blir dere valgt bort?

Anonymkode: acf90...6dc

Jeg har selv ikke hatt noen problemer med at menn tar meg av markedet fordi jeg er for gammel. I en alder av 33 år.. så tar jeg vare på meg selv og tar meg godt ut. :) 14 år yngre ned for meg er 19 år.. og jeg har blitt sjekket opp av 19-åringer på åpen gate.. men haha det er ikke aktuelt. 

Endret av Blått
Skrevet

Jeg har passert 40, og opplever oppmerksomhet fra menn. Jeg blir flørtet med, bedt ut, får komplimenter og alt det der. Det er bare det at jeg føler alt mas om alder og verdi de siste par årene, har ødelagt meg litt. Jeg klarer ikke lenger å tro på den positive oppmerksomheten, tenker de ikke mener det seriøst, at de bare er desperate etter sex, at de hadde valgt en ung og sexy dame om de trodde de hadde kjangs.

I tillegg føler jeg at så mange menn har avslørt sin aller styggeste og mest nedrige side i den debatten, at jeg er rett og slett ikke så veldig interessert lenger. De har jo sagt veldig tydelig, veldig høyt, at jeg er for gammel for dem. Da er det klart at de ikke egentlig vil ha meg, og de hadde ikke valgt meg om de hadde bedre alternativer. Og jeg er ikke interessert i å være den som blir tatt til takke med. jeg vil ikke ha sex med en som egentlig helst skulle hatt en sexy dame på 18. 

Men det føles egentlig veldig greit. Nå er på en måte valget tatt for meg, nå trenger jeg ikke lure på om jeg kanskje kunne tenke meg et forhold igjen, eller kaste bort tid på å flørte. Nå kan jeg legge alt det der bak meg, og heller fokusere energien min på alt det jeg ikke er for gammel for, som venner, jobb og hobbyer. Mennene som måtte prøve seg får reisepass alle som en, jeg har bedre ting å bruke tiden min på. 

Anonymkode: c8164...5c6

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tenker menn som skal være i livet mitt må oppføre seg sånn at de ikke koster mer enn de smaker. Jeg er vel voksen, tjener greit og har et godt liv i utgangspunktet, og trenger sånn sett ingen mann til å forsørge meg eller hjelpe meg med ting. Når jeg tenker tilbake, har problemet med menn for meg gjennom tida vært at de har krevd mer enn de har gitt, de har liksom vært de som ville sette standarden, og det gidder jeg ikke mer.

Jeg har en mann nå, og dette har vi snakka inngående om. Vi har virkelig forhandla om de grensene der, og det går foreløpig fint. Men aldri mer skal jeg gi mer enn jeg får, og det er JEG som setter standarden for meg.

Anonymkode: 62f06...5c7

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Nettopp blitt singel og er 49 år og opplever overhodet ikke at menn tar meg av markedet fordi jeg er for gammel. Her har jeg både unggutter, på min alder og eldre som springer etter meg.

Ingen bryr seg om alderen min ser det ut til.. Er dette et fenomen incel menn lager i deres eget hodet? Eller opplever dere kvinner at menn velger dere bort på grunn av alderen?

Holder på å date en som er 14 år yngre og han er interessert i et forhold og bryr seg ikke om alderen. Nesten jeg som er mer usikker, hehe.

Hva er deres erfaringer med yngre menn, blir dere valgt bort?

Tenker at antallet menn som er interessert etter en viss alder synker så klart, men at det fortsatt finnes mange menn som gir faen og ikke bryr seg med alderen.

Anonymkode: a2e9f...d70

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Tenker at antallet menn som er interessert etter en viss alder synker så klart, men at det fortsatt finnes mange menn som gir faen og ikke bryr seg med alderen.

Har absolutt ikke synket hos meg, jeg er like populær nå som da jeg var 19. Har vært i noen forhold og når jeg er singel, står det ikke på oppmerksomheten. Følte bare for å løfte andre kvinner på denne alderen her inne og s i at markedet er godt også i vår alder. Har bare hørt menn her inne og i media snakke nedsettende om kvinner over 40. Vel, det stemmer ikke. Får veldig mye oppmerksomhet faktisk. Nesten på kanten til slitsomt og jeg er ei gammel kjerring, liksom .

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

For meg så er det veldig motsatt. I 20-årene hadde jeg knapt noen interesserte :) i 30-årene blir jeg sjekket opp av menn i alle aldre. 

• Nyttig 2
Skrevet

Vel på kvinneguiden er alle menn Brad Pitt dagen de fyller 30, og alle damer 18-25år ser ut som Megan Fox, men blir mirakuløst bistygge dagen de fyller 26 år. Tror ikke jeg ville tatt det helt seriøst..

Anonymkode: 4dfa6...efd

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Blått skrev (På 12.2.2023 den 12.41):

For meg så er det veldig motsatt. I 20-årene hadde jeg knapt noen interesserte :) i 30-årene blir jeg sjekket opp av menn i alle aldre. 

Samme her. Ingen så min vei da jeg var 18-25 med modellkropp. Etter å ha fått barn og lagt på meg 10 kilo, fikk jeg plutselig masse oppmerksomhet. 

Anonymkode: 7ecc4...5e8

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.2.2023 den 12.33):

Har absolutt ikke synket hos meg, jeg er like populær nå som da jeg var 19. Har vært i noen forhold og når jeg er singel, står det ikke på oppmerksomheten. Følte bare for å løfte andre kvinner på denne alderen her inne og s i at markedet er godt også i vår alder. Har bare hørt menn her inne og i media snakke nedsettende om kvinner over 40. Vel, det stemmer ikke. Får veldig mye oppmerksomhet faktisk. Nesten på kanten til slitsomt og jeg er ei gammel kjerring, liksom .

Å løfte opp andre er en vakker egenskap enda flere burde satset på fremfor å være bitter og nedlatende.

Jeg fikk mer oppmerksomhet med årene. Jeg er 42 nå og sliter ikke akkurat. Er ikke på tinder eller den slags. 

Men nå er ikke 40 og 50- årene så gammelt da. Ikke i disse dager.

Blått skrev (På 12.2.2023 den 12.41):

Samme her. Ser mange prøver å overbevise oss om at det er så enkelt for unge jenter for alle menn vil ha dem. Men de lurer ikke en «gammel» rev som meg😄 Jeg har vært ung selv og både sett og hørt hvordan unge jenter har det. At de er unge betyr ikke at de ikke sliter eller har ikke har problemer med menn. Noen av dem har kjærester som bryter dem helt ned også. De blir kritisert både for utseende, vekt, alder osv også da. Og den alderen er det verst da mange enda ikke tar igjen på samme måte som mange eldre gjør. Man finner seg jo i mer når man er ung, det er ikke noe nytt. 
Det er få unge jenter som glir gjennom livet. 

Anonymkode: cb059...55b

Skrevet

Neh, det er kg. Det som er deilig med å bli eldre er å slippe grisene. Det er først og fremst grisene som hopper over alderen din for de vil ha noen yngre som ser mer tilnærmelige og imøtekommende og mindre grensesettende ut. De er blitt borte. Resten er like interessert som før. Nå er jeg 33, har kjæreste på 31 og har blitt bedt på date av to av 22-åringer. Og samtidig de på 40. Verden er bedre enn en del menn på internett som synes det er viktig at du tenker over markedsverdien din som kvinne av en eller annen grunn.

Anonymkode: e402e...199

• Liker 1
Skrevet

aldri hatt noe problemer med draget pga alder. draget har kun dalt pga jeg ble feit.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...