Gå til innhold

Bare på KG det er ageshaming?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nettopp blitt singel og er 49 år og opplever overhodet ikke at menn tar meg av markedet fordi jeg er for gammel. Her har jeg både unggutter, på min alder og eldre som springer etter meg.

Ingen bryr seg om alderen min ser det ut til.. Er dette et fenomen incel menn lager i deres eget hodet? Eller opplever dere kvinner at menn velger dere bort på grunn av alderen?

Holder på å date en som er 14 år yngre og han er interessert i et forhold og bryr seg ikke om alderen. Nesten jeg som er mer usikker, hehe.

Hva er deres erfaringer med yngre menn, blir dere valgt bort?

Anonymkode: acf90...6dc

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker hovedforkjellen mellom yngre og eldre damer er den i virkeligheten, og ikke i online-dating. Damer uavhengig av alder kan laste ned en dating-app å få masse matches. Mens i virkeligheten så vil menn gå ut av veien sin for å behandle helt ukjente yngre damer ekstra bra, noe som ikke skjer i lik grad med eldre damer. 

Yngre menn kan gå opp en del i alder dersom de er desperate, men ikke fordi de har lyst etter min erfaring.  Det er gøy å få mange matches på nett-dating, men etter 1 måneds tid blir det bare mer slitsomt enn det er gøy for min del. 

Anonymkode: 97005...1dd

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nettopp blitt singel og er 49 år og opplever overhodet ikke at menn tar meg av markedet fordi jeg er for gammel. Her har jeg både unggutter, på min alder og eldre som springer etter meg.

Ingen bryr seg om alderen min ser det ut til.. Er dette et fenomen incel menn lager i deres eget hodet? Eller opplever dere kvinner at menn velger dere bort på grunn av alderen?

Holder på å date en som er 14 år yngre og han er interessert i et forhold og bryr seg ikke om alderen. Nesten jeg som er mer usikker, hehe.

Hva er deres erfaringer med yngre menn, blir dere valgt bort?

Både kvinner og menn angriper hverandre her inne på bakgrunn av alder. Veldig ofte er det slik at slike foraer samler mange av de sinte kvinnene og mennene, i real life er det sjelden at noen bryr seg så mye hvis ikke det er helt åpenbare "rare" forhold. Tror man bør lese KG med et veldig kritisk blikk, det er mye ekstremt og på spissen her inne.

Anonymkode: ba799...7c6

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tenker hovedforkjellen mellom yngre og eldre damer er den i virkeligheten, og ikke i online-dating. Damer uavhengig av alder kan laste ned en dating-app å få masse matches. Mens i virkeligheten så vil menn gå ut av veien sin for å behandle helt ukjente yngre damer ekstra bra, noe som ikke skjer i lik grad med eldre damer. 

Jeg har ingen datingapp? Det de ser, er det de har å forholde seg til.

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Yngre menn kan gå opp en del i alder dersom de er desperate, men ikke fordi de har lyst etter min erfaring.  Det er gøy å få mange matches på nett-dating, men etter 1 måneds tid blir det bare mer slitsomt enn det er gøy for min del. 

Ser ikke ut til at de er desperate. Har blitt bedt på flere date, uten å ha registrert meg på noen app. Har truffet de ute, en traff jeg på isfiske.

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Både kvinner og menn angriper hverandre her inne på bakgrunn av alder. Veldig ofte er det slik at slike foraer samler mange av de sinte kvinnene og mennene, i real life er det sjelden at noen bryr seg så mye hvis ikke det er helt åpenbare "rare" forhold. Tror man bør lese KG med et veldig kritisk blikk, det er mye ekstremt og på spissen her inne.

Anonymkode: ba799...7c6

Ja tror du kan ha helt rett. Tenkte at nå er det ingen som vil ha meg med tanke på debatten på tv og her på kg, men opplever det stikk motsatte.

• Liker 5
Skrevet

Har jeg aldri hørt utenfor kvinneguiden

Har hørt det stikk motsatte faktisk, guttene liker MILFs

Anonymkode: d26d1...92f

• Liker 7
Skrevet

Hva snakker du om? Vi menn elsker eldre damer 😍

M36

Anonymkode: 01542...157

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke for sex, i hvert fall. Men ja, opplever at noen ser etter en yngre dame. Samtidig har jeg og truffet en som er en del år yngre, og veldig interessert i meg til kjæreste, men ikke jeg.

Skrevet

Ja det er stort sett på kg. De som ageshamer kvinner her er menn som ikke har det bra med seg selv. Ikke har de noe draget på damer heller, ihvertfall ikke de som de er interessert i. Noen av dem sliter seg nesten ut med å prøve å overbevise kvinner om at menn synes de er gamle og verdiløse etter 30. De tror antagelig at kvinnene her inne lever samme liv som dem og har det like dårlig som dem , og at det da skal være lett å få dem til å tro at de er gamle og verdiløse. De takler ikke at de ikke har hatt eller har draget på de unge jentene de helst vil ha,og blir forbanna på jevnaldrende kvinner pga. det. Dette er lett å gjennomskue fordi man ser ageshaming kun her inne, men opplever det ikke i det virkelige liv.

Anonymkode: be6f2...613

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Dream on.

Anonymkode: 5d3eb...aef

Skrevet

Ser jo at det er en del menn menn som setter lite realistiske alderspenn på damer de ønsker date på datesider, men tror faktisk jeg bare har sett en virkelig kjekk mann på rundt 40 som hadde et eller annet ræl som 18-29. Han så ut som en fotomodell, så kan nok lykkes med det (men tanken slo meg og om at profilen kan være falsk). De aller fleste som ønsker yngre damer virker nå helst å være mindre kjekke menn som trolig håper en yngre dame er villig til å føre genene deres videre. Litt trist egentlig. De ender gjerne med hverken dame eller barn, men kunne gjerne fått seg dame om de kikket blant kvinner på egen alder. 

Anonymkode: 37762...3c1

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Stikk motsatt hos meg. Jeg er 33 og får lite oppmerksomhet fra menn på tinder, spesielt lite fra jevnaldrende og litt eldre. I virkeligheten får jeg til tider overveldende mye oppmerksomhet, også av den seriøse typen. Av menn fra 25-45 år ca

Anonymkode: 7eedd...932

• Nyttig 2
Skrevet

Å "shame" andre direkte nok temmelig uvanlig utenfor internett. At alder spiller inn på hvor attraktiv en er gjelder nok samtidig i den virkelige verden, men sjelden så binært som enkelte ser ut til å tro eller tolke det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Haha, tok ikke lang tid før en av de kom. 

Anonymkode: 68b96...0b4

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Ulike kjønn shamer hverandre både på Kg og ellers, men det er også de av samme kjønn som gjør det. Jeg syns nesten kvinner er hakket verre mot hverandre kontra menn mot kvinner som regel. Ingenting å ta seg nær av for de fleste er ikke sånn, hverken her eller andre steder. Vi legger bare mer merke til de som er negative og dømmende.

Anonymkode: 3b173...4c0

• Liker 1
Gjest Abendstern
Skrevet

Driter i alderen bare puppa er store 🤷‍♂️

Skrevet

Hvilke arenaer er du på hvor du opplever mye sjekking? Jeg er ti år yngre enn deg og opplever veldig godt aldersdiskrimineringen. Jeg er på nettdatingarenaer og møter ikke så mange menn i naturlige settinger, men de gangene jeg gjør og prøver å flørte får jeg heller at de uttrykker at jeg er rar eller ikke pen nok, enn flørt tilbake som jeg gjorde som yngre med akuratt samme metode.

Har til og med prøvd å endre alderen i profilen men ha de samme bildene av meg og det er tydelig at det er alderen som holder mennene unna. Det gjør meg deprimert og jeg sliter med å akseptere at jeg ikke ser ut som i 20 årene lengre..

Jeg ser ikke på oppmerksomhet fra menn i 60 og 50 årene (som er de som det er pågang fra) som noe som telles som positiv oppmerksomhet når jeg er 39.

Anonymkode: 8bfb7...113

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Helt uenig. Jeg er ikke og her aldri vært på noen dating-app, men har da mange som er interesserte. Stort sett yngre, blir sjeldent sjekket opp av eldre menn, og tror aldri noen som er mer enn fem år eldre enn meg.

Ukjente (og kjente) menn behandler meg bra, alltid. Hvis jeg går på krykker tilbyr ukjente menn seg å bære varene mine til bilen om jeg er på butikken, hvis jeg sliter med å måke snø spør gjerne en tilfeldig nabo jeg ikke en gang kjenner om jeg trenger hjelp, og sånn er det jo med mye.

herzeleid skrev (1 time siden):

Å "shame" andre direkte nok temmelig uvanlig utenfor internett. At alder spiller inn på hvor attraktiv en er gjelder nok samtidig i den virkelige verden, men sjelden så binært som enkelte ser ut til å tro eller tolke det. 

Alder spiller nok helt klart inn, men ikke så mye at man føler seg uattraktiv. Jeg kan fint gå på byen uten å bruke en krone selv, eller dra på date i dag hvis jeg vil, men klart en på 17 år er neppe interessert i et forhold (og takk for det!), ei heller en på 30 som ønsker seg egne barn… 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvilke arenaer er du på hvor du opplever mye sjekking? Jeg er ti år yngre enn deg og opplever veldig godt aldersdiskrimineringen. Jeg er på nettdatingarenaer og møter ikke så mange menn i naturlige settinger, men de gangene jeg gjør og prøver å flørte får jeg heller at de uttrykker at jeg er rar eller ikke pen nok, enn flørt tilbake som jeg gjorde som yngre med akuratt samme metode.

Har til og med prøvd å endre alderen i profilen men ha de samme bildene av meg og det er tydelig at det er alderen som holder mennene unna. Det gjør meg deprimert og jeg sliter med å akseptere at jeg ikke ser ut som i 20 årene lengre..

Jeg ser ikke på oppmerksomhet fra menn i 60 og 50 årene (som er de som det er pågang fra) som noe som telles som positiv oppmerksomhet når jeg er 39.

Så trist - jeg er eldre enn deg, men merker ikke noe av dette. Har aldri noen gang fått annet enn faderlig oppmerksomhet fra menn i 50-60-årene…

Er som sagt ikke på nettdating, men møter menn på trening, på stranden, på tur, på yoga, på kurs… har flere ganger blitt sjekket opp om jeg sitter alene på en kafè med laptop’en, eller når man sitter i en park

Anonymkode: 0d5a5...d6a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Alder spiller nok helt klart inn, men ikke så mye at man føler seg uattraktiv. Jeg kan fint gå på byen uten å bruke en krone selv, eller dra på date i dag hvis jeg vil, men klart en på 17 år er neppe interessert i et forhold (og takk for det!), ei heller en på 30 som ønsker seg egne barn… 

Ja som sagt er det nok ikke så binært som noen tror det er, eller tror andre mener at det er. Er en attraktiv i midten av 20-årene og tar godt vare på seg selv er en gjerne det også i midten av 30-årene, osv. Litt mindre, og gjerne for et annet ‘utvalg’ men antagelig ikke ‘en hel verden av forskjell’.

Skrevet
herzeleid skrev (1 minutt siden):

Ja som sagt er det nok ikke så binært som noen tror det er, eller tror andre mener at det er. Er en attraktiv i midten av 20-årene og tar godt vare på seg selv er en gjerne det også i midten av 30-årene, osv. Litt mindre, og gjerne for et annet ‘utvalg’ men antagelig ikke ‘en hel verden av forskjell’.

jeg tror det. Og samtidig har jeg aldri opplevd så mye som et ekkelt blikk eller en slibrig kommentar fra menn da jeg var typ 12-16, noe jeg dessverre har skjønt at mange unge jenter opplever. Sånn sett ganske priviligert.

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

TS skriver isfiske i hennes post nr 2. Det er bare å investere i utstyr med en gang.

TS, jeg er enig med deg. Folk er mye greiere i det virkelige liv enn på KG.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...