AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #1 Skrevet 11. februar 2023 Hei. Jeg pleide å lage en del sushi for 3 år siden og fikk alltid perfekt sushiris. så, i forrige uke tenkte jeg det var så lenge siden jeg har laget shushi. Nå er det andre gangen jeg lager sushi og risen fester seg ikke på nori-en. Den blir bare løs. Skjønner ikke hva jeg gjør feil. jeg lager den slik: 1. skyller risen godt 2. lar den hvilke i vann i 30 min 3. Koker risen 4. lager blandingen av riseddik, salt og sukker 5. tar risen ut av riskokeren oh fordeler risedikkblandingen over risen. 6. Lar risen kjølse seg litt og så begynner å lage shushi. hva er det jeg gjør galt ? 😕 Anonymkode: 62306...e8a
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #2 Skrevet 11. februar 2023 Brukte du riskoker sist også? Alrså, når risen ble bra Anonymkode: ce31e...2d6
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #4 Skrevet 11. februar 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Brukte du riskoker sist også? Alrså, når risen ble bra Anonymkode: ce31e...2d6 Ja. Har alltid brukt riskoker. Anonymkode: 62306...e8a
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #5 Skrevet 11. februar 2023 Mt3 skrev (9 minutter siden): Bruker du samme type riskorn som sist? Altså jeg har brukt forskjellige typer merke av sushiris opp gjennom årene. Den risen jeg brukte nå har jeg brukt før også. Men vet liksom ikke om det er noe galt med risen eller måten jeg tilbereder den på🤔 ts Anonymkode: 62306...e8a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå