Gå til innhold

Journal - ventende pasient?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Hadde en undersøkelse for noen dager siden, så gikk inn i journalen min for å se om det var et svar der. Men ser nå at legen var inne i journalen min idag, og da står det «ventede pasient» ?? Ble litt bekymret nå, betyr det at de har funnet noe? 

Anonymkode: bf832...a38

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke nødvendigvis, det stod sånn i tilgangsloggen i flere uker etter min siste time på sykehuset, var treghet hos legen som gjorde at epikrisen ikke ble skrevet ferdig før det hadde gått syv uker🙄 

Anonymkode: 1ebac...0ed

• Liker 1
Skrevet

Neida, her bekymrer du deg unødig tror jeg. De må bare ha en grunn til å sjekke journalen, sånn kan det stå på meg også lenge etter jeg har vært en plass hvor jeg ikke skal igjen.

Anonymkode: bfe86...886

• Liker 2
Skrevet

Ventende pasient refereres nok til timen du var inne på tenker jeg. Som flere her skriver så må de grunngi hvorfor de sjekker journalen og da tar de det som passer best. Før man skal inn til timen er det feks. vanlig at det står "planlagt oppmøte"

• Liker 1
Skrevet

Har kun hatt "ventende pasient" på min journal en gang og det var etter MR, to dager sener så jeg at jeg var ventende pasient så jeg tenker du skal videre i systemet.

Jeg sjekker ofte når jeg har vært inne til MR og slikt selv. :P 

Anonymkode: 86c88...805

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har kun hatt "ventende pasient" på min journal en gang og det var etter MR, to dager sener så jeg at jeg var ventende pasient så jeg tenker du skal videre i systemet.

Jeg sjekker ofte når jeg har vært inne til MR og slikt selv. :P 

Anonymkode: 86c88...805

Videre i systemet? Betyr det at de har funnet noe da?? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Videre i systemet? Betyr det at de har funnet noe da?? 

Ikke nødvendigvis! De må, som skrevet tidligere, krysse av på hvorfor de er inne i journalen din! Når de forbereder seg til timen og når de skriver epikrise er de gjerne inne og leser tidligere epikriser og prøvesvar og henvisninger og sånt. Det betyr ikke automatisk at de har funnet noe!

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke nødvendigvis! De må, som skrevet tidligere, krysse av på hvorfor de er inne i journalen din! Når de forbereder seg til timen og når de skriver epikrise er de gjerne inne og leser tidligere epikriser og prøvesvar og henvisninger og sånt. Det betyr ikke automatisk at de har funnet noe!

Ok, så bra:) takk for svar😊

Skrevet

Det kom frem akkurat det samme i min journal da jeg skulle få tak i gamle journalnotater fra arkivet. Det stod ventende pasient også barneavdeling, litt rart mtp. at jeg er over 18. 😅

Anonymkode: 05ab7...322

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...