AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #21 Skrevet 11. februar 2023 Har du forsøkt å endre leggetid? Ikke sikkert det løser det men kan jo være verdt et forsøk å teste litt senere leggetid noen netter, og litt tidligere noen netter om senere ikke funket. Vi fikk ikke lagt så tidlig som 19 da vår var 5 mnd. Når min våknet/våkner om natta og ikke vil sove igjen så har jeg pleid å bære rundt på soverommet. Har sittet/gått rundt og bysset, sunget litt lavt, ammet osv. I opp til 3 timer men som regel har hun sovnet etter 1 time da. Men min er ofte våken men trøtt, ikke helt vill.. Men samtidig har jeg måtte ta opp og holde for om jeg har lagt henne i senga har hun turnet og blitt lys våken ELLER hylskreket. Så jeg har bare holdt henne Anonymkode: 3122e...917
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #22 Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 11.2.2023 den 9.50): Ikke stå opp. Ha rommet mørkt. Sett på litt sovemusikk, eller white noise om han liker det. Ta på deg hodetelefoner og hør på musikk, eller en podcast mens det står på som værst. Hva var feil her? Var vell det som stod i linken din? Ikke stimuler ungen... La det være mørkt... Unngå øyekontakt.. Anonymkode: 6d7d3...55e Akkurat det jeg skrev - din holdning om at babyer har "vondt i viljen" og er "sta". Du skrev også at det tar tid før de "gir seg" men du må "bestemme" for du er "sjefen". Babyen har ikke fått døgnrytme enda, som er helt normalt, og ditt syn på saken er at babyen er vrang og ikke vil sove med vilje. Så jeg håper fortsatt du leser deg opp, og slutter å se på omsorgen for ørsmå babyer som en kamp mellom viljer der sjefen vinner. Det gjelder forøvrig større barn også. Anonymkode: 9c333...69d 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #23 Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 11.2.2023 den 11.20): Jeg kommer sikkert til å bli sterkt kritisert av "moder jord" med linken sin lengre oppe i tråden, men... kanskje prøve å gi han MME på kveldstid mellom 19.00 og 24.00. Det er tyngre å fordøye. Kan hende han vil sove lengre strekninger av gangen. Syns det høres forferdelig ut å være alene med dette ❤ Jeg har en liten jente som var/er sta som en hest fra hun trakk pusten for første. Vi har vært to om det da. Når hun var rundt 5-6 måneder husker jeg vi lå der ved henne hver vår natt. Vi bysse, sang, holdt i hånden, brukte musikk og white noise. Vi var trygge og beholdt roen. Hun var aldri alene, og vi stod ikke opp med mindre hun var syk. Jeg syns det hjalp å ha musikk i ørene. Vi fant ut at hun sov bedre de nettene hun var med far, da han gav mme. Jeg sluttet også å nattamme og gav mme i stedet. Da begynte hun å sove lengre av gangen med meg også. (Vi brukte bedside crib) Tilslutt løsnet det. Gjør meg ingenting å stå opp kl 5, så lenge jeg har fått noen timer i strekk før det. Vi har en trygg, veeldig sta og viljesterk jente på godt å vondt 😊 Finn en rutine på natt som du syns passer for deg og sønnen din. Hold deg til den rutinen. Vær konsekvent. Barn syns det er trygt med faste rammer. Hvis du har en venninne eller familiemedlem som kankje kan avlaste deg litt, så ville jeg spurt om hjelp. Dette er tøfft å stå i alene. Jeg hadde møtt veggen før 5 måneder om det var meg. Du er jammen meg beintøff! ❤ Anonymkode: 6d7d3...55e Du går rett på brukerangrep? Og bruker hersketeknikk med kallenavn. Synet ditt på datteren din er at hun er og var "sta som en hest fra hun trakk pusten for første gang". Og du mener det at hun ikke sov sammenhengende når hun var under et halvt år skyldtes at hun var sta. Har du tenkt over hvordan ditt syn på jenta di påvirker henne? Har du vurdert å gå foreldrekurs og lære om barns utvikling? Anonymkode: 9c333...69d
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #24 Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du går rett på brukerangrep? Og bruker hersketeknikk med kallenavn. Synet ditt på datteren din er at hun er og var "sta som en hest fra hun trakk pusten for første gang". Og du mener det at hun ikke sov sammenhengende når hun var under et halvt år skyldtes at hun var sta. Har du tenkt over hvordan ditt syn på jenta di påvirker henne? Har du vurdert å gå foreldrekurs og lære om barns utvikling? Anonymkode: 9c333...69d Yikes! 😳 Anonymkode: 6d7d3...55e 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #25 Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Yikes! 😳 Anonymkode: 6d7d3...55e Jeg tar det som et nei. Da går jeg også ut fra at egenrefleksjon utgår... Anonymkode: 9c333...69d
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #26 Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg tar det som et nei. Da går jeg også ut fra at egenrefleksjon utgår... Anonymkode: 9c333...69d Nå er det nok. Alvorlig talt. Det var da du som begynte med nedlatende hersketeknikk i ditt første innlegg, og nå i to innlegg til. Du sitter ikke med fasiten. Nå må du gi deg. Det er ikke noe negativt i å være sta og viljesterk. Tvertimot. Vi ser på dette som kjempepositivt. Pedagogene i barnehagen kaller datteren min også viljesterk og sta. Det er heelt ok! Alle barn er da forskjellige. Anonymkode: 6d7d3...55e 1 1
kjærring Skrevet 27. mars 2023 #27 Skrevet 27. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 11.2.2023 den 2.35): Det holder på å klikke for meg. Baby våknet 01:30. Ville ikke amme. Ville ikke samsove. Fikk ny bleie. Vil ikke ha trøst eller kos. Hylskrek 1 time før jeg ga opp og nok en gang sto opp. Nå ligger han på lekematta og er strålende fornøyd. Jeg får ingen hjelp på dagtid og sitter oppe på lekematta halve natten. Får seriøst lyst til å pakke sakene mine og dra. Hvordan i alle dager får jeg baby til å slutte med dette tullet? Han er 5 mnd og legger seg kl 19. Anonymkode: 16cde...2cf Slutt å stå opp. Hvisk om du skal snakke. Ikke skru på lys eller noe. Natta er ikke leketid
kjærring Skrevet 27. mars 2023 #28 Skrevet 27. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 11.2.2023 den 7.52): En av mine var helt lik, det ga seg heldigvis rundt 1 års alderen. Folk som sier «ikke stå opp» skjønner ikke hva de går i. Noen barn er helt umulig å få tilbake i søvn. Helt umulig. Har ingen råd. Vil bare si at jeg har vært der og føler med deg. Anonymkode: 55c42...03a Mi sovner heller ikke, men ikke faen at vi sto opp. Da fikk hun bare ligge i senga til hun sovnet. Her er det natt til 06, og før det så ble ikke lys skrudd på heller. Med mindre hun kastet opp eller bæsjet. Om hun ville ha full fest, be my guest men lyset forblir av og vi blir i senga
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå