Gå til innhold

Ta ut skruer etter ankeloperasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Tenkte å høre om noen har operert ankel med skrue og plater og i ettertid tatt ut noen skruer? 

Prøvd å Google for se hvordan både prosedyren er, og hvor vondt det er i ettertid, men er ikke så mye å finne dessverre, så prøver her

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er jo svært individuelt. De færreste har samme plater og skruer på samme sted. For alle har forskjellige ben og forskjellige skader. 

Anonymkode: c0ea8...256

Skrevet

Skjønner den, men kunne tenkt meg å høre andre sine erfaringer likevel 😊 for slik jeg forstod legen, så skulle der ikke være noe sørlig vondt - som et vanlig kutt. Men kan ikke helt skjønne at det er riktig, så ønsker å være forberedt 😂

Skrevet

Jeg har hatt to skruer i ankelen etter et komplisert brudd, synes det verste med å fjerne dem var… lyden. Altså, lyden av skruer som ble skrudd ut av bein. Ugh. Ellers fikk jeg bedøvelse før fjerningen, men den fungerte ikke helt optimalt, så det var jo vondt. Men fort gjort.

Anonymkode: d5cbb...bc5

Skrevet

Jeg har fått beskjed om at det blir full narkose faktisk, så kommer ikke til å verken se eller høre noe (takk gud for det). Men trengte du noe sterkere smertestillende enn Paracet etterpå? 

Skrevet
Almaa skrev (Akkurat nå):

Jeg har fått beskjed om at det blir full narkose faktisk, så kommer ikke til å verken se eller høre noe (takk gud for det). Men trengte du noe sterkere smertestillende enn Paracet etterpå? 

Heldige deg! Den lyden gnagde på hjernen, var kjempeekkelt.

Responderer ikke på «sterkere» smertestillende, så ble bare Paracet for meg. Har ikke noe minne om at det var særlig vondt etterpå da. Det svir litt, men ikke noen stor greie. Det går nok bra :)

Skrevet
Almaa skrev (20 minutter siden):

De jeg vet om som har gjort det har hatt lite vondt, og flere har hatt mindre vondt etter enn før de fjernet skruer/plate.

Såret må jo gro og det må du ta hensyn til, med det tar jo ikke så mange dagene.

Om du ikke har allerede så kjøp deg en sånn dusjbeskytter for gips/legg, så kan du dusje også første dagene etterpå. De har på apotekene.

Anonymkode: 362db...69a

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Heldige deg! Den lyden gnagde på hjernen, var kjempeekkelt.

Responderer ikke på «sterkere» smertestillende, så ble bare Paracet for meg. Har ikke noe minne om at det var særlig vondt etterpå da. Det svir litt, men ikke noen stor greie. Det går nok bra :)

Har du fått sjekket om du har CYP-feil, siden du ikke får smertelindring av sterkere smertestillende?

Jeg har slike CYP-feil, og får heller ikke smertestillende effekt av sterkere medikamenter.

Anonymkode: 362db...69a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...