Gå til innhold

Vond smak i munnen av sukker

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg spiser kake med melis for eksempel, eller sjokolade. Veldig søte ting, får jeg en rar smak I munnen. Ikke metallsmak, bare litt ekkel smak. Er ofte tørst, når jeg drikker vann hjelper det ikke. Like tørst etter jeg har drukket. Og veldig trøtt.

Jobber natt, og det gjør ting til ugreit i kroppen generelt. 

Andre som har det sånn? Sjekket blodsukkeret, det var ok. 

Anonymkode: cc2b1...e97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Når jeg spiser kake med melis for eksempel, eller sjokolade. Veldig søte ting, får jeg en rar smak I munnen. Ikke metallsmak, bare litt ekkel smak. Er ofte tørst, når jeg drikker vann hjelper det ikke. Like tørst etter jeg har drukket. Og veldig trøtt.

Jobber natt, og det gjør ting til ugreit i kroppen generelt. 

Andre som har det sånn? Sjekket blodsukkeret, det var ok. 

Anonymkode: cc2b1...e97

Interessant, det opplever jeg også. Lurer på hva det kommer av. Får det ikke av kunstig søtning. Ingen diabetes her heller.

Anonymkode: 56221...fc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker sjeldent noe med sukker - så kan ikke si jeg har lagt merke til det, men bakterier trenger jo noe å leve av de også  - og sånn sett er det vel ikke umulig at man kan få en en oppblomstring bassiluskumz som setter smak i kjeften :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Interessant, det opplever jeg også. Lurer på hva det kommer av. Får det ikke av kunstig søtning. Ingen diabetes her heller.

Nei, jeg får det heller ikke av kunstig søtning. Ganske rart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er candida. 

Anonymkode: fb0cf...76e

Kommer det umiddelbart etter man inntar noe søtt? Jeg merker det ikke nødvendigvis etter godteri og sjokolade. Men hvis jeg en sjelden gang tar sukker eller honning i te eller på brødskive, så får jeg den ekle ettersmaken med en gang. Samme med sukker-saft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er candida. 

Anonymkode: fb0cf...76e

Nei.

Jeg får den vonde smaken også, men helst når jeg har spist smågodt med tilsetningsstoffer i farge, smak og slikt. Spiser jeg skrelt frukt og tørket frukt (ofte tilsatt sukker) får jeg ikke slik smak i munnen. 

Hadde det vært candida ville den vonde smaken vært der mer eller mindre konstant pga fruktsukker og tørket frukt som er tilsatt sukker under tørking, siden jeg spiser det stort sett hver dag.

Anonymkode: 4b92d...c19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...