AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #21 Skrevet 11. februar 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Vår på 4 bruker bleie på natta. Er ren latskap at jeg (far) ikke har fått hen til å slutte. Er bare så drit å skifte fult med sengetøy hvis hen skulle ha uhell.. og det har det blitt når vi har prøvd. Har sagt at vi slutter med bleie på natta når hen viser dager på rad med tørr nattbleie. Noen innvendinger? Anonymkode: acc58...878 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bleie på natta er jo en helt annen sak. Barn blir tørre på natta når kroppen er klar for det. Noen tidlig andre seint. Når man sover har man ingen bevisst kontroll over dette. Anonymkode: d13db...a17 Dette. Det å bli tørr på natta har ingenting med øving å gjøre. Kjenner flere i skolealder som fremdeles sliter med det og legene sier det går seg til. Anonymkode: 96ad5...d76 4 2
Rosa Dartle Skrevet 11. februar 2023 #22 Skrevet 11. februar 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvor ofte skifter dere? Mannen bytter morgen, formiddag og kveld på sønnen sin, men jeg synes ofte det lukter veldig tiss av ham. Får bare til svar at jeg er kritisk og var på det, men de tisser jo mye i den alderen. Så hvor ofte er vanlig? Anonymkode: 5d87c...069 Vi skiftet hver gang vi hadde mistanke om at han hadde tisset. Ikke på et fast tidspunkt.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #23 Skrevet 11. februar 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg føler jeg tar det ganske mildt. F.eks «jeg ser at bleia henger litt nå, kanskje vi skal skifte før middagen så han slipper å sitte ubehagelig», «bleia virker litt full, kanskje vi bør skifte så det ikke blir uhell mens han ser på barnetv og turner i sofaen». Er hverken oppgitt eller frekk når jeg foreslår det, men når jeg får «neida, det går bra, han bryr seg ikke» til svar, så blir jeg jo frustrert. Da kan jeg fortsette med å si «men det lukter jo litt også, så da er det nok på tide med en ny». Etter nummer to så gir jeg meg. Anonymkode: 5d87c...069 Føler med deg, har også hatt en sånn samboer. Veide ordene mine hver eneste gang jeg prøvde å ta opp noe, og allikevel tok han det som kritikk/ble sår/gikk i forsvar/tok det ikke alvorlig. Han er en eks nå. Anonymkode: d457f...dd3 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #24 Skrevet 11. februar 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg føler jeg tar det ganske mildt. F.eks «jeg ser at bleia henger litt nå, kanskje vi skal skifte før middagen så han slipper å sitte ubehagelig», «bleia virker litt full, kanskje vi bør skifte så det ikke blir uhell mens han ser på barnetv og turner i sofaen». Er hverken oppgitt eller frekk når jeg foreslår det, men når jeg får «neida, det går bra, han bryr seg ikke» til svar, så blir jeg jo frustrert. Da kan jeg fortsette med å si «men det lukter jo litt også, så da er det nok på tide med en ny». Etter nummer to så gir jeg meg. Anonymkode: 5d87c...069 Jeg skjønner ikke hvorfor du må be om tillatelse for å bytte bleie på barnet? Er det ikke bare å bytte uten å lage noe stor sak ut av det? Hvis far klager så får du si det som det er: «jeg synes det lukter urin og synes barnet skal slippe å gå rundt med full bleie». Anonymkode: 1418c...940 5 2
Gjest WhisperingWind Skrevet 11. februar 2023 #25 Skrevet 11. februar 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Blir ikke skummelt med do hvis man starter når de er spedbarn. Folk starter alt for seint. Vi starta ved 6 mnd på eldste, og ved fødsel på nr 2. De var bleiefrie 1,5 år gamle. Anonymkode: 19a17...a12 Jo, vi prøvde og det medførte forstoppelse. Alle barn er faktisk ikke like😬
minister-mio Skrevet 11. februar 2023 #26 Skrevet 11. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Far opplever det som kritikk og overkjøring om jeg gjør det og jeg får derfor ikke lov… Må i så fall be han om å gjøre det, men da blir han sur fordi «vi har alltid byttet tre ganger om dagen, det plaget deg ikke før». Men da var barnet mindre, og jeg mindre trygg i rollen som steforelder. Han lukta da og liksom… Anonymkode: 5d87c...069 Men herregud det går altså ikke an å kjøre et "vi bytter tre ganger om dagen"-regime. En baby småskvetter hele tiden, men en fireåring samler opp urin i blæra og tømmer det ut i mengder. Etter blæra er tømt er urinen i bleia og da må den byttes. Det er ikke rakettforsking. 6
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #27 Skrevet 11. februar 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Mitt råd til forstoppa unger er å slutte å gi dem mat de ikke tåler. Også galskap at folk ikke endrer kostholdet når barna sliter med magen. Anonymkode: 19a17...a12 Man begynner ikke å endre kosthold til en fysisk frisk unge som blir forstoppet når de holder seg i dagevis fordi de ikke tør gå på do og ikke får bleie å bæsje i. Alvorlig talt. Anonymkode: 61e96...1db 2 3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #28 Skrevet 11. februar 2023 WhisperingWind skrev (35 minutter siden): Jo, vi prøvde og det medførte forstoppelse. Alle barn er faktisk ikke like😬 Hvordan gav EC babyen deres forstoppelse?? Anonymkode: 19a17...a12 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #29 Skrevet 11. februar 2023 Klyp på bleien. Er det noe i den, skift! 3 ganger for dager er alt for lite. En på 4 tisser mye hver gang (nok til at bleien må skiftes). Hadde han gått på do så hadde han vel gått mye mer enn 3 ganger. Anonymkode: 5f85b...3ba 4 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 11. februar 2023 #30 Skrevet 11. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvordan gav EC babyen deres forstoppelse?? Anonymkode: 19a17...a12 EC?
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #31 Skrevet 11. februar 2023 WhisperingWind skrev (30 minutter siden): EC? Å ta spedbarn på do eller la de tisse/bæsje i vask eller potte kalles EC, Ellimination Communication. Jeg tror ikke på at dere startet pottetrening når barnet var spedbarn og at det forårsaket dovegring, små babyer har ingen konsept om slike ting. Anonymkode: 19a17...a12 3 2
Gjest WhisperingWind Skrevet 11. februar 2023 #32 Skrevet 11. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Å ta spedbarn på do eller la de tisse/bæsje i vask eller potte kalles EC, Ellimination Communication. Jeg tror ikke på at dere startet pottetrening når barnet var spedbarn og at det forårsaket dovegring, små babyer har ingen konsept om slike ting. Anonymkode: 19a17...a12 Jeg bryr meg lite om "hva du tror på"... Ikke at jeg startet do trening da ungen var baby da, men da han var liten og "normalen" startet med potte trening.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #33 Skrevet 11. februar 2023 Skifter alle bæsjebleier ved første mulighet og tissebleier minimum fem ganger om dagen og ekstra hvis barnet tisser mye. Vasker også barnet selv ved bare tiss morgen og kveld. Anonymkode: 4dfa3...456 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #34 Skrevet 11. februar 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Vår på 4 bruker bleie på natta. Er ren latskap at jeg (far) ikke har fått hen til å slutte. Er bare så drit å skifte fult med sengetøy hvis hen skulle ha uhell.. og det har det blitt når vi har prøvd. Har sagt at vi slutter med bleie på natta når hen viser dager på rad med tørr nattbleie. Noen innvendinger? Anonymkode: acc58...878 Ha en pose med en ekstra dyne og pute med sengetøy på og et ekstra laken og tisselaken liggende klar. Da slipper du styret med å bytte sengetøy. Anonymkode: 9e130...789
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #35 Skrevet 11. februar 2023 Til TS: Det mannen din driver med er på grensen til omsorgssvikt. Men det forstår du vel selv også? Anonymkode: 434f5...ffd 9
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #36 Skrevet 12. februar 2023 Ts du må si fra ordentlig, et lite barn må komme først og du har prøvd å løse det på en diplomatisk måte. Det er uhygenisk, det lukter, det kan irritere huden, det er nedverdigende, det forsinker bleieslutt, hvor mange argumenter må idioten høre? Sett ned foten og gi beskjed om at det ikke er greit å ikke stelle ungen ved behov. Om han blir sint så får han bare bli det. Ville vurdert å kontakte moren også, neppe sant at hun bytter så sjeldent. Anonymkode: d7bdc...f47 5 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #37 Skrevet 12. februar 2023 Bytter alltid når bleia begynner å vise at den er litt full. Lukter oftere tiss av så store barn. De må gjerne bade for å ikke lukte. Kanskje barnet bør bade hver kveld? Anonymkode: a49bd...76c 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #38 Skrevet 12. februar 2023 Min 4-åring ordnet all av og påkledning selv. Kan dere be barnet skifte selv når det kommer hjem fra barnehagen? (Om det bare er urin selvsagt. ) Om han ikke er vandt til å ordne seg selv kan dere øve på det. Anonymkode: 5cbfa...bca
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #39 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Min 4-åring ordnet all av og påkledning selv. Kan dere be barnet skifte selv når det kommer hjem fra barnehagen? (Om det bare er urin selvsagt. ) Om han ikke er vandt til å ordne seg selv kan dere øve på det. Anonymkode: 5cbfa...bca Han klarer ikke ta av/på klær selv, hverken genser eller bukse. Han er nok overkompensert på veldig mange ferdigheter, og blitt infantilisert (i mangel på bedre ord) av spesielt mor. Legger seg ned feks når han skal skifte bleie eller kles på. Ellers er jeg helt enig med deg. AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ts du må si fra ordentlig, et lite barn må komme først og du har prøvd å løse det på en diplomatisk måte. Det er uhygenisk, det lukter, det kan irritere huden, det er nedverdigende, det forsinker bleieslutt, hvor mange argumenter må idioten høre? Sett ned foten og gi beskjed om at det ikke er greit å ikke stelle ungen ved behov. Om han blir sint så får han bare bli det. Ville vurdert å kontakte moren også, neppe sant at hun bytter så sjeldent. Anonymkode: d7bdc...f47 Jeg skal prøve å være litt hardere, kan eventuelt ta en ordentlig samtale om det. Barnet plages forøvrig ikke av det - det er vel derfor han ikke tror helt på meg. ts. Anonymkode: 5d87c...069 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #40 Skrevet 12. februar 2023 En sånn mann hadde jeg rett og slett ikke ønsket å være sammen med. Skifte 3 ganger daglig på et så stort barn er jo altfor altfor lite! Og i tillegg til at du ikke får lov til å skifte oftere? Hadde gjort det slutt og sendt en bekymringsmelding til barnevernet. Anonymkode: 85854...1e0 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå