Gå til innhold

Tips til tredemølle (trene hjemme)


chi

Anbefalte innlegg

Nå savner jeg skikkelig å jogge på tredemølle! Pga familie situasjon og jobb orker jeg ikke å dra på treningssenter. Er det noen av dere som har en GOD tredemølle hjemme som dere virkelig kan anbefale? Og helst ikke alt for dyr...jeg er i dårlig form og altfor tung, så kan ikke være en for spinkel modell heller...😄😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en ellipsemaskin. Vil egentlig bare si at jeg ikke ville ha kjøpt på tights.no for det var så stress pga en feil. Jeg hadde god kontakt med butikken maskinen ble sendt fra, og det ordnet seg til slutt.. (Det var en butikk i Danmark som egentlig ikke kunne hjelpe med selve saken.) Men huff.. Nå er ikke jeg en som orker stå på så mye med kundeservice og mas, eller be andre om hjelp. Men er kanskje like stress uansett hvor man handler. 😋

Endret av svartkatt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har T300 fra Sportsmaster: https://sportsmaster.no/kondisjon/tredemolle/sportsmaster-tredemolle-t300-bt 

Den er kjempegod. Mannen løper fort, og jeg kan løpe sakte eller gå i bratt oppoverbakke. Stabil og tåler godt min høye vekt. Men den er dyr, og den veier rundt 160 kg. Svært tung å få i hus... 

Vurderte også T85, som også er en svært god tredemølle, og også ganske dyr... https://sportsmaster.no/kondisjon/tredemolle/sportsmaster-tredemolle-t85 

Kjenner andre løpeinteresserte som har disse modellene og anbefalte dem. Var derfor vi stod mellom disse.

Anonymkode: f969c...df5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk hvor høy stigning den klarer, hvis det er viktig for deg. Min har "20 stigningsnivåer", men det er bare ca. 9% stigning. Ganske dårlig.

Anonymkode: d9212...d45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Sjekk hvor høy stigning den klarer, hvis det er viktig for deg. Min har "20 stigningsnivåer", men det er bare ca. 9% stigning. Ganske dårlig.

Anonymkode: d9212...d45

Har så dårlig kondis at det holder sikkert massevis at den bare går bortover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Sole F65, en god mølle som er tung som faen og et hendelse å få i hus. Men utmerket til hjemmebruk.

Edit: Ser prisen har steget noe sinnssykt. Har du pengene er den nok verd det. Jeg har prøvd billige møller, som ikke gjorde annet enn å inspirere til å kjøpe dyr mølle. Men den kostet vel 17k da jeg kjøpte.

Endret av ♥
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

chi skrev (På 10.2.2023 den 20.51):

Har så dårlig kondis at det holder sikkert massevis at den bare går bortover...

Om du har skikkelig dårlig kondis, er det faktisk kjempebra å trene i stigning. Ikke kjøp en mølle ut ifra dagens form - formen endrer seg, og det er kjipt å ha svidd av mange tusenlapper på en mølle som kun tilfredsstiller behovet ditt i noen måneder. 

Å gå på mølle med høy stigning, er knallbra trening for dem som ikke er så trent. Mye mer skånsomt mot knær og ankler, og du får pulsen godt opp. 

Anonymkode: df280...35a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

chi skrev (På 10.2.2023 den 20.51):

Har så dårlig kondis at det holder sikkert massevis at den bare går bortover...

Det sier du nå, men formen kan stige fort den :) Jeg synes det er mye bedre å gå i stigning enn å jogge på mølla. Spesielt hvis man er tung, så kan det være bra å avlaste slik.

Anonymkode: d9212...d45

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Samme her👍

Anonymkode: 08194...424

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...