Drizzt Skrevet 9. februar 2023 #1 Skrevet 9. februar 2023 https://www.vg.no/nyheter/i/xgegOj/aps-sentralstyre-temmer-giskes-makt Veldig interessant. Ap-styret vil ikke ha Giskes lokallag. Alle nye medlemmer han har skaffet til partiet - de vil Ap-styret ikke ha. Bare fordi de ikke bor riktig sted i landet. Stenseng og de andre i gjengen blir mindre og mindre sympatiske. Det er egentlig bra for oss som ikke ønsker en stor og sterk Ap, men det er kjipt for Giske som er ganske dyktig å få partiet tilbake på rett spor. 2 3 2
Macro Skrevet 9. februar 2023 #2 Skrevet 9. februar 2023 Så lenge de har Støre så er de jo fucked uansett. Kan ikke bli verre. 3 2 1
Druid Skrevet 9. februar 2023 #3 Skrevet 9. februar 2023 Drizzt skrev (8 minutter siden): https://www.vg.no/nyheter/i/xgegOj/aps-sentralstyre-temmer-giskes-makt Veldig interessant. Ap-styret vil ikke ha Giskes lokallag. Alle nye medlemmer han har skaffet til partiet - de vil Ap-styret ikke ha. Bare fordi de ikke bor riktig sted i landet. Stenseng og de andre i gjengen blir mindre og mindre sympatiske. Det er egentlig bra for oss som ikke ønsker en stor og sterk Ap, men det er kjipt for Giske som er ganske dyktig å få partiet tilbake på rett spor. Jo, de vil ha alle velgerne, men de vil ikke åpne for personkult. Det er et forsøk på å svekke Giske sin makt og hindre den splittelsen av partiet Giske har startet. Hvis Giske har lyst å lage sitt eget parti, får han gjøre det direkte og ikke okkupere Ap. I praksis har Ap, gitt hvordan partapparatet fungerer, ØKT Giske sin makt, men det vet de ikke enda. 8
Drizzt Skrevet 9. februar 2023 Forfatter #4 Skrevet 9. februar 2023 Macro skrev (10 minutter siden): Så lenge de har Støre så er de jo fucked uansett. Kan ikke bli verre. Enig. Så det ser ut som at de tviholder på Støre og hans trofaste Tajik og Stenseng. Vi andre får bare sitte stille i båten og se Ap gå under 2 1
Druid Skrevet 9. februar 2023 #5 Skrevet 9. februar 2023 Splittelsen handler primært om enkeltpersoner som baserer seg på personlig popularitet, og du kan kritisere Støre for VELDIG mye, men akkurat noen personkult har han ikke skapt. Han er definisjonen av Partiets mann. OG dette er kritisk for Ap : de er såpass spredt i det politiske landskapet, at de vil ha ulike fløyer, og Giske er bare representant for en av dem. Giske hører til venstresiden, Støre ligger i sentrum ; akkurat nå er det litt mangel til høyre for Støre, men man vet jo ikke hva Stoltenberg skal gjøre når han kommer hjem. Så poenget er at det er Landsmøtet som styrer Ap, ikke Støre, eller Giske. Og det er nettopp det Stenseng svarer. Utfordringen er at Landsmøtet nå kommer ikke til å ha et sterkt Nidaros mot alle andre. Det kommer til å ha et sterkt Nidaros med mange representanter som støtter Nidaros fra andre lokallag. Og det er faktisk noe Stenseng og Støre bare må leve med. Selvfølgelig : å dra Ap lenger mot venstre behøver ikke være et sjakktrekk, Ap har alltid tjent på å balansere på sentrum, men det plager ikke meg at de blir mindre. 1
Helgekarjol Skrevet 9. februar 2023 #6 Skrevet 9. februar 2023 (endret) Giske bør starte sitt eget parti: Sosialdemokratene. Da faller nok Ap til under 10% ganske fort. Endret 9. februar 2023 av Helgekarjol 7 1
Kompetent Skrevet 9. februar 2023 #7 Skrevet 9. februar 2023 Giske har lenge vært den dyktigste politikeren i AP. Denne avgjørelsen av polit-byrået i partiet viser at de har null respekt for folkedemokratiet. 5 2 1
trioving Skrevet 9. februar 2023 #8 Skrevet 9. februar 2023 3 hours ago, Kompetent said: Giske har lenge vært den dyktigste politikeren i AP. Denne avgjørelsen av polit-byrået i partiet viser at de har null respekt for folkedemokratiet. Ikke glem at Giske faktisk var nestleder inntil nylig, men gikk av pga anklagene fra flere kvinnelige partimedlemmer om kritikkverdig oppførsel. 4
Helgekarjol Skrevet 9. februar 2023 #9 Skrevet 9. februar 2023 9 minutter siden, trioving said: Ikke glem at Giske faktisk var nestleder inntil nylig, men gikk av pga anklagene fra flere kvinnelige partimedlemmer om kritikkverdig oppførsel. Åpenbart mange som ville bli kvitt ham. Lukter koordinert aksjon det der. 9
Sweetheaven Skrevet 10. februar 2023 #10 Skrevet 10. februar 2023 Nesten så man vurderer å melde seg inn i opposisjon til Støres AP. Arbeiderpartiet er ikke et parti for folket lenger og i hvertfall ikke arbeidernes parti. 5 1
Flintis Skrevet 10. februar 2023 #11 Skrevet 10. februar 2023 Spilles kortene riktig kan Giske bli partileder. I neste omgang statsminister. 2 1
Sofie Maria Skrevet 10. februar 2023 #12 Skrevet 10. februar 2023 Kompetent skrev (6 timer siden): Giske har lenge vært den dyktigste politikeren i AP. Denne avgjørelsen av polit-byrået i partiet viser at de har null respekt for folkedemokratiet. enig, jeg liker Giske 👍🏻👍🏻🙂 3 2
Entern Skrevet 10. februar 2023 #13 Skrevet 10. februar 2023 Helgekarjol skrev (6 timer siden): Giske bør starte sitt eget parti: Sosialdemokratene. Da faller nok Ap til under 10% ganske fort. Enig! Giske hadde vært en flott statsminister! 3 2 1
Entern Skrevet 10. februar 2023 #14 Skrevet 10. februar 2023 Flintis skrev (12 minutter siden): Spilles kortene riktig kan Giske bli partileder. I neste omgang statsminister. Det hadde vært helt konge 🥳 Sofie Maria skrev (6 minutter siden): enig, jeg liker Giske 👍🏻👍🏻🙂 Jeg og 👍 2
trioving Skrevet 10. februar 2023 #15 Skrevet 10. februar 2023 4 hours ago, Flintis said: Spilles kortene riktig kan Giske bli partileder. I neste omgang statsminister. Det er vel her problemet ligger. De fleste er enige i at han er en dyktig politiker, men han har også oppført seg kritikkverdig med en god del unge damer i partiet, og det ble til slutt for mye for at resten av partiet kunne leve med det. Terje Søviknes hadde jo også en skandale akkurat når han var en aktuell fremtidig partileder kandidat i Frp, og måtte ut av rikspolitikken i en lengre periode før han kom tilbake. 4
Flintis Skrevet 10. februar 2023 #16 Skrevet 10. februar 2023 (endret) trioving skrev (2 timer siden): Det er vel her problemet ligger. De fleste er enige i at han er en dyktig politiker, men han har også oppført seg kritikkverdig med en god del unge damer i partiet, og det ble til slutt for mye for at resten av partiet kunne leve med det. Terje Søviknes hadde jo også en skandale akkurat når han var en aktuell fremtidig partileder kandidat i Frp, og måtte ut av rikspolitikken i en lengre periode før han kom tilbake. Giske var singel og pågående fysisk, men ga seg når han ble avvist. Antagelig har han opplevd suksess også, men det skrives det ikke om. Søviknes var en gift mann i tyveårene og lå med ei på 16. Nå husker ikke jeg om de ble voldtektssak av det også. Har googlet og det ble voldtektssak. Endret 10. februar 2023 av Flintis 3 1
Apis Skrevet 10. februar 2023 #17 Skrevet 10. februar 2023 Det kommer til å skje ting når AP får rundt 15% i det kommende kommune valget, dagens AP forvalter mandatet fra velgerne dårlig. 4
I Grosny Skrevet 10. februar 2023 #18 Skrevet 10. februar 2023 (endret) Drizzt skrev (På 9.2.2023 den 16.26): https://www.vg.no/nyheter/i/xgegOj/aps-sentralstyre-temmer-giskes-makt Veldig interessant. Ap-styret vil ikke ha Giskes lokallag. Alle nye medlemmer han har skaffet til partiet - de vil Ap-styret ikke ha. Bare fordi de ikke bor riktig sted i landet. Stenseng og de andre i gjengen blir mindre og mindre sympatiske. Det er egentlig bra for oss som ikke ønsker en stor og sterk Ap, men det er kjipt for Giske som er ganske dyktig å få partiet tilbake på rett spor. Uenig, jeg mener at årsaken til at Ap styret vil ha de vekk er at de ikke tilhører regimefløyen, men derimot Giske-Fløyen. Jeg mener at det er rom for et regimeuavhengig sosialdemokratisk parti i Norge. Rødt forsøker å ta denne plassen, men Giskeflokken har etter min mening større potensiale . De kan bryte ut av Ap og starte et parti. Endret 10. februar 2023 av I Grosny 3
I Grosny Skrevet 10. februar 2023 #19 Skrevet 10. februar 2023 Her er jeg helt enig med deg. Godt poeng! Jeg mener AP-styret skaper splittelse fordi de beveger seg vekk fra mange av sine medlemmer og ikke minst deres velgere, og absolutt vekk fra de velgerne de har jaget vekk. Mange i Ap er på folkets side og vil ikke ha sinnsyke strømregninger. Dette er i klar konflikt med den sentrale ledelsen. 4
I Grosny Skrevet 10. februar 2023 #20 Skrevet 10. februar 2023 Apis skrev (8 timer siden): Det kommer til å skje ting når AP får rundt 15% i det kommende kommune valget, dagens AP forvalter mandatet fra velgerne dårlig. Jeg tror egentlig Ap står mye sterkere i kommunevalg enn i stortingsvalg. Jeg kunne muligens ha stemt på Raymond, men kan under ingen omstendighet stemme på Støre. Ergo ser jeg for meg et "falskt" bra resultat i kommunevalget som ikke særlig nøyaktig speiler oppslutningen til stortingspolitikerne. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå