Gå til innhold

Kunne du tilgitt utroskap?

32 stemmer

1. 1. Kunne du tilgitt utroskap?

• Hvis det bare var et engangstilfelle så ja
      13
    • Også hvis det hadde holdt på i lengre tid
      2
    • Aldri i livet
      17

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymkode: 5cfe9...0f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke orket det. Jeg lever jo bare en gang. 

Skrevet

Jeg kunne tilgitt fysisk utroskap og muligens emosjonell. Livet går opp og ned og ingen er perfekte. Men jeg ville aldri tilgitt bevisst løgn og illojalitet. 

Anonymkode: df0b7...15c

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg kunne tilgitt fysisk utroskap og muligens emosjonell. Livet går opp og ned og ingen er perfekte. Men jeg ville aldri tilgitt bevisst løgn og illojalitet. 

Hva er forskjellen?

Skrevet

Jeg kunne tilgitt det, men det endrer jo ikke at en relasjon er varig skadet fordi man har revet vekk store deler av fundamentet for relasjonen: tillitt. 

Anonymkode: 2fe2b...213

• Liker 3
Skrevet

Nei. Jeg og mannen er enige, utroskap betyr at forholdet er over. Ingen av oss ønsker å leve i et forhold uten tillit.

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg har blitt bedratt i mine samtlige tidligere forhold, så nei, den tabben gjør jeg ikke igjen. 

Anonymkode: f0e6e...fca

• Liker 3
Skrevet

Nei. Jeg har tilgitt det før med min eks som lovte bot og bedring, men det resulterte i et forhold med konstant usikkerhet og nedbrutt selvverd for meg. Jeg følte jeg hele tiden måtte oppføre meg eksemplarisk og perfekt bare for å få han til å verdsette meg mer. Sviket utroskapet var ødela tillitt, sexliv og hverdagsliv. Og såklart var han utro igjen etter at jeg hadde kjempet med nebb og klør over flere år for å bli kvitt mine trusissues skapt av han!  Nei damer stol på magefølelsen deres, sett dere i respekt og GÅ ved utroskap! Du må ta høyde for at det skjer igjen! Og igjen og igjen!

Anonymkode: 95cce...985

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er forskjellen?

Forskjellen for meg er at en engangshendelse og til og med forelskelse kan skje, men lojaliteten er fremdeles hos meg som partner. Men om han bevisst lurer meg og prioriterer en annen kvinne over meg og vårt forhold er det så klart umulig å fortsette.

• Liker 2
Skrevet

savner et enkelt ja og et enkelt nei, ikke noe "aldri i livet" eller "hvis om atte" i den pollen - svaret er "ja" for min del uten noe tillegg eller fratrekk.. 

Anonymkode: aa7d2...2fa

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

savner et enkelt ja og et enkelt nei, ikke noe "aldri i livet" eller "hvis om atte" i den pollen - svaret er "ja" for min del uten noe tillegg eller fratrekk.. 

Anonymkode: aa7d2...2fa

Aldri i livet er det samme som nei 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Forskjellen for meg er at en engangshendelse og til og med forelskelse kan skje, men lojaliteten er fremdeles hos meg som partner. Men om han bevisst lurer meg og prioriterer en annen kvinne over meg og vårt forhold er det så klart umulig å fortsette.

Lojaliteten til deg forsvinner når han tar et aktivt valg om å ha sex med en annen kvinne. Man kan være forelsket uten å rive av seg klærne, vet du.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei. Jeg har tilgitt det før med min eks som lovte bot og bedring, men det resulterte i et forhold med konstant usikkerhet og nedbrutt selvverd for meg. Jeg følte jeg hele tiden måtte oppføre meg eksemplarisk og perfekt bare for å få han til å verdsette meg mer. Sviket utroskapet var ødela tillitt, sexliv og hverdagsliv. Og såklart var han utro igjen etter at jeg hadde kjempet med nebb og klør over flere år for å bli kvitt mine trusissues skapt av han!  Nei damer stol på magefølelsen deres, sett dere i respekt og GÅ ved utroskap! Du må ta høyde for at det skjer igjen! Og igjen og igjen!

Anonymkode: 95cce...985

Jeg opplevde det samme - han mistet respekten for meg etter at jeg tilga, og med respekten forsvant også tenningen hans. 

• Hjerte 1
Skrevet

Skulle lagt til om de bruker lang tid på å fortelle det, føler det har mye å si

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Lojaliteten til deg forsvinner når han tar et aktivt valg om å ha sex med en annen kvinne. Man kan være forelsket uten å rive av seg klærne, vet du.

Et forhold er mer enn sex. Jeg sier ikke at jeg ville tilgitt det, men jeg kunne vurdert å tilgi.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Et forhold er mer enn sex. Jeg sier ikke at jeg ville tilgitt det, men jeg kunne vurdert å tilgi.

Selvfølgelig er forhold mer enn sex. Forhold er også mer enn penger. Men jeg tror at du hadde vurdert å forlate ham hvis han hadde brukt alle sparepengene deres bak ryggen på deg, på sine egne interesser. Men han hadde jo så lyst på denne sportsbilen! (nå sammenligner jeg med det du sa om at "forelskelser kan skje"). 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Aldri i livet er det samme som nei 

Det ligger visst for høyt for noen det forstår du🤣

Skrevet

Aldri opplevd det, så vet ikke hvordan jeg hadde reagert.

Kanskje, kanskje ikke. Det kommer ann på flere faktorer.

Anonymkode: 62014...f37

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

En gang i tiden: Ja.

Idag: Overhodet ikke.

Man lærer.

Skrevet

I vår situasjon nå, ja. Men hadde vi ikke opplevd og vært igjennom det vi har vært igjennom og han hadde vært utro fordi han følte så nei. 

Anonymkode: 242e6...4c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...