Gå til innhold

Enterns Dagbok


Entern

Anbefalte innlegg

Entern skrev (1 minutt siden):

Høres veldig godt ut, har lagd lefser med ost og det er jo godt :) 

Nam Nam, nå ble Cassidy Tvillingene skikkelig sultne her begge to.:spise::spise::sikle::sikle:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ciaran og Ciara skrev (13 minutter siden):

Nam Nam, nå ble Cassidy Tvillingene skikkelig sultne her begge to.:spise::spise::sikle::sikle:

Jeg og, heldigvis lunsj snart 😁

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (Akkurat nå):

Jeg og, heldigvis lunsj snart 😁

Cassidy Tvillingene har også spist lunsj nå, vi har spist hver vårt karbonadesmørbrød med løk og tomater på.:spise::spise::sikle::sikle:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ciaran og Ciara skrev (3 minutter siden):

Cassidy Tvillingene har også spist lunsj nå, vi har spist hver vårt karbonadesmørbrød med løk og tomater på.:spise::spise::sikle::sikle:

Det er godt det 😄

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (Akkurat nå):

Det er godt det 😄

Ja Cassidy Tvillingene synes at det er skikkelig digg.😍😍🤩🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderte å skrive dette i 'uinteressant'-tråden, men fant ut at det kunne være av interesse:

Jeg er her, og kommer til å fortsette å være her. Altså på KG. Ingen slettings på gang.

Dette til etterretning.

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Zenobia skrev (56 minutter siden):

Jeg vurderte å skrive dette i 'uinteressant'-tråden, men fant ut at det kunne være av interesse:

Jeg er her, og kommer til å fortsette å være her. Altså på KG. Ingen slettings på gang.

Dette til etterretning.

 

Det ble jeg veldig glad for å høre, du er alltid hyggelig og interessant å prate med ☺️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenobia skrev (56 minutter siden):

Jeg vurderte å skrive dette i 'uinteressant'-tråden, men fant ut at det kunne være av interesse:

Jeg er her, og kommer til å fortsette å være her. Altså på KG. Ingen slettings på gang.

Dette til etterretning.

 

Så bra! Mange som sletter seg for tiden. 🥺

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullsjakal skrev (På 11.2.2023 den 10.24):

Gratulerer med dagbok👍

Jeg svirrer innom og spør om:

Kanskje du kan legge ut: The Bard’s Song: In the Forest, av Blind Guardian? 

Jeg får ikke til å legge ut link🙄 

Og den er kanskje ikke tortur for ørene til Embla? 

Da legger jeg ut den sangen, den er veldig veldig fin og kanskje @Embla Othea også vil like den ☺️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (4 minutter siden):

Det ble jeg veldig glad for å høre, du er alltid hyggelig og interessant å prate med ☺️

Takk, i lige måde :lillesky:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (2 minutter siden):

Da legger jeg ut den sangen, den er veldig veldig fin og kanskje @Embla Othea også vil like den ☺️

 

Den var faktisk fin! 🥰❤️ Hadde aldri trodd det, du vet jo at jeg er skeptisk til musikksmaken din. 🤪

Dette er vel ikke innenfor death metal-sjangeren?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Embla Othea skrev (1 minutt siden):

Den var faktisk fin! 🥰❤️ Hadde aldri trodd det, du vet jo at jeg er skeptisk til musikksmaken din. 🤪

Dette er vel ikke innenfor death metal-sjangeren?

Glad du likte den 😊

Nei absolutt ikke, Blind Guardian startet som et speed metal band eller speed/thrash om du vil, senere ble de mer power metal (ikke så søte som la oss si Nightwish da...) men blir gjerne beskrevet som en slags mellomting av Blind Guardian og gammel Metallica. Så milevis unna death metal 😄

Bard's Tale - In the Forest er den fineste balladen deres (den har forresten en del 2 som ikke er en ballade, men en ganske tøff sang basert på Hobbiten 😄) men de har en til og som jeg kommer på i farten, ikke fullt så fin da men også fin:

 

Hvis du tåler en mer typisk Blind Guardian sang er dette del 2 av Bard's Tale, IKKE en ballade men samme melodi, jeg pleier alltid høre dem etter hverandre:

 

De har mange fine sanger, de fleste klassikerne deres fra 80-90-tallet høres litt ut som raskere og litt tøffere Iron Maiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Entern skrev (7 minutter siden):

Håper du stikker innom her oftere 😊

Det skal jeg! Kan du noe om programmering, forresten? Sier VSCode deg noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (9 minutter siden):

Glad du likte den 😊

Nei absolutt ikke, Blind Guardian startet som et speed metal band eller speed/thrash om du vil, senere ble de mer power metal (ikke så søte som la oss si Nightwish da...) men blir gjerne beskrevet som en slags mellomting av Blind Guardian og gammel Metallica. Så milevis unna death metal 😄

Bard's Tale - In the Forest er den fineste balladen deres (den har forresten en del 2 som ikke er en ballade, men en ganske tøff sang basert på Hobbiten 😄) men de har en til og som jeg kommer på i farten, ikke fullt så fin da men også fin:

 

Hvis du tåler en mer typisk Blind Guardian sang er dette del 2 av Bard's Tale, IKKE en ballade men samme melodi, jeg pleier alltid høre dem etter hverandre:

 

De har mange fine sanger, de fleste klassikerne deres fra 80-90-tallet høres litt ut som raskere og litt tøffere Iron Maiden. 

Så kult at de lager sanger til Hobbiten og GOT! :hoppe:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Embla Othea skrev (8 minutter siden):

Så kult at de lager sanger til Hobbiten og GOT! :hoppe:

Ja enig 😊

Og det er alltid gjennomtenkte sanger uansett om det er en LotR sang fra Frodos perspektiv eller en GoT sang fra Tyrions perspektiv, osv. De lagde en hel plate basert på Tolkiens Silmarillion, det var ved å høre den jeg først greide å lese gjennom den boka 😅 Den plata regner jeg fortsatt som verdens beste metal plate og jeg er ikke alene i å gjøre det 😊

En fantastisk sang fra plata, den handler om alvekongen Fingolfin som utfordret Melkor Morgoth, Saurons sjef, til duell

De har også sanger basert på Dune, Wheel of Time, Blade Runner osv. osv., og på den nye plata har de med sanger basert på The Witcher og, og denne liker jeg veldig godt, en sang basert på American Gods av Neil Gaiman:

 

Liker like mye metal i denne stilen og beslektede stiler som mer ekstreme ting 😅 at jeg liker death metal blir på en måte en slags meme 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Entern skrev (Akkurat nå):

Ja enig 😊

Og det er alltid gjennomtenkte sanger uansett om det er en LotR sang fra Frodos perspektiv eller en GoT sang fra Tyrions perspektiv, osv. De lagde en hel plate basert på Tolkiens Silmarillion, det var ved å høre den jeg først greide å lese gjennom den boka 😅 Den plata regner jeg fortsatt som verdens beste metal plate og jeg er ikke alene i å gjøre det 😊

En fantastisk sang fra plata, den handler om alvekongen Fingolfin som utfordret Melkor Morgoth, Saurons sjef, til duell

De har også sanger basert på Dune, Wheel of Time, Blade Runner osv. osv., og på den nye plata har de med sanger basert på The Witcher og, og denne liker jeg veldig godt, en sang basert på American Gods av Neil Gaiman:

 

Liker like mye metal i denne stilen og beslektede stiler som mer ekstreme ting 😅 at jeg liker death metal blir på en måte en slags meme 😅

Hva du kan! 🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Embla Othea skrev (Akkurat nå):

Hva du kan! 🥳

Jeg fremstår vel først og fremst veldig nerdete nå 😅

Men det er gutta* i Blind Guardian og så jeg er ikke alene 😅

*=vel, gamlekara er vel en bedre betegnelse, de startet ett år før jeg begynte på barneskolen 😆 (i 1984)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (32 minutter siden):

Da legger jeg ut den sangen, den er veldig veldig fin og kanskje @Embla Othea også vil like den ☺️

 

Takker🥰

Embla Othea skrev (29 minutter siden):

Den var faktisk fin! 🥰❤️ Hadde aldri trodd det, du vet jo at jeg er skeptisk til musikksmaken din. 🤪

Dette er vel ikke innenfor death metal-sjangeren?

Artig at du likte den ❤ Du liker nok mange av balladene fra diverse innenfor Entern-sjangeren😅

Embla Othea skrev (12 minutter siden):

Så kult at de lager sanger til Hobbiten og GOT! :hoppe:

👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (1 time siden):

Jeg fremstår vel først og fremst veldig nerdete nå 😅

Men det er gutta* i Blind Guardian og så jeg er ikke alene 😅

*=vel, gamlekara er vel en bedre betegnelse, de startet ett år før jeg begynte på barneskolen 😆 (i 1984)

Ehm… Ja, helt ærlig, du er en skikkelig musikknerd. 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...