AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #1 Skrevet 8. februar 2023 Ja jeg vet, jeg vet. Litt vel dramatisk tittel. Men hva er greia med at bussjåfører gang på gang lar folk springe helt bort til døren før de svinger pent ut av busslomma? Har opplevd det selv også og flere ganger lukket de døra regelrett foran ansiktet mitt og så meg rett i øynene mens de svingte rattet pent og pyntelig ut i veien. Skjønner at det ikke er gøy å vente på noen som er for sent ute, men den der "jeg venter på deg jeg! Haha, trodde du virkelig det, nå drar jeg fra deg" - oppførselen er unødvendig😄 Noen "sadistiske" bussjåfører som vil svare??? Anonymkode: 5e7a0...680 3 2
Rosakatt Skrevet 8. februar 2023 #2 Skrevet 8. februar 2023 Ikke bussjåfør, kun utsatt passasjer 😂😂 Tittelen står i stil med innholdet. De godter seg over hverdags tragedier 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #4 Skrevet 8. februar 2023 Så rart, det har jeg aldri sett. Tvert imot, jeg har sett flere ganger at bussjåførene har ventet på folk som kommer springende. Det kan ikke være at bussen har vært full? Anonymkode: 7a576...b1d 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #5 Skrevet 8. februar 2023 Har aldri opplevd det 😂 De fleste stopper selv om jeg kommer løpende (det er bare når bussen er for tidlig ute at jeg løper, eller så føler jeg meg slem som forsinker) For litt siden opplevde jeg dog at bussen bare kjørte rett forbi meg. Midt på lyse dagen, så bussjåføren må ha vært i en annen verden ellerno Anonymkode: 87d30...063
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #6 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har aldri opplevd det 😂 De fleste stopper selv om jeg kommer løpende (det er bare når bussen er for tidlig ute at jeg løper, eller så føler jeg meg slem som forsinker) For litt siden opplevde jeg dog at bussen bare kjørte rett forbi meg. Midt på lyse dagen, så bussjåføren må ha vært i en annen verden ellerno Anonymkode: 87d30...063 Det opplevde faktisk jeg også en gang. Og det var første stopp på ruta (ute i periferien), så bussen kan ikke ha vært full, den gjorde ikke antydning til å stoppe, bare kjørte rett forbi. Leste en gang at sjåførene ikke er pliktig til å stoppe hvis man ikke gir tydelig tegn (f.eks. strekke ut hånden), men ærlig talt, hva ellers tror de man vil når man står på et busstopp der det ikke finnes noe som helst annet, og man går i møte med bussen når den ankommer busstoppet? Anonymkode: 7a576...b1d
AnonymBruker 42 Skrevet 8. februar 2023 #7 Skrevet 8. februar 2023 Har jeg aldri noensinne opplevd... Er vant med at bussjåførene faktisk stoppet på "midtveien" mellom stasjoner om de så noen på sprang for å rekke frem. Det het seg jo en gang i tiden at : " En busssjÅffØr var en kar med godt humør". Stemmer godt slik jeg husker det iaf, heldigvis 😅
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #8 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har aldri opplevd det 😂 De fleste stopper selv om jeg kommer løpende (det er bare når bussen er for tidlig ute at jeg løper, eller så føler jeg meg slem som forsinker) For litt siden opplevde jeg dog at bussen bare kjørte rett forbi meg. Midt på lyse dagen, så bussjåføren må ha vært i en annen verden ellerno Anonymkode: 87d30...063 Ja da har du vært heldig(eller tiltrekker jeg meg denslags, kanskje?)😆 Så det senest idag da jeg gikk av bussen. Da kom det en fyr springende, rakk til og med å trykke på knappen FORAN uten at det stoppet sadistsjåføren i å forlate holdeplassen. Det skal sies at dette er litt utenfor Oslo og det var 30 minutter til neste buss. Anonymkode: 5e7a0...680
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #9 Skrevet 8. februar 2023 Jeg tviler ikke på at TS kan ha opplevd dette. De fleste bussjåfører jeg har møtt er trivelige, men et lite mindretall burde definitivt ha funnet seg noe annet å gjøre. Å se i motsatt retning mens man vrenger bussen ut i veibanen er litt..vel.. ugreit. Til bussjåførenes forsvar kan det tenkes at de har fått beskjed fra øverste hold om å gjøre det sånn. Pressede rutetabeller uten rom for forsinkelser, hvert sekund teller. I nabobyen hendte det en ulykke da en bussjåfør skulle bremse ned for en løpende passasjer, og sjåførene fikk da beskjed om å ikke stoppe bussen for å ta på nye passasjerer dersom bussen allerede hadde satt seg i bevegelse. Det kan kanskje være mulige forklaringer. Men ja, det finnes nok også sjåfører som nyter den lille følelsen av makt de får når de kan oppføre seg som beskrevet i HI. Anonymkode: 92676...ecd 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #10 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det opplevde faktisk jeg også en gang. Og det var første stopp på ruta (ute i periferien), så bussen kan ikke ha vært full, den gjorde ikke antydning til å stoppe, bare kjørte rett forbi. Leste en gang at sjåførene ikke er pliktig til å stoppe hvis man ikke gir tydelig tegn (f.eks. strekke ut hånden), men ærlig talt, hva ellers tror de man vil når man står på et busstopp der det ikke finnes noe som helst annet, og man går i møte med bussen når den ankommer busstoppet? Anonymkode: 7a576...b1d Ja dette er del 2 av sadistoppførselen deres. Sitter med all makta der bak rattet. "Jasså, du står der på holdeplassen uten å gi tydelig tegn på at du vil være med, neivel, da kjører jeg" Anonymkode: 5e7a0...680
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #11 Skrevet 8. februar 2023 Merkelig 🤔 Er en litt merkelig bussjåfør på den vanlige ruta mi her, han virker mer interessert i å snakke i tlf eller synge noe religiøse sanger.. Veldig merkelig å høre på. Virker ikke helt oppmerksom som han kjører heller og har flere ganger glemt å stoppe når folk har trykket på stoppknappen. Kanskje det var han 😂 Jeg pleier også alltid se gå bussen i møte slik du beskriver og synes det burde være tegn nok på at jeg skal på. Ser aldri noen andre veive med henda heller. Eneste ganger jeg gjør det er hvis jeg løper til busstoppet. Anonymkode: 87d30...063
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #12 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det opplevde faktisk jeg også en gang. Og det var første stopp på ruta (ute i periferien), så bussen kan ikke ha vært full, den gjorde ikke antydning til å stoppe, bare kjørte rett forbi. Leste en gang at sjåførene ikke er pliktig til å stoppe hvis man ikke gir tydelig tegn (f.eks. strekke ut hånden), men ærlig talt, hva ellers tror de man vil når man står på et busstopp der det ikke finnes noe som helst annet, og man går i møte med bussen når den ankommer busstoppet? Anonymkode: 7a576...b1d AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Merkelig 🤔 Er en litt merkelig bussjåfør på den vanlige ruta mi her, han virker mer interessert i å snakke i tlf eller synge noe religiøse sanger.. Veldig merkelig å høre på. Virker ikke helt oppmerksom som han kjører heller og har flere ganger glemt å stoppe når folk har trykket på stoppknappen. Kanskje det var han 😂 Jeg pleier også alltid se gå bussen i møte slik du beskriver og synes det burde være tegn nok på at jeg skal på. Ser aldri noen andre veive med henda heller. Eneste ganger jeg gjør det er hvis jeg løper til busstoppet. Anonymkode: 87d30...063 ^ glemte å sitere. Anonymkode: 87d30...063
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #13 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja dette er del 2 av sadistoppførselen deres. Sitter med all makta der bak rattet. "Jasså, du står der på holdeplassen uten å gi tydelig tegn på at du vil være med, neivel, da kjører jeg" Anonymkode: 5e7a0...680 Haha ja, det skjedde meg i forrige uke. Jeg og en annen dame sto på bussholdeplassen. Jeg holdt både barn og veske i armene og tenkte damen bak meg sikkert strakte ut armen/at bussen skjønte vi ville på, og ville stoppe uansett. Neida, den kjørte forbi og det var god plass. Neste buss kom heldigvis et kvarter senere, men litt irriterende er det jo. Anonymkode: 92676...ecd
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #14 Skrevet 9. februar 2023 Mhm. Samme som sjåførene som bare kjører forbi bussholdeplassen med halvfull buss mens de ser på deg som vinker til dem å stoppe. Det er noe spesielt med sjåførene der. Anonymkode: 23295...429
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #15 Skrevet 10. februar 2023 De har vel en irriterende jobb. Mange som feks prøver å gå ut fremme slik at de blir utsatt for kulde, varme, kulde, osv. Anonymkode: d8eab...4dd
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #16 Skrevet 10. februar 2023 Tror det gir de litt glede i hverdagen. Det skjer hele tiden, men skjønner jo også at de ikke kan vente på alle, for da hadde bussen aldri fått kjørt. Anonymkode: 38043...6ea
1789 Skrevet 10. februar 2023 #17 Skrevet 10. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 8.2.2023 den 22.29): Ja dette er del 2 av sadistoppførselen deres. Sitter med all makta der bak rattet. "Jasså, du står der på holdeplassen uten å gi tydelig tegn på at du vil være med, neivel, da kjører jeg" Anonymkode: 5e7a0...680 Dette har jeg opplevd så mange ganger på et lite sted jeg bodde før. Vinket alltid og det var grei oversikt der jeg stod til å se meg i god tid. Det toppet seg da damen først så meg når hun hadde kjørt forbi, stoppet midt i veien for å slippe meg på samt brukte høyttaleren til å fortelle meg at "DU MÅ GI TEGN".....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå