Gå til innhold

Drivstoff-gjerrig småbil?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg en drivstoff-bruktbil da jeg ikke har lademuligheter her jeg bor. Tenker en småbil. Hvilke biler er mest «gjerrige» på drivstoff? Kjører mye og har lite penger… Finner ingen gode svar via google…

Tusen takk for svar!

Anonymkode: c34e8...986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en litt eldre Audi a1 (2011-modell). Veldig komfortabel liten bil som koster meg lite. Holder seg også godt (mtp lakk, lite rust) til tross for alderen.

Anonymkode: a95cb...83a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en hyundai i20, 2012 modell. Bruker kanskje 0.4l pr mil på bykjøring/blandet.

Ok liten bil som er enkel og lett å kjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle småbiler er gjerrige. Hyundai i20 har blitt nevnt, modellen som kom i 2014, produsert til 2020, er en fantastisk god blanding av rimelig bil med lavt forbruk og høy kvalitet. Design av tidligere Audi-mann som ble kuppet av koreanerne.

Anonymkode: a49ac...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maskinfører skrev (På 9.2.2023 den 0.20):

Toyota Yaris :) 

Kjekt å lese siden jeg kjøpte den modellen for en uke siden👍😄Hybrid da…Usikker på om dette stemmer; men 0,3-0,4 på langkjøring, og ca 0,6 på bykjøring(???)☺️

Anonymkode: 8ab72...b98

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kjekt å lese siden jeg kjøpte den modellen for en uke siden👍😄Hybrid da…Usikker på om dette stemmer; men 0,3-0,4 på langkjøring, og ca 0,6 på bykjøring(???)☺️

Høres riktig ut ja. Den bruker riktignok mer bensin vinterstid da, ettersom det er bensinmotoren som brukes til oppvarming. 

Anonymkode: cc133...4ad

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er godt mulig min onkel overtok en Corolla etter barnebarnet sitt og er veldig fornøyd med den bruker lite drivstoff etter det jeg har hørt av han er en 2002 Modell eller no :) håper du er fornøyd da og at jeg ikke tråkket deg på tærne pga jeg nevnte Coralla ?  kjenner ei dame på snart 70 hun har kjørt Toyota i 50 eller der omkring :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (9 timer siden):

Det er godt mulig min onkel overtok en Corolla etter barnebarnet sitt og er veldig fornøyd med den bruker lite drivstoff etter det jeg har hørt av han er en 2002 Modell eller no :) håper du er fornøyd da og at jeg ikke tråkket deg på tærne pga jeg nevnte Coralla ?  kjenner ei dame på snart 70 hun har kjørt Toyota i 50 eller der omkring :) 

Jeg vurderte corolla også😄Men måtte ha bil på dagen, så endte med yarisen de hadde klar for salg. Ideellt sett ville jeg hatt 4wd, men sånn er det når økonomien trumfer ønskene🥱Håper å kunne kjøpe en elektrisk bil med 4wd om noen år. Med god rekkevidde vel å merke. Skal ikke kimse av diagnosen “rekkeviddeangst”🫣

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg vurderte corolla også😄Men måtte ha bil på dagen, så endte med yarisen de hadde klar for salg. Ideellt sett ville jeg hatt 4wd, men sånn er det når økonomien trumfer ønskene🥱Håper å kunne kjøpe en elektrisk bil med 4wd om noen år. Med god rekkevidde vel å merke. Skal ikke kimse av diagnosen “rekkeviddeangst”🫣

Corolla er en 80/90-tallsbil, de nye er ikke langt på nær like holdbare. Hold deg til Yaris, eventuelt Prius, så har du bil leeeenge. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Corolla er en 80/90-tallsbil, de nye er ikke langt på nær like holdbare. Hold deg til Yaris, eventuelt Prius, så har du bil leeeenge. 

Kan ikke si meg enig i det. 

Jeg hadde en Toyota Corolla fra 2003, som det aldri var noe tull med. Kun slitedeler som ble byttet og selv det var ikke så ofte. Den bare gikk og gikk og startet ALLTID. 

Det var samboer som hadde bilen før meg og han hadde den i 6-7 år, før jeg traff han. Han hadde også et problemfritt bilhold. 

Det er en grunn til at det er lettsolgte biler, selv om de er gamle. Jeg kjøper gjerne Corolla igjen, for jeg vet at det er uslitelige biler. Eneste som kan ta knekken på dem er rust.... Men passer man godt på dem, så har man bil i mange, mange år 😊

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Toyota aygo, går på luft og kjærlighet. 

Anonymkode: 1f48d...047

Er ikke stort mere forbruk på yaris, da de deler samme motor 

Anonymkode: d627c...6e7

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ja det er som regel sånn bil må man ha på dagen :) ja kjekt med 4X4 :) har Toyota RAV 4 2002 Modell og en Mitsubishi L200 2009 Mod :) ja det blir nok bra med Batteribil men skal vente til det ikke er mere bensin og diesel igjen :) nei det er en diagnose man ikke skal kimse av :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...