Gå til innhold

Dere som aldri tar kontakt med venner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vil dere egentlig ha dem som venner, eller er det samme for dere om de slutter å ta kontakt en dag?

Anonymkode: 4bc78...90f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg blir som regel kontakta av andre før eg vinn å kontakte dei. Ikkje til stadigheit, men som oftast.

Anonymkode: a5d68...f4d

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg studerer i utlandet og i begynnelsen hver gang jeg dro hjem så var det alltid jeg som spurte om folk ville møtes. Og det ville de som regel. Men la også merke til at ingen spurte meg når jeg kom hjem til Norge sånn at vi kunne henge. Derfor sluttet jeg i håp om at de skulle spørre meg også, men det gjorde de aldri. Så nå spør ikke jeg dem heller. Vennskap går begge veier, er ikke de interessert i å ta initiativet så gidder ikke jeg heller. 

Anonymkode: d8356...635

  • Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venner tar kontakt med meg. Tar jeg kontakt, så blir jeg avvist. Jeg sliter med å bli avvist slik..så da gjør jeg det ikke. 

Anonymkode: 4836d...6fe

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gjerne ha dem som venner, men anser ikke vennskap som noe forpliktende der jeg må gjøre sånn eller sånn for å få lov å være noens venn. Jeg liker å være med andre i perioder, i andre perioder vil jeg bare være alene. Jeg forventer heller ikke selv noe annet enn integritet fra venner. 

Anonymkode: 87e05...065

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gjerne ha venner, men samtidig ikke.

Anonymkode: 36593...703

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Vil dere egentlig ha dem som venner, eller er det samme for dere om de slutter å ta kontakt en dag?

Anonymkode: 4bc78...90f

Problemet er at folk vil treffe meg oftere enn jeg vil treffe dem, derfor rekker jeg aldri å ta kontakt først.

Noen er også sykt opptatt av å sitte på telefonen 24/7 og liker å sende meldinger. Jeg hater det.

Folk er forskjellige.

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (32 minutter siden):

Problemet er at folk vil treffe meg oftere enn jeg vil treffe dem, derfor rekker jeg aldri å ta kontakt først.

Noen er også sykt opptatt av å sitte på telefonen 24/7 og liker å sende meldinger. Jeg hater det.

Folk er forskjellige.

Samme her. Misforstå meg rett, jeg elsker vennene mine, men fy faen noen ganger så trenger jeg tid for meg sjæl.

Anonymkode: 78fcb...dfe

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en litt mer perifer venninne der jeg er virkelig dårlig på å ta kontakt.

Grunnen til det er at hver eneste gang jeg tar et initiativ blir det etterpå et veldig mas om "skal vi dra på det", "passer det at jeg kommer til deg den helgen" (hun er en litt mer perifer venninne fordi det er en del avstand mellom oss), "skal vi ta en tur til Anne i Bergen", og sånn holder hun på med en gang jeg skulle finne på å ta kontakt.

Alt dette er egentlig artige ting, har ingenting å utsette på det, men det blir bare så intenst, og det kjennes som mas når det er sånn hver gang. Derfor er jeg dårlig på å ta kontakt, og får av og til "vil du ikke ha mer kontakt", "blir usikker på om jeg skal ringe deg" og sånn. Da forsikrer jeg henne om at jeg selvsagt vil at vi skal ha kontakt, og jeg har ikke fått meg til å si til henne at jeg synes alle forslagene og at hun er så "på" kjennes slitsomt når jeg har en del ellers i hverdagen min.

Anonymkode: 363c4...0f8

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha dem som venner, men har lite behov for å treffes - det holder lenge med en melding i ny og ne - og selvsagt å treffes i bursdager, osv. Jeg er introvert og elsker alenetid. 

Anonymkode: 93be7...9c7

  • Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, litt overraskende svar i positiv forstand. Jeg har en venn der det alltid er jeg som tar kontakt, og jeg har lurt litt på om hn egentlig syns jeg er masete. Hn har aldri sagt det, og hn svarer alltid raskt, så jeg tror jo i bunn og grunn hn liker å høre fra meg. Men man blir jo litt usikker da. 
Ts

Anonymkode: 4bc78...90f

  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar sjelden kontakt fordi jeg er redd for at de ikke har lyst eller at det ikke passer. Så mine vennskap er dessverre litt avhengig av at motparten tar mye initiativ, ellers dør det fort ut.

Blir veldig glad hvis noen tar kontakt, og prøver å bli flinkere til å ta initiativ tilbake.

Anonymkode: 24520...b8a

  • Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir i perioder utrolig lei av venner. Stygt og si det, men hver gang vi treffes så er det alltid noe negativt om samboeren, hvor slitsomt alt med barna er, slitsom oppussing , strømkrise, matkrise, og slarv om andre.  Nå er jeg i en periode hvor jeg er lei. Jeg har samboer og barn selv, og jeg skulle ønske samtalene våre var litt mer lystige. For akkurat de samme samtalene foregår i pausen på jobb hver dag også. Så nå kjenner jeg at jeg ikke orker å bruke fritiden min på dem. Rett og slett! Ikke er det så gøy at de scroller på telefonene sine hele tiden heller.. Snakker til noen som har tanker et helt annet sted, morsommere og åpne en snap enn å lytte til hva jeg har og si.. 

Anonymkode: d2dd9...b5d

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar sjeldent kontakt fordi jeg trenger en del alenetid og jeg vet andre tar kontakt med meg uansett. Hver helg er det alltid noen som tar initiativ til å møtes. Jeg sier oftest ja da, men rekker derfor aldri å gjøre det samme selv.

Anonymkode: 69a43...05f

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er  nok ikke så god på kontakt, kjente meg igjen i det en annen skrev om at innen hen har kommet på det har vennen tatt kontakt. Slik er det for meg med venner men også familie og andre relasjoner. Jeg har nok ikke så stort behov, svarer alltid om noen tar kontakt da. Blir jeg invitert på noe blir jeg oftest med.  Jeg har mange venner jeg har hatt i årevis og ser absolutt på folk som venner om jeg ikke har hørt noe annet. Har venner med ulik personlighet også noen er mer "på" andre ikke. Feks ei venninne som sender melding vær dag og ei som sender par ganger i året men da har vi gjerne en litt dypere samtale når vi først setter i gang. Den ene veninnen har jeg hatt siden ungdomsskole og den andre siden universitetet. Alle andre venner er også ulike. Jeg liker svært ulike mennesker og svært ulike mennesker liker meg🥰Så jeg tenker at folk aksepterer meg for den jeg er så lenge de fortsetter ta kontakt ☺️👍

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, jeg rekker ikke å savne dem før de tar kontakt. De fleste av mine venner trenger mer sosial kontakt enn jeg gjør.

Det er heller ikke sånn at hvis jeg er mye med én venn, så savner jeg de andre. Har jeg brukt opp vennekvota trenger jeg pause fra dem alle, selv om kanskje 2 personer har brukt hele kvota. Jeg er nok ikke flink nok til å fordele tiden min på alle vennene mine, de som spør først får den.

Jeg elsker alle mine venner og prøver å sende dem meldinger for å vise dem at jeg tenker på dem. 

Anonymkode: 50de1...854

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er dårlig på å ta kontakt med venner og familie fordi jeg ikke klarer å endre på det selvom jeg virkeligønskerat jeg kunne. Setter veldig pris på at de tar kontakt med meg. 

Anonymkode: bacff...c30

  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke noe flink til å ta kontakt med venner og familie rett og slett fordi jeg sliter med der med mindre jeg trenger å ta kontakt pga noe spesielt. Er bare sånn jeg er. Har prøvd å si ifra om det…tror ikke familien skjønner det helt, men vennene mine gjør det. Veldig glad jeg har så gode venner og vil veldig gjerne ha de i livet mitt

Anonymkode: d519e...c13

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jøss, litt overraskende svar i positiv forstand. Jeg har en venn der det alltid er jeg som tar kontakt, og jeg har lurt litt på om hn egentlig syns jeg er masete. Hn har aldri sagt det, og hn svarer alltid raskt, så jeg tror jo i bunn og grunn hn liker å høre fra meg. Men man blir jo litt usikker da. 
Ts

Anonymkode: 4bc78...90f

Sier hun ja når du spør da?

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tar sjelden kontakt fordi jeg er redd for at de ikke har lyst eller at det ikke passer. Så mine vennskap er dessverre litt avhengig av at motparten tar mye initiativ, ellers dør det fort ut.

Blir veldig glad hvis noen tar kontakt, og prøver å bli flinkere til å ta initiativ tilbake.

Anonymkode: 24520...b8a

Samme her. Går også lett i kjelleren ved avslag, føler jeg har sagt noe galt etc. Prøver å ta meg sammen men det passer sjeldent når jeg spør så da blir det vanskelig å lære seg selv at det er ok å spørre.

Anonymkode: b5b67...270

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nesten ingen venner😟 Er misunnelig på dere som har masse venner å finne på ting med, dere er heldige ❤️

Anonymkode: 19a4e...d77

  • Liker 3
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...