Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2005 #1 Skrevet 21. desember 2005 Hvor stygt er banneordet "fitte" for deg? Hvis noen hadde slått seg, og de da utbrøt "fitte" - ville du reagert veldig på det? Jeg klemte fingeren min skikkelig i bilen sammen med flere jobbkollegaer etter en fuktig lunsj, sa "fitte" temmelig høyt... Og fikk noen veeeeldig drøye blikk. Er det virkelig så fælt?
Gjest Pecado Skrevet 21. desember 2005 #2 Skrevet 21. desember 2005 Ville ikke sakt det i jobbsammenheng nei. Men det er jo ikke av de styggeste heller.
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2005 #3 Skrevet 21. desember 2005 Jeg syns det er stygt ja,og jeg tåler ganske mye.sønnen min på 11 har bynt å sagt det
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2005 #5 Skrevet 21. desember 2005 ja det er fælt.Har ikke ville sagt det i noen sammenheng,
Arkana Skrevet 21. desember 2005 #6 Skrevet 21. desember 2005 ja det er fælt.Har ikke ville sagt det i noen sammenheng, ← Enig, og ville absolutt reagert om noen jeg kjente sa det. Det er ikke et ord jeg synes man skal bruke om man kan unngå det.
Gjest LoisLane Skrevet 21. desember 2005 #7 Skrevet 21. desember 2005 Ja, det er fælt. Ville muligens sagt det hvis fingeren falt av og det kom store mengder blod.
Nita Skrevet 21. desember 2005 #9 Skrevet 21. desember 2005 Ja, det er fælt. Ville muligens sagt det hvis fingeren falt av og det kom store mengder blod. ← da ville jeg ikke sagt noe.....jeg hadde besvimt
Gjest Fruktfat Skrevet 21. desember 2005 #10 Skrevet 21. desember 2005 jeg synes det er ganske stygt ja. jeg har en regle som kommer om jeg blir _skikkelig_ forbannet eller slår meg veldig el.l; f*en skj*ra h**vetes p*kk og fitte j*vel. som du ser kommer fitte ganske langt ned på lista.
Gjest Miloine Skrevet 21. desember 2005 #11 Skrevet 21. desember 2005 Det finns styggere ord å si når man slår seg eller blir forbannet. Det å bruke et annet ord for kvinnelig kjønnsorgan i en negativ situasjon, syns jeg er litt drøyt og veeeeldig unødvendig.
Gjest gjest1 Skrevet 21. desember 2005 #12 Skrevet 21. desember 2005 jeg har en regle som kommer om jeg blir _skikkelig_ forbannet eller slår meg veldig el.l; f*en skj*ra h**vetes p*kk og fitte j*vel. som du ser kommer fitte ganske langt ned på lista. ← her også.. i tillegg til forp**te et sted inni der...
Elle Melle Skrevet 22. desember 2005 #13 Skrevet 22. desember 2005 Fryktelig vulgært ja... Jeg begynte beklageligvis å bruke det en periode i en stresset konflikt (i kombinasjon med kjærring...), og nå er det blitt mer "vanlig" inne i hodet mitt. Dessverre dukker det da opp i tullesammenhenger også. Veldig lite smart, for folk synes det er utrolig forferdelig når man sier det.
Gjest gjest1 Skrevet 22. desember 2005 #14 Skrevet 22. desember 2005 ille......og i jobbsammenheng....virkelig ille.....
Gjest Dalwhinnie Skrevet 22. desember 2005 #16 Skrevet 22. desember 2005 (endret) For meg er fitte en bruksgjenstand, ikke et banneord, så jeg hadde muligens sett litt rart på deg og lurt på sammenhengen. Endret 22. desember 2005 av Dalwhinnie
Gjest Melk Skrevet 22. desember 2005 #17 Skrevet 22. desember 2005 Jeg synes det er vulgært og harry å bruke ordet fitte som skjellsord, enten i den ene eller andre sammenhengen. Og det blir IKKE bedre av at det var på jobben, for å si det mildt.
Gjest Catwoman Skrevet 22. desember 2005 #18 Skrevet 22. desember 2005 Jeg hadde reagert hvis jeg hadde hørt et voksent menneske si det i en slik sammenheng. Ikke fordi jeg synes det er så ille stygt å si fitte, men fordi jeg synes det høres rart ut å bruke navn på kjønnsorganer som banneord.
Sarabi Skrevet 22. desember 2005 #19 Skrevet 22. desember 2005 Jeg synes ikke det er så vulgært... Men nå er jeg fra nord-norge da...
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2005 #20 Skrevet 22. desember 2005 Jeg har i grunnen aldri skjønt hva som er så farlig med å bruke et banneord eller fem når det virkelig er på sin plass. At folk ikke tåler å høre det når noen virkelig har smerter og banninga ikke er rettet mot en person virker jo ganske rart. Jeg har full forståelse for at det smalt et sånt ord ut av deg i den situasjonen. Akkurat hva man sier når det smeller er vel ikke så gjennomtenkt, enten handler det vel om veldig varme steder og han som bestemmer der, eller så handler det om kjønnsdeler. Fy fela, fytti grisen, svarte granskauen etc er jo bare omskriving av hva det egentlig gjelder, og det lurer man ingen med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå