AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #21 Skrevet 9. februar 2023 Hvorfor er det slik at alle på død og liv absolutt skal på DPS? Man kan få like bra behandling og hjelp i kommunen. Du får hjelp med traumer også der, men du må selv være motivert å gjøre en innsats selv. Anonymkode: 5a529...db0 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #22 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hvorfor er det slik at alle på død og liv absolutt skal på DPS? Man kan få like bra behandling og hjelp i kommunen. Du får hjelp med traumer også der, men du må selv være motivert å gjøre en innsats selv. Anonymkode: 5a529...db0 Kommunen er bortkastet tid. Du får absolutt ikke samme hjelp der. Anonymkode: d5512...191
Silva Pluvialis Skrevet 9. februar 2023 #23 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hvorfor er det slik at alle på død og liv absolutt skal på DPS? Man kan få like bra behandling og hjelp i kommunen. Du får hjelp med traumer også der, men du må selv være motivert å gjøre en innsats selv. Anonymkode: 5a529...db0 Seriøst? Du tror at de som jobber i kommunen kan drive traumebehandling på samme måte som en traumespesialist kan?
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #24 Skrevet 9. februar 2023 Jeg har fått mye bedre hjelp hos psykolog med avtale enn hos DPS, sjekk det med legen din 😊 Jeg er i full jobb og fikk likevel raskt hjelp der. Anonymkode: 3348a...c36 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #25 Skrevet 9. februar 2023 Tvillingsjel skrev (2 minutter siden): Seriøst? Du tror at de som jobber i kommunen kan drive traumebehandling på samme måte som en traumespesialist kan? Det kan de absolutt. De har ofte egne traume kurs også. Og man kan ikke forvente at alle som har traumer her i Norge skal få gå hos spesialister heller. Er ikke rart det er trangt om plassene når alle skal kreve og forventer det. AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kommunen er bortkastet tid. Du får absolutt ikke samme hjelp der. Anonymkode: d5512...191 Nei kommunen kan være vel så bra så lenge du selv er motivert og delaktiv i behandlingen. Er du frisk nå etter å ha gått i dps? Anonymkode: 5a529...db0 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #26 Skrevet 9. februar 2023 Takk for alle svar. Fikk legen å henvise til privat psykolog, så får vente litt heller.. Kanskje jeg er heldig. Ser vedkommende er spesialist innenfor feks EMDR behandling. Og til et svar lengre opp: Nei, ønsker ikke hjelp fra kommunen med mindre de kan tilby langvarig psykolog eller traumebehandling. Blir det lengre ventetid kan jeg heller finne privat psykolog. Anonymkode: 45c91...e16 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #27 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for alle svar. Fikk legen å henvise til privat psykolog, så får vente litt heller.. Kanskje jeg er heldig. Ser vedkommende er spesialist innenfor feks EMDR behandling. Og til et svar lengre opp: Nei, ønsker ikke hjelp fra kommunen med mindre de kan tilby langvarig psykolog eller traumebehandling. Blir det lengre ventetid kan jeg heller finne privat psykolog. Anonymkode: 45c91...e16 Det er ingen garanti for at du hadde fått psykolog,traumespesialist eller langvarig behandling på dps selvom du hadde fått tilbud på behandling Anonymkode: c95d8...70a 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #28 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er ingen garanti for at du hadde fått psykolog,traumespesialist eller langvarig behandling på dps selvom du hadde fått tilbud på behandling Anonymkode: c95d8...70a Korrekt. Veldig mange som går på dps går til psykiatriske sykepleiere/sosionomer /vernepleiere Anonymkode: 5a529...db0 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #29 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Det er ingen garanti for at du hadde fått psykolog,traumespesialist eller langvarig behandling på dps selvom du hadde fått tilbud på behandling Anonymkode: c95d8...70a Ok, glad jeg ba om henvisning til psykolog da. Gikk privat tidligere, men dyrt med 1600 kr timen. Anonymkode: 45c91...e16
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #30 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ok, glad jeg ba om henvisning til psykolog da. Gikk privat tidligere, men dyrt med 1600 kr timen. Anonymkode: 45c91...e16 Utenfor dps da? For du kan ikke henvises til spesifikk yrkesgruppe på dps Anonymkode: c95d8...70a
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #31 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det kan de absolutt. De har ofte egne traume kurs også. Nei kommunen kan være vel så bra så lenge du selv er motivert og delaktiv i behandlingen. Er du frisk nå etter å ha gått i dps? Anonymkode: 5a529...db0 Jeg skjønner at kurs kan være bra, men om jeg med min komplekse traumediagnose skal gå til noen som kun har kurs innen traumebehandling ikke spesialisering er min erfaring at jeg blir sykere. For enkelte kan kommunen gi tilstrekkelig hjelp, men med sammensatte og kompliserte traumer er det ofte mer skadelig enn hjelp. Selv mange ansatt på DPS kan ikke nok om traumer. AnonymBruker skrev (4 timer siden): Takk for alle svar. Fikk legen å henvise til privat psykolog, så får vente litt heller.. Kanskje jeg er heldig. Ser vedkommende er spesialist innenfor feks EMDR behandling. Og til et svar lengre opp: Nei, ønsker ikke hjelp fra kommunen med mindre de kan tilby langvarig psykolog eller traumebehandling. Blir det lengre ventetid kan jeg heller finne privat psykolog. Anonymkode: 45c91...e16 Lykke til! Jeg har god erfaring med avtalespesialist. Jeg var heldig og fikk time etter en uke, selvom ventetiden egentlig var over 1 år. Så man kan være heldig og. Anonymkode: db1a3...3d7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå