Gå til innhold

Har din 6-åring roblox?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg må spørre, har du satt deg inn i Roblox så du vet hvordan det fungerer og hvilke begrensninger det har samt hvilke muligheter for foreldrekontroll som kommer innebygd i plattformen, eller ser du 'onlinespill med mulighet for chatfunksjon' og sier automatisk nei?

Anonymkode: 6a24a...d6a

Nei, jeg har ikke satt meg inn, for det er ikke aktuelt for meg ennå. Jeg forholder meg til det faktum at folk flest er totalt udugelige når det kommer til teknologi, og derfor ikke i stand til å fikse dette.

Det logiske svaret i denne tråden ville vært å si at "ja, 6-åringen spiller, men med låste begrensninger". Ikke bare "ja".

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Reign skrev (Akkurat nå):

Noen som ble butthurt her ja.

Ja jeg skjønner at du blir det. Det er ikke godt å være så kunnskapsløs stakkars, men slapp av. Det er bare å sette seg inn i temaer, så vil kunnskapen komme på løpende bånd. 

Men plz la meg være i fred nå, jeg setter ikke pris på at du groomer meg på den måten. Stalker du meg eller?

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er like ille som super mario :P

Anonymkode: 69a2e...348

Super Mario har ikke chattefunksjon.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er overhodet ingen grunn til å sette 12 års grense på Roblox. Sikkert fordi det er skyting, men det er ikke blod og gørr liksom. Her spilller mange 1. klassinger det. Vi følger litt med på det. Viktig å få lov til å «henge med» tenker jeg. 

Anonymkode: 23a09...344

Jo, er blod😅 

Jeg trodde Roblox var skikkelig uskyldig før, men etter å ha spilt det litt selv merker jeg at det har sine drøye sider. Jeg spilte et spill med 7-åringen min, og ble plutselig drept av en blå fyr. Han er skummel. Jeg kaller ham bare for kakemonsteret. Det er en grønn fyr og. De kommer og dreper folk. Flashbacks til Momo😱😱 Jeg hylte til, og nektet å spille mer. Mens jeg får traumer, bare ler 7-åringen🙊

Anonymkode: cdbb0...08e

Skrevet
DildoShwaggins skrev (Akkurat nå):

Ja jeg skjønner at du blir det. Det er ikke godt å være så kunnskapsløs stakkars, men slapp av. Det er bare å sette seg inn i temaer, så vil kunnskapen komme på løpende bånd. 

Men plz la meg være i fred nå, jeg setter ikke pris på at du groomer meg på den måten. Stalker du meg eller?

For et patetisk menneske. Stakkars barnet ditt. Vi får krysse fingrene for at det ikke går til helvete.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

- Hva er aldersgrensen på Roblox?

I Apple App Store har Roblox fått aldersgrense på 12+ år. I Google Play har spillet fått aldersgrense på 7 år. Det er viktig å merke seg at dette er en anbefalt aldergrense, og at du ikke behøver å stole blindt på den.

----------

Niks, vi er ikke naive. Men vi er "gamere" begge to. Følger jo med på hva han spiller der inne. Og vi kjenner ungen vår. Til info er det 7 års grense på mange super mario spill. Slapp av du. Alt er anbefalinger. Og det spriker veldig som du ser. 

Anonymkode: 23a09...344

Det er ikke unntatt at noen foreldre er frikere. De friker av så å si alt. Bare la dem oppdra barna til å bli små pusekatter du, også lar vi 6 åringene være spille og ha det gøy- med oss som følger med i bakgrunnen.

Man lærer så utrolig mye av spill. Det er strategi, finmotorikk,kritisk tenkning. Også er det ikke bare skyting i roblox. Det er masse pynting og dress up games og konkurranser og andre morsomme spill.  

• Liker 1
Skrevet

Ber alle foreldre som ikke er obs gå og lese på nett hvordan man setter begrensninger:

Parental controls. Roblox defaults to more restrictive settings for users under 13. For additional parental controls, go to Settings (gear icon) and Parental controls. Here parents can disable chat or messaging, restrict access to a curated list of age-appropriate games, and set a monthly limit on how much money, if any, the child can spend on Roblox’s in-game currency. Parents can also enable an account PIN which requires a 4-digit code to make any changes to settings. We recommend parents use these features for very young or new players, but for most families, the goal should be to help children learn to make good decisions on their own as they mature.

Anonymkode: 0a203...b58

Skrevet

Jo, er blod😅 

Jeg trodde Roblox var skikkelig uskyldig før, men etter å ha spilt det litt selv merker jeg at det har sine drøye sider. Jeg spilte et spill med 7-åringen min, og ble plutselig drept av en blå fyr. Han er skummel. Jeg kaller ham bare for kakemonsteret. Det er en grønn fyr og. De kommer og dreper folk. Flashbacks til Momo😱😱 Jeg hylte til, og nektet å spille mer. Mens jeg får traumer, bare ler 7-åringen🙊

Får traumer??? Herregud. Stakkars, tror du må bli innlagt jeg. Kan jeg få ringe på vegne av deg?

Anonymkode: 9923c...9fe

• Liker 1
Skrevet
Reign skrev (1 minutt siden):

For et patetisk menneske. Stakkars barnet ditt. Vi får krysse fingrene for at det ikke går til helvete.

Ikke si sånn om deg selv stakkars. Du har nok noen gode sider du og ❤️ 
Ja, jeg håper hun slipper å treffe på deg, luskende rundt på roblox. Grøss&gru

Skrevet
JDT skrev (Akkurat nå):

Det er ikke unntatt at noen foreldre er frikere. De friker av så å si alt. Bare la dem oppdra barna til å bli små pusekatter du, også lar vi 6 åringene være spille og ha det gøy- med oss som følger med i bakgrunnen.

Man lærer så utrolig mye av spill. Det er strategi, finmotorikk,kritisk tenkning. Også er det ikke bare skyting i roblox. Det er masse pynting og dress up games og konkurranser og andre morsomme spill.  

Hvorfor skal 6-åringer få spill som er ment for tenåringer og eldre?

Jeg er kritisk nettopp fordi jeg er en gamer. Man kan lære masse av spill, men da må de være aldersadekvate. Om chattefunksjonen er tilgjengelig, så er ikke dette et spill for en 6-åring. Om det er blod og drap, så er det ikke et spill for en 6-åring. Om det er lootboxes eller andre ting man kan bruke penger på med element av gambling, så er det ikke et spill for en 6-åring.

• Nyttig 1
Skrevet
DildoShwaggins skrev (Akkurat nå):

Ikke si sånn om deg selv stakkars. Du har nok noen gode sider du og ❤️ 
Ja, jeg håper hun slipper å treffe på deg, luskende rundt på roblox. Grøss&gru

Ironien er jo at du oppfører deg som et erketypisk rasshøl på nett. Man ser godt hva slags folk du ble oppdratt av på chat.no og slikt.

• Nyttig 1
Skrevet
Reign skrev (Akkurat nå):

Ironien er jo at du oppfører deg som et erketypisk rasshøl på nett. Man ser godt hva slags folk du ble oppdratt av på chat.no og slikt.

Ironien er at du oppfører deg som en bedreviter, kongen av gamere, fordi du har spilt noen spill på 90-tallet, og så takler du ikke at andre spiller like mye som deg og har like mye (om ikke mer) kunnskap som det du har😂 
Du er virkelig ikke den eneste som har vært på internett gjennom oppveksten, hvorfor tror du at du er et unikum? 
Beklager hvis du føler at jeg er et "rasshøl", det er ikke min intensjon ❤️ 

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, Reign said:

Muligheten for å bli groomet av voksne som utgir seg for å være barn. Muligheten for å bli utsatt for seksualisert innhold. 

Når begynte du å game? I 2017, da Fornite kom ut? 

Min på 8 spiller via Roblox, men jeg har slått av chattefunksjonen. Personlig syntes jeg Roblox er noe dritt og at flere av spillende er litt på kanten. Så her blir det ikke mye skjermtid hvis han vil spille det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Får traumer??? Herregud. Stakkars, tror du må bli innlagt jeg. Kan jeg få ringe på vegne av deg?

Anonymkode: 9923c...9fe

Jeg hadde kanskje sluppet innleggelse med god hjelp fra andre instanser, men etter dette innlegget ditt må jeg nok kaste inn årene.

😂

Skrevet

Førsteklassing ja, spiller alle spillene. Har slått av chattefunksjonen.

Anonymkode: 6e4c0...c94

Skrevet
Reign skrev (14 minutter siden):

Nei, jeg har ikke satt meg inn, for det er ikke aktuelt for meg ennå. Jeg forholder meg til det faktum at folk flest er totalt udugelige når det kommer til teknologi, og derfor ikke i stand til å fikse dette.

Det logiske svaret i denne tråden ville vært å si at "ja, 6-åringen spiller, men med låste begrensninger". Ikke bare "ja".

Da tenker jeg du kan roe ned krisemaksimeringen inntil du har satt deg inn i hvordan plattformen faktisk fungerer.

Reign skrev (10 minutter siden):

Hvorfor skal 6-åringer få spill som er ment for tenåringer og eldre?

Jeg er kritisk nettopp fordi jeg er en gamer. Man kan lære masse av spill, men da må de være aldersadekvate. Om chattefunksjonen er tilgjengelig, så er ikke dette et spill for en 6-åring. Om det er blod og drap, så er det ikke et spill for en 6-åring. Om det er lootboxes eller andre ting man kan bruke penger på med element av gambling, så er det ikke et spill for en 6-åring.

Plattformen passer for barn fra 5-6 år og oppover.

Anonymkode: 6a24a...d6a

Skrevet
Reign skrev (23 minutter siden):

De holdningene dine er jo bare helt utdaterte da. Det er ikke enten eller, det er både og. Jeg elsker turer i skog og mark, trening og gaming. Og ikke lat som generasjonene før ikke har vært lenket til TVen.

Ro ned nå.

Anonymkode: a0a33...68f

Skrevet
DildoShwaggins skrev (9 minutter siden):

Ironien er at du oppfører deg som en bedreviter, kongen av gamere, fordi du har spilt noen spill på 90-tallet, og så takler du ikke at andre spiller like mye som deg og har like mye (om ikke mer) kunnskap som det du har😂 
Du er virkelig ikke den eneste som har vært på internett gjennom oppveksten, hvorfor tror du at du er et unikum? 
Beklager hvis du føler at jeg er et "rasshøl", det er ikke min intensjon ❤️ 

Her finner du på mye rart. Aldri omtalt meg selv som noe konge, eller som et unikum. Jeg poengterer bare at folk flest har null peiling på teknologi, gaming og internett. Og det skremmer meg at folk som vet hva det går i, har et så avslappet forhold til det hele. 

Og jo, det er absolutt din intensjon. Du er et standard nettroll. Du avviker ikke det spor fra normalen. For å bruke dine egne ord; du er ikke et unikum.

Skrevet

Ro ned nå.

Anonymkode: a0a33...68f

Jeg er helt rolig. Jeg går masse tur i skogen. Gjør du?

Skrevet
Reign skrev (1 time siden):

Muligheten for å bli groomet av voksne som utgir seg for å være barn. Muligheten for å bli utsatt for seksualisert innhold. 

Når begynte du å game? I 2017, da Fornite kom ut? 

Begynte under BF 1942.

Anonymkode: da024...735

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...