Gå til innhold

Har din 6-åring roblox?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Reign skrev (1 time siden):

Så du kjenner risikoen, og velger å utsette barnet ditt for det. Dette er faktisk langt verre enn de som bare er naive, og ikke kjenner risikoen...

Lol. Det er to typer forelder.

1) De som gir totalt faen, vet ingenting og villige til å bruke alt som barnevakt. Der blir ungene utsatt for alt mulig.

2) De som krisemaksimerer alt og velger å fjerne ALT som finnes av risiko her i verden, i stedet for å lære barnet å navigere og fæle seg trygg på foreldrene om noe er ukjent/utrygt. Slike ender opp med ubrukelige barn.

Du er en nr. 2. Enhver idiot, inkludert deg, vet at det er begrenset hva som kan skje når vi sitter side om side og spiller i samme game.

Anonymkode: da024...735

• Liker 2
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, Reign said:

Så du kjenner risikoen, og velger å utsette barnet ditt for det. Dette er faktisk langt verre enn de som bare er naive, og ikke kjenner risikoen...

Konkret hvilken risiko er det du snakker om?

• Liker 1
Skrevet

Ah, er så glad for at femåringen vår ikke har nettbrett, og heller ikke skal få det!

Synes det er helt tragisk, denne utviklingen. Barn lenket til skjermen før de begynner på skolen 🤢

Nei, takke meg til fysisk aktivitet, uteliv, mekking, båtliv, fjell, skog og mark, dyr og alt det gøye man kan finne på ute! BRUKE kropp og hjerne, som man er skapt til.

Nå kommer "gamerfolka" til å klikke i vinkel, men det er jo fordi de føler seg truffet 🥴

Skulle virkelig ønske flere av dere ettergivende foreldre, heller gjorde som oss. Det trenger denne generasjonen av barn, mer enn noen andre.

Anonymkode: 1732b...45b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Tanuki skrev (1 time siden):

Han vet ikke. Kunnskapsløse er redde for alt de ikke kan noe om.

Skrevet
DildoShwaggins skrev (3 minutter siden):

He he he artig du, selvfølgelig er det barnets feil om noen pedofile får tak i det......... (ironiske punktum, siden du må ha alt inn med teskje ❤️ ) 

Jeg husker jeg også fikk en ukjent penis på webcam da jeg var sånn 13-14 år, men jeg ble ikke traumatisert av den grunn. Foreldrene mine var, naturlig nok, ikke på habbo og lignende sider, men de visste farene med det. Derfor forklarte de meg det, ergo jeg fortalte aldri navn, alder eller bosted :)
Men for å svare på ditt uhyre intelligente tilsvar ang barn som blir groomet: Nei, jeg legger selvfølgelig ikke skylden på barnet (hvis du ikke forstod alle de ironiske punktumene mine tidligere i kommentaren), men man kan lære barnet opp og fortelle om farene som finnes der ute, på lik linje som at man lærer barn at de ikke skal sette seg i fremmede biler. Noen barn setter seg inn i fremmede biler, og noen barn blir groomet på internett. Dessverre kan man ikke avlive alle pedofile, men man kan gjøre barn obs på at de eksisterer der ute. Og det naturlige for meg er da ikke å holde barnet mitt utenfor en helt fantastisk verden (spill/internett), men guide henne trygt gjennom den. For til syvende og sist finner de veien til internett, å da har jeg i det minste gjort mitt for at hun skal vite om hva som er trygt eller ei :)

Og med det så ønsker jeg dere alle en god kveld videre, nå skal jeg spille det nye Harry Potter spillet. Adios 

Ikke snakk til meg som om jeg ikke vet hva internettet er.

Du overvurderer hjernen til barn grovt. Vi får bare krysse fingrene for at det går bra med barnet ditt, når du er villig til å utsette det for slikt. Det er tross alt uendelig med bedre alternativer.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Lol. Det er to typer forelder.

1) De som gir totalt faen, vet ingenting og villige til å bruke alt som barnevakt. Der blir ungene utsatt for alt mulig.

2) De som krisemaksimerer alt og velger å fjerne ALT som finnes av risiko her i verden, i stedet for å lære barnet å navigere og fæle seg trygg på foreldrene om noe er ukjent/utrygt. Slike ender opp med ubrukelige barn.

Du er en nr. 2. Enhver idiot, inkludert deg, vet at det er begrenset hva som kan skje når vi sitter side om side og spiller i samme game.

Nei, jeg er ikke nr. 2. Jeg er en gamer som har spilt og vært på nett siden tidlig 90-tall, så jeg vet nøyaktig hva det går i.

Og jeg svarte deg før du opplyste om at du sitter ved siden av. Det er åpenbart noe helt annet.

Skrevet
Reign skrev (1 time siden):

Jeg er gamer jeg også, spilt siden tidlig 90-tall. Og nettopp derfor er jeg særdeles kritisk. Roblox har chattefunksjon. Barn på 6 år skal ikke sitte og chatte på nett uten en voksen ved sin side. Naive, det er dere så absolutt.

Vi har skrudd av chatfunksjon og barnet får ikke spille de spillene inne i roblox som er over aldersgrensen sin, hva er problemet?

Anonymkode: 0a203...b58

• Liker 2
Skrevet

Ja, hun spiller med storebror. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ah, er så glad for at femåringen vår ikke har nettbrett, og heller ikke skal få det!

Synes det er helt tragisk, denne utviklingen. Barn lenket til skjermen før de begynner på skolen 🤢

Nei, takke meg til fysisk aktivitet, uteliv, mekking, båtliv, fjell, skog og mark, dyr og alt det gøye man kan finne på ute! BRUKE kropp og hjerne, som man er skapt til.

Nå kommer "gamerfolka" til å klikke i vinkel, men det er jo fordi de føler seg truffet 🥴

Skulle virkelig ønske flere av dere ettergivende foreldre, heller gjorde som oss. Det trenger denne generasjonen av barn, mer enn noen andre.

Det går an å bruke kropp og hjerne OG spille roblox iblant......

• Liker 1
Skrevet
Tanuki skrev (6 minutter siden):

Muligheten for å bli groomet av voksne som utgir seg for å være barn. Muligheten for å bli utsatt for seksualisert innhold. 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Han vet ikke. Kunnskapsløse er redde for alt de ikke kan noe om.

Når begynte du å game? I 2017, da Fornite kom ut? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi har skrudd av chatfunksjon og barnet får ikke spille de spillene inne i roblox som er over aldersgrensen sin, hva er problemet?

Er det fysisk umulig for barnet å spille de som er over aldersgrensen, eller er det bare noe dere har sagt til barnet?

Skrevet
Queen94 skrev (1 minutt siden):

Ja, hun spiller med storebror. 

Dere har overlatt oppdragelsen til det andre barnet deres?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Reign skrev (1 minutt siden):

Er det fysisk umulig for barnet å spille de som er over aldersgrensen, eller er det bare noe dere har sagt til barnet?

Hun kommer ikke inn på de spillene nei... det er fint om foreldre setter seg inn i begrensningene som man kan legge inn i innstillingene. Med pin kode.

• Liker 1
Skrevet
Reign skrev (4 minutter siden):

Ikke snakk til meg som om jeg ikke vet hva internettet er.

Du overvurderer hjernen til barn grovt. Vi får bare krysse fingrene for at det går bra med barnet ditt, når du er villig til å utsette det for slikt. Det er tross alt uendelig med bedre alternativer.

Haha du vet jo ikke hva det er, du tror jo alle som sitter på internett blir groomet. Det er ikke min feil at barna du kjenner, eller at du selv som barn, var litt enkel. Jeg ble i hvert fall ikke groomet som barn, fordi mine foreldre var oppegående nok til å forklare meg om alle de ekle voksne på internett. På lik linje som at jeg har forklart det til barnet mitt, og som jeg også vil forklare til jentungen på 4, når hun viser interesse for spill. 

Men nå må du slutte med den trollingen, jeg har ikke tid til å chatte med gamle ekle menn som deg lengre. Prøver du å groome meg eller?!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

De holdningene dine er jo bare helt utdaterte da. Det er ikke enten eller, det er både og. Jeg elsker turer i skog og mark, trening og gaming. Og ikke lat som generasjonene før ikke har vært lenket til TVen.

Skrevet

Min seksåring spiller ikke (han spiller kun Pokemon Go på voksentelefon). Ser et tydelig skille i klassen på hvem som har storesøsken og ikke. De som er eldst som min, spiller ikke. Av de med storesøsken er det noen som spiller Roblox, Minecraft og AmongUs. 

Anonymkode: 85289...76d

Skrevet
Reign skrev (2 minutter siden):

Jeg må spørre, har du satt deg inn i Roblox så du vet hvordan det fungerer og hvilke begrensninger det har samt hvilke muligheter for foreldrekontroll som kommer innebygd i plattformen, eller ser du 'onlinespill med mulighet for chatfunksjon' og sier automatisk nei?

Anonymkode: 6a24a...d6a

Skrevet

Er like ille som super mario :P

Anonymkode: 69a2e...348

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun kommer ikke inn på de spillene nei... det er fint om foreldre setter seg inn i begrensningene som man kan legge inn i innstillingene. Med pin kode.

OK, da har dere sikret barnet. Problemet er at foreldre flest bare sier til barna "ikke gjør ditt og datt", også har de null kontroll.

• Liker 1
Skrevet
DildoShwaggins skrev (1 minutt siden):

Haha du vet jo ikke hva det er, du tror jo alle som sitter på internett blir groomet. Det er ikke min feil at barna du kjenner, eller at du selv som barn, var litt enkel. Jeg ble i hvert fall ikke groomet som barn, fordi mine foreldre var oppegående nok til å forklare meg om alle de ekle voksne på internett. På lik linje som at jeg har forklart det til barnet mitt, og som jeg også vil forklare til jentungen på 4, når hun viser interesse for spill. 

Men nå må du slutte med den trollingen, jeg har ikke tid til å chatte med gamle ekle menn som deg lengre. Prøver du å groome meg eller?!

Noen som ble butthurt her ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...