Reign Skrevet 8. februar 2023 #21 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva er greia? Du tror ikke jeg har kontroll på egen unge? Vil du ha mitt ærlige svar? Javel: Absolutt ikke. En 6-åring skal ikke ha tilgang på internett. Om du er gamer, så forstår du det. 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #22 Skrevet 8. februar 2023 Reign skrev (Akkurat nå): Vil du ha mitt ærlige svar? Javel: Absolutt ikke. En 6-åring skal ikke ha tilgang på internett. Om du er gamer, så forstår du det. Og resten av det jeg skrev bare ignorer du? Han er ikke engang stødig nok når det kommer til skriving! Og jo, jeg har god kontroll på egen unge, slutt å bekymre deg. Anonymkode: 23a09...344 2
Reign Skrevet 8. februar 2023 #23 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og resten av det jeg skrev bare ignorer du? Han er ikke engang stødig nok når det kommer til skriving! Og jo, jeg har god kontroll på egen unge, slutt å bekymre deg. Anonymkode: 23a09...344 Tiden for når han er stødig nok kommer raskt. Sorry, men du har ikke god kontroll når du tillater en 6-åring å være på nett på denne måten. Diskuter det gjerne med partneren din i kveld, at en "idiot" (som jeg vet at du anser meg for å være) på et nettforum sier at dere har en naiv tilnærming til hvilke spill dere lar barnet spille, mtp at Roblox har 12-13-årsgrense og at det er chatmuligheter. 1
DildoShwaggins Skrevet 8. februar 2023 #24 Skrevet 8. februar 2023 Jentungen min har hatt roblox sia jeg lasta det ned på xboxen i 2016, da var hun 5 år. Nå er hun 11 og har flere venner på roblox enn jeg har på Facebook. Hun chatter ikke med fremmede da, hun snakker med de gjennom mikrofon. Å hun har lært seg flytende engelsk pga spill og Internett. Jeg oppfordrer henne ikke til å snakke med fremmede, men jeg har fortalt farene med det. Og hun forteller aldri navn, bosted eller alder, så for alt de som sitter på andre siden av skjermen vet, så er hun ei 67år gammel dame. Lykke til med å holde avkommene deres borte fra Internett frem til de er myndige. Ps. Roblox har "høy" aldersgrense pga chat, ikke fordi spillene er upassende. Kozogklemz 2
Reign Skrevet 8. februar 2023 #25 Skrevet 8. februar 2023 DildoShwaggins skrev (4 minutter siden): Jentungen min har hatt roblox sia jeg lasta det ned på xboxen i 2016, da var hun 5 år. Nå er hun 11 og har flere venner på roblox enn jeg har på Facebook. Hun chatter ikke med fremmede da, hun snakker med de gjennom mikrofon. Å hun har lært seg flytende engelsk pga spill og Internett. Jeg oppfordrer henne ikke til å snakke med fremmede, men jeg har fortalt farene med det. Og hun forteller aldri navn, bosted eller alder, så for alt de som sitter på andre siden av skjermen vet, så er hun ei 67år gammel dame. Lykke til med å holde avkommene deres borte fra Internett frem til de er myndige. Ps. Roblox har "høy" aldersgrense pga chat, ikke fordi spillene er upassende. Kozogklemz Hvorfor skal dere absolutt gi ungene spill med chattefunksjon? Det er groomingkilde nummer 1. 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #26 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): - Hva er aldersgrensen på Roblox? I Apple App Store har Roblox fått aldersgrense på 12+ år. I Google Play har spillet fått aldersgrense på 7 år. Det er viktig å merke seg at dette er en anbefalt aldergrense, og at du ikke behøver å stole blindt på den. ---------- Niks, vi er ikke naive. Men vi er "gamere" begge to. Følger jo med på hva han spiller der inne. Og vi kjenner ungen vår. Til info er det 7 års grense på mange super mario spill. Slapp av du. Alt er anbefalinger. Og det spriker veldig som du ser. Anonymkode: 23a09...344 Sier ingenting annet enn en arrogant holdning til oppdragelse som dere slett ikke tar seriøst. Mulig dere er unge og umoden selv, men aldersgrenser er der for en grunn. Nok av barn som blir påvirket av det ene og det andre i spill og internett i dag. Anonymkode: bc292...cc0 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #27 Skrevet 8. februar 2023 DildoShwaggins skrev (8 minutter siden): Jentungen min har hatt roblox sia jeg lasta det ned på xboxen i 2016, da var hun 5 år. Nå er hun 11 og har flere venner på roblox enn jeg har på Facebook. Hun chatter ikke med fremmede da, hun snakker med de gjennom mikrofon. Å hun har lært seg flytende engelsk pga spill og Internett. Jeg oppfordrer henne ikke til å snakke med fremmede, men jeg har fortalt farene med det. Og hun forteller aldri navn, bosted eller alder, så for alt de som sitter på andre siden av skjermen vet, så er hun ei 67år gammel dame. Lykke til med å holde avkommene deres borte fra Internett frem til de er myndige. Ps. Roblox har "høy" aldersgrense pga chat, ikke fordi spillene er upassende. Kozogklemz Forstår jo brukernavnet ditt og modenheten i denne oppdragelsen. Bra forbilde Anonymkode: bc292...cc0 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #29 Skrevet 8. februar 2023 6-åringer? Herregud hva skjer med verden? Blir så uendelig trist av å lese sånt. Hadde jeg bodd et sted der alle 6-åringene spilte roblox (eller andre typer dataspill) hadde jeg seriøst flyttet til et sted med bedre miljø. Anonymkode: 8bf06...3cf 1 1
DildoShwaggins Skrevet 8. februar 2023 #30 Skrevet 8. februar 2023 Reign skrev (2 minutter siden): Hvorfor skal dere absolutt gi ungene spill med chattefunksjon? Det er groomingkilde nummer 1. Jeg søkte ikke "spill med chattefunksjon til barn" da jeg lastet det ned. Så jeg skal ikke «absolutt gi ungene spill med chattefunksjon», hun har jo mange andre spill som ikke er online eller med chat, så det er ikke chattingen som er kriteriet for hva jeg lar henne spille. Jeg vet ikke med deg, men jeg og vennene mine satt på chat.no - habbo - jippii.no osv fra 11-12-årsalderen og ble ikke "groomet" av den grunn, vi hadde vett nok til å luke vekk de som var ekle. Nettvett er en fin ting å lære ungene sine Eneste jeg er kjip på er sosiale medier, rett og slett fordi hun skal ikke måles i verdi utifra "likes", så det er ikke noe tik tok, Instagram eller Snapchat før hun er gammel nok. 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #31 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 6-åringer? Herregud hva skjer med verden? Blir så uendelig trist av å lese sånt. Hadde jeg bodd et sted der alle 6-åringene spilte roblox (eller andre typer dataspill) hadde jeg seriøst flyttet til et sted med bedre miljø. Anonymkode: 8bf06...3cf Enig. Folk er så innmari dumme og ignorante i dag. De utstråler uintelligens rett og slett. Anonymkode: bc292...cc0 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #32 Skrevet 8. februar 2023 Har et inntrykk av at alle barn på småskolen spiller det. Her har 8 åringen nettopp fått lov til å spille. Han spiller et eller to av spillene 😊 De er jo ganske uskyldige 😊 Anonymkode: f9b1a...00f
DildoShwaggins Skrevet 8. februar 2023 #33 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Forstår jo brukernavnet ditt og modenheten i denne oppdragelsen. Bra forbilde Anonymkode: bc292...cc0 Jo takk Jeg er ganske så fornøyd med oppdragelsen min 😊 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #34 Skrevet 8. februar 2023 DildoShwaggins skrev (3 minutter siden): Jeg søkte ikke "spill med chattefunksjon til barn" da jeg lastet det ned. Så jeg skal ikke «absolutt gi ungene spill med chattefunksjon», hun har jo mange andre spill som ikke er online eller med chat, så det er ikke chattingen som er kriteriet for hva jeg lar henne spille. Jeg vet ikke med deg, men jeg og vennene mine satt på chat.no - habbo - jippii.no osv fra 11-12-årsalderen og ble ikke "groomet" av den grunn, vi hadde vett nok til å luke vekk de som var ekle. Nettvett er en fin ting å lære ungene sine Eneste jeg er kjip på er sosiale medier, rett og slett fordi hun skal ikke måles i verdi utifra "likes", så det er ikke noe tik tok, Instagram eller Snapchat før hun er gammel nok. Glad for å lese det siste du skrev i hvert fall. Anonymkode: 8bf06...3cf
Reign Skrevet 8. februar 2023 #35 Skrevet 8. februar 2023 DildoShwaggins skrev (1 minutt siden): Jeg vet ikke med deg, men jeg og vennene mine satt på chat.no - habbo - jippii.no osv fra 11-12-årsalderen og ble ikke "groomet" av den grunn, vi hadde vett nok til å luke vekk de som var ekle. Nettvett er en fin ting å lære ungene sine Du legger altså skylden for at barn blir groomet på barnet. Great. Jeg satt også på slike steder - fordi foreldrene mine knapt forstod hvordan de skrudde på datamaskinen, og i hvert fall ikke noe av hva jeg drev på nett. Jeg har dog familie, venner og bekjente som har blitt utsatt for grooming og andre ubehageligheter via nettet i særdeles ung alder. Den voksne hjernen sliter med å forstå konsekvensene av den digitale verdenen, og dere gir 6-åringer tilgang til den. Det er for meg helt sinnsvakt, og enda verre når du faktisk vet selv hva som finnes der ute. 1 1
Reign Skrevet 8. februar 2023 #36 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har et inntrykk av at alle barn på småskolen spiller det. Her har 8 åringen nettopp fått lov til å spille. Han spiller et eller to av spillene 😊 De er jo ganske uskyldige 😊 Anonymkode: f9b1a...00f Dette blir spennende på ungdomsskolen. "Alle barna drikker jo litt på fest, så vi sender med en vinflaske vi, så vet vi hva Ida drikker". 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #37 Skrevet 8. februar 2023 Min fikk lov da han var 7 siden begge foreldre er gamere. Vi vet hvor risken er og hvilke kontaktmuligheter som er. Anonymkode: da024...735 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #38 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min fikk lov da han var 7 siden begge foreldre er gamere. Vi vet hvor risken er og hvilke kontaktmuligheter som er. Anonymkode: da024...735 vesentlig å legge til at vi spiller med han. Anonymkode: da024...735
Reign Skrevet 8. februar 2023 #39 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Min fikk lov da han var 7 siden begge foreldre er gamere. Vi vet hvor risken er og hvilke kontaktmuligheter som er. Anonymkode: da024...735 Så du kjenner risikoen, og velger å utsette barnet ditt for det. Dette er faktisk langt verre enn de som bare er naive, og ikke kjenner risikoen... 1 1
DildoShwaggins Skrevet 8. februar 2023 #40 Skrevet 8. februar 2023 Reign skrev (6 minutter siden): Du legger altså skylden for at barn blir groomet på barnet. Great. Jeg satt også på slike steder - fordi foreldrene mine knapt forstod hvordan de skrudde på datamaskinen, og i hvert fall ikke noe av hva jeg drev på nett. Jeg har dog familie, venner og bekjente som har blitt utsatt for grooming og andre ubehageligheter via nettet i særdeles ung alder. Den voksne hjernen sliter med å forstå konsekvensene av den digitale verdenen, og dere gir 6-åringer tilgang til den. Det er for meg helt sinnsvakt, og enda verre når du faktisk vet selv hva som finnes der ute. He he he artig du, selvfølgelig er det barnets feil om noen pedofile får tak i det......... (ironiske punktum, siden du må ha alt inn med teskje ❤️ ) Jeg husker jeg også fikk en ukjent penis på webcam da jeg var sånn 13-14 år, men jeg ble ikke traumatisert av den grunn. Foreldrene mine var, naturlig nok, ikke på habbo og lignende sider, men de visste farene med det. Derfor forklarte de meg det, ergo jeg fortalte aldri navn, alder eller bosted Men for å svare på ditt uhyre intelligente tilsvar ang barn som blir groomet: Nei, jeg legger selvfølgelig ikke skylden på barnet (hvis du ikke forstod alle de ironiske punktumene mine tidligere i kommentaren), men man kan lære barnet opp og fortelle om farene som finnes der ute, på lik linje som at man lærer barn at de ikke skal sette seg i fremmede biler. Noen barn setter seg inn i fremmede biler, og noen barn blir groomet på internett. Dessverre kan man ikke avlive alle pedofile, men man kan gjøre barn obs på at de eksisterer der ute. Og det naturlige for meg er da ikke å holde barnet mitt utenfor en helt fantastisk verden (spill/internett), men guide henne trygt gjennom den. For til syvende og sist finner de veien til internett, å da har jeg i det minste gjort mitt for at hun skal vite om hva som er trygt eller ei Og med det så ønsker jeg dere alle en god kveld videre, nå skal jeg spille det nye Harry Potter spillet. Adios
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå