AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #121 Del Skrevet 9. februar 2023 Høres sånn omtrentlig greit ut, men det er ikke fasiten for alle. Kona er 172 og 50 kilo. 62 hadde vært for mye for hun, siden hun er så spinkelt bygd med smale hofter (ikke nordiske gener). For meg selv (nordiske gener) på 194 cm gjør 84 kg at jeg er litt for spinkel. Passer godt fettmessig, men det er med veldig lite muskler. Anonymkode: f3e24...58e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 9. februar 2023 #122 Del Skrevet 9. februar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Slik som noen nevnte tidligere i tråden så er det ikke meningen at en skal drukne beinstruktur i fett. Det er helt NORMALT. Slutt å normaliser overvekt. Anonymkode: a5335...03e Hva som er meningen vet jo ikke du. Det kan godt hende at det er «meningen» at vi skal ha litt å gå på. Tror ikke alle skjønner at under hele menneskets historie har det vært viktig å «spise seg opp» mtp at det kanskje ikke var noe mat å få om ei uke. Det er dette mønsteret som ligger i oss, og som ligger bak fedmeepidemien. For der er jeg helt enig, for mye kroppsfett er usunt. Sånn for mitt vedkommende regulerer jeg vekta med å faste. Inspirert av mine forfedres spisemønster. Er gjennomsnittlig høy, og fastet meg ned fra lett overvekt til en vekt på 64 kg. Da måtte jeg bare ta pause fra faste fordi jeg gikk forbi et speil. Ble sjokkert over åssen jeg så ut, med hake og kinnbein alle veier. Jeg begynte å se hekseaktig ut, en look jeg prøver å styre unna. Er over 50. Så får det heller være med litt sideflesk 😊 Endret 9. februar 2023 av Bacteria 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sirmione Skrevet 9. februar 2023 #123 Del Skrevet 9. februar 2023 Ideal for hvem? Selv får jeg hoftebein som stikker ut om jeg blir så tynn. Jeg veier 59 kilo og 163 høy og er 43 år gammel. Dessuten ikke sunt å være skrapet for fett- for kvinner, noe jeg blir siden jeg har endel muskelmasse også. Vekten i seg selv sier veldig lite.. Det viktigste er hvor fettet ligger hen på kroppen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #124 Del Skrevet 9. februar 2023 sirmione skrev (33 minutter siden): Ideal for hvem? Selv får jeg hoftebein som stikker ut om jeg blir så tynn. Jeg veier 59 kilo og 163 høy og er 43 år gammel. Dessuten ikke sunt å være skrapet for fett- for kvinner, noe jeg blir siden jeg har endel muskelmasse også. Vekten i seg selv sier veldig lite.. Det viktigste er hvor fettet ligger hen på kroppen. Det er helt normalt "at hoftebena stikker ut". Man skal være ganske overvektig før man slutten å kjenne/se dem. Anonymkode: 337b6...657 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sirmione Skrevet 9. februar 2023 #125 Del Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er helt normalt "at hoftebena stikker ut". Man skal være ganske overvektig før man slutten å kjenne/se dem. Anonymkode: 337b6...657 Ja. De stikker ut på meg nå også. Jeg snakker om at de virkelig blir beinete- og det ser ikke noe fint ut på meg☺️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #126 Del Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): De fleste voksne mennesker er overvektige. Ingen her er "skrapa" på normalvekt. Det er bare tull, og en unnskyldning. Anonymkode: 23d72...fe6 Jeg har svart i tråden allerede, er 176 cm høy og kroppen min (merk, når min kropp fungerer best helsemessig) når jeg veier 60-62, maks 64 kg. Når jeg har en bmi på 22 har jeg utstikkende ribben og får gjerne høre at jeg er for tynn. Min "idealvekt" hva fysisk helse angår (har noen fysiske helseutfordringer, ikke spiseforstyrrelser eller psykiske problemer), er å ha en bmi mellom 20 og 21. Og da blir jeg gjerne kalt "skrapa" av andre, selv om jeg faktisk ikke blir smalere i ansiktet da enn når jeg har en bmi på 22-24 (som jeg også har hatt pga sykdom). Jeg har, også pga. sykdom, hatt en bmi på rett over 19, og da så jeg syk ut pga. for lav vekt. Enda kunne jeg da hatt få kilo mindre og fremdeles vært normalvektig. Men det hadde ikke vært sunt for min kropp i det hele tatt. Jeg viste i mitt tidligere svar også til to venninner som er annerledes bygd enn meg, og viste til hvor enormt forskjellig vi er mtp. vekt, men likevel gir omtrent samme inntrykk. At for mange i dag er overvektige eller sliter med fedme, det stemmer. Det betyr ikke at "ingen her er "skrapa" på normalvekt", for det er bare tull. Du må også huske på at "normalvektig" har ganske mange kilo i spenn. For min kropp er det 20 kg fra nedre nivå av normalvekt til grensen til overvekt. Det er selvfølgelig fullt mulig å bli "for" tynn når man ligger lavt innen normalvektområdet. Og selv får jeg altså høre at jeg ser skrapa ut en god stund og flere kg før jeg kommer nær grensen til undervekt. Selv med en bmi på 22 får jeg høre at jeg er "for tynn", fordi jeg aldri legger på meg rundt ryggen/brystet/magen, og derfor har synlige ribben, nesten uansett. Anonymkode: 7fdeb...e44 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #127 Del Skrevet 9. februar 2023 162, og når jeg konkurrerer i fitness og står på scenen veier jeg ca. 53 kilo. Da har jeg mistet menstruasjonen, mister masse hår og fryser konstant. Idealvekten min er for meg 56-57 kilo. Da er jeg fortsatt veldig slank, fit og definert, men med en sunn kroppsvekt og fettprosent. Anonymkode: d901b...d1e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #128 Del Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 8.2.2023 den 13.37): Tja? Er ikke trivselsvekt et argument for å veie noen kg for mye? Anonymkode: 5f551...17e For meg på 165 ville 55 gitt en bmi på kun 20. Sunn bmi for meg er helt opp til 68 kilo. Anonymkode: bdda3...74b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #129 Del Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 162, og når jeg konkurrerer i fitness og står på scenen veier jeg ca. 53 kilo. Da har jeg mistet menstruasjonen, mister masse hår og fryser konstant. Idealvekten min er for meg 56-57 kilo. Da er jeg fortsatt veldig slank, fit og definert, men med en sunn kroppsvekt og fettprosent. Anonymkode: d901b...d1e Men du er jo uansett full av muskler, ikke sammenlignbart i det hele tatt med slaskene som tilbringer halve livet på sofaen og aldri har satt sin fot på et treningssenter. Anonymkode: 2f4d9...137 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #130 Del Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Det er BMI på 20,8. Godt inne på normalvektig. Langt unna 53,5kg som er det man må under for å bli undervektig. Nesten alle ser bedre ut på nedre del av normalvektig sammenlignet med øvre side av normalvektig. Anonymkode: 74fe5...9f0 Normal bmi er mellom 20 og 25. Ligger man på 19 i bmi er man undervektig, tilsvarer 57kg for en kvinne på 170cm. Jeg er ikke enig, jeg syns man ser mye bedre ut når man er midt på BMI på 21-23. Anonymkode: abcf2...7b0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #131 Del Skrevet 9. februar 2023 Jeg skulle ifølge den formelen veid 40 kg... Måtte kappa bort ett bein og en arm da? Beklager, ville sett ganske sykelig tynn ut, så nei, det stemmer ikke på meg. Anonymkode: b9694...bf1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #132 Del Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er selvfølgelig fullt mulig å bli "for" tynn når man ligger lavt innen normalvektområdet. Da er det vel også mulig å bli for tjukk når man ligger høyt innenfor normalvektområdet, eller? Anonymkode: fad52...9b6 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #133 Del Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 8.2.2023 den 13.31): Stemmer for meg😀👍 175 cm høy og min perfekte vekt er 65. Anonymkode: 3f8c5...2cd Men jeg på samme høyde får skikkelig fleskemage når jeg veier 65 kg. Helt galt er det likevel ikke, ser helt ok ut på 62. Anonymkode: 4a2bd...aec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #134 Del Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): For meg på 165 ville 55 gitt en bmi på kun 20. Sunn bmi for meg er helt opp til 68 kilo. Anonymkode: bdda3...74b Samme høyde som meg. Ja, sunn vekt er helt opp til 68 kilo, men også helt ned til 50,5 kilo. Min kropp har det mye bedre ned mot 50 enn opp mot 70, til tross for at jeg har både kraftig benbygning og en god del muskler. BMI 20 er ikke så lite, det er helt normal bmi. Anonymkode: fad52...9b6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #135 Del Skrevet 9. februar 2023 Stemmer greit på meg. Jeg er 164 cm og akkurat nå er jeg 58 kg og småchubby. Anonymkode: 8ea05...04b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #136 Del Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Normal bmi er mellom 20 og 25. Ligger man på 19 i bmi er man undervektig, tilsvarer 57kg for en kvinne på 170cm. Jeg er ikke enig, jeg syns man ser mye bedre ut når man er midt på BMI på 21-23. Anonymkode: abcf2...7b0 I følge WHO er normal bmi 18,5-25. Anonymkode: fad52...9b6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #137 Del Skrevet 9. februar 2023 17 minutter siden, AnonymBruker said: 162, og når jeg konkurrerer i fitness og står på scenen veier jeg ca. 53 kilo. Da har jeg mistet menstruasjonen, mister masse hår og fryser konstant. Idealvekten min er for meg 56-57 kilo. Da er jeg fortsatt veldig slank, fit og definert, men med en sunn kroppsvekt og fettprosent. Anonymkode: d901b...d1e Nå har du en god del muskelmasse, da. Jeg er 153 høy og veide rundt 54 kg da jeg trente 5 ganger i uken og spiste det jeg ville. Nå har jeg en helt annen livsstil (barn på 1 år) og veier 47 kg. Har mistet mye muskelmasse og håper på gå opp til 51-52 kg når jeg kommer i gang med trening igjen. Anonymkode: 6b9da...de2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 9. februar 2023 #138 Del Skrevet 9. februar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 8.2.2023 den 13.27): Hvis du for eks. er 170 høy er idealvekten din 60 kg osv. Flere som er med på dette? Snakker her om kvinner, vet ikke hvordan dette ligger an hos menn. Og forresten det er ingen som har tung beinbygning og derfor må veie mer, dette ble tilbakevist for lengst. Anonymkode: 5f551...17e Jeg er 153 og bør veie 43, ser ut som en unge allerede 😄 Endret 9. februar 2023 av Keikolina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #139 Del Skrevet 9. februar 2023 156 cm, da jeg veide 50 så jeg helt skrapa ut, så tør ikke tenke på hvordan det hadde vært på 46. Var godt trent i tillegg, så mye var muskler. Trives best på 55 kg, da beholder jeg både hofter og pupper. Anonymkode: 0503a...b59 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 9. februar 2023 #140 Del Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Den forskningen har ikke tatt høyde for at siden så mange er overvektige blir de kun slanke/tynne om de er alvorlig syke. Causation og correlation. Mao, hvis man har gått ned fra BMI 26 til BMI 21 fordi man har fått kreft, så hadde det selvsagt vært bedre å fortsette kreftfritt på BMI 26. Oj det høres veldig rart ut. Har du veldig lite muskelmasse? Jeg er like gammel som deg og er smalere men tyngre enn da jeg var ung, pga mer muskler nå… Anonymkode: e8828...548 En annen fordel med 26 bmi er at du har litt ressurser (fett) å ta av når du trenger det. Det kan være f.eks. sykdom eller sult. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå