Gå til innhold

Hvorfor valgte du akkurat den utdannelsen?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest LoisLane
Skrevet

Det har jeg også lurt på. En kombinasjon av en vag ide av hva yrket var, forbilder med samme utdannelse og et behov for å ta en noenlunde rask utdannelse for å forsørge familien.

Skrevet

Ganske enkelt eliminasjonsmetoden. Plukket ut hva jeg ikke ville, og stod igjen med en ting til slutt. Syntes det var veldig vanskelig å skulle bestemme seg, men har ikke angret på valget mitt.

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Relativt tilfeldig at jeg studerte akkurat det jeg studerte. Men etterhvert da jeg gikk dypere inn i stoffet og fant ut at jeg kunne faktisk studere de to store lidenskapene mine innenfor dette fagfeltet, så var jo valget enkelt ;)

Derfor holder jeg på med doktorgradsstudier nå i akkurat det jeg interesserer meg mest for.

Skrevet
Relativt tilfeldig at jeg studerte akkurat det jeg studerte. Men etterhvert da jeg gikk dypere inn i stoffet og fant ut at jeg kunne faktisk studere de to store lidenskapene mine innenfor dette fagfeltet, så var jo valget enkelt ;)

Derfor holder jeg på med doktorgradsstudier nå i akkurat det jeg interesserer meg mest for.

Dette kunne nesten ordrett være skrevet av meg selv :)

Skrevet

Jeg valgte å studere psykologi fordi jeg syntes det var veldig spennende, og fordi profesjonsstudiet var eneste vei for å bli psykolog. Varierte arbeidsområder, gode arbeidsmuligheter og bra lønn telte også med, men var ikke avgjørende.

Skrevet

Jeg valgte å bli ingeniør på grunn av gode lønnsutsikter! Jobber i en kommune og tjener best av alle (av de som ikke er ledere).

Skrevet
Hva tar dere doktograd innen, jenter? :)

Det skal du ikke bry den søte, lille hjernen din med :ler: Eller mer høflig svar: det kan man ikke legge ut i et åpent forum som dette.

Skrevet

Jeg har vært intressert i arkeologi og kunsthistorie siden jeg var liten. Så det var vel egentlig bare en direkte effekt av det. Jeg tenker ikke så mye over lønn, og vet at det ikke er superlønn å få der, ei heller mye sikkerhet for jobb vil jeg tro.Men pytt pytt :)

Skrevet
Det skal du ikke bry den søte, lille hjernen din med :ler: Eller mer høflig svar: det kan man ikke legge ut i et åpent forum som dette.

Frekkas :)

Jeg var på nippet til å begynne med doktograd selv, men det skitne næringslivet sine blod-dollars ble for fristende :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...