AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #21 Skrevet 7. februar 2023 Kajas skrev (2 minutter siden): Nei, vi ble ikke tatt med til legevakten. Ambulansepersonell sa det trolig var en lett hjernerystelse, da gutten reagerte fint på lys og pupillene ser fine ut. Så det er ikke satt noen diagnose egentlig? Og vurdert som helt ufarlig? Da var jo ikke dette så alvorlig. Må du vekke barnet med jevne mellomrom i natt? Hvis ikke forstår jeg ikke hva du mener barnehagen har gjort galt. Hodet tåler utrolig mye. Anonymkode: 1dffe...371 2
Kajas Skrevet 7. februar 2023 Forfatter #22 Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men, får man feber ved hjernerystelse da? Anonymkode: 39a2f...b3c Det fikk jeg aldri svar på🤔
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #23 Skrevet 7. februar 2023 Kajas skrev (Akkurat nå): Det fikk jeg aldri svar på🤔 Men altså det er jo uansett ikke ok å sende barnet i barnehagen når det hadde feber mindre enn 24 timer før. Det er jo mot regelverket Anonymkode: 1dffe...371
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #24 Skrevet 7. februar 2023 Når datteren min var 12/13 år smalt hun hodet i ett tre under aking på vinteren. Hun fortalte hjemme at hun slo hodet litt. Virket helt ok og alt, dro på skolen dagen etter. Begynte klage over hodepine, spurte ut mere ang ulykken dagen før, da sa hun at det smalt hardt og hun hørte det godt(dette sa hun ikke på denne måten først),bestilte legetime. Legen "kjeftet" på meg,ble undersøkt, hun skulle holde ro hjemme, uten pc/skjerm, vekkes og sjekkes. Og kunne tilbake på skolen par dager etter men ta det med ro og med lov om å avslutte skoledagen tidligere om hun følte seg tung og sliten i hodet. Anonymkode: 7f49a...edd 1 1
Kajas Skrevet 7. februar 2023 Forfatter #25 Skrevet 7. februar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Dette høres veldig rart ut, ambulansepersonell er ikke kvalifisert til å sette diagnose, langt mindre sende hjem et så lite barn med hjernerystelse, feber og øyne som ruller bakover. Jeg er ikke den som roper troll på KG, men jeg nekter å tro på denne historien. Anonymkode: c07c7...35c Tro hva du vil🙈 Jeg lyver ikke. Gutten var aldri bevisstløs og jeg stoler på at ambulansepersonell gjør jobben sin. De undersøkte han og hadde lege på tlf og konkluderte med at han kan holdes hjemme og at vi heller tar kontakt ved forverring Endret 7. februar 2023 av Kajas 1
Kajas Skrevet 7. februar 2023 Forfatter #26 Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Men altså det er jo uansett ikke ok å sende barnet i barnehagen når det hadde feber mindre enn 24 timer før. Det er jo mot regelverket Anonymkode: 1dffe...371 Nei absolutt ikke. Han skal være hjemme ut uken.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #27 Skrevet 7. februar 2023 Kajas skrev (Akkurat nå): Tro hva du vil🙈 Jeg lyver ikke. Gutten var aldri bevisstløs og jeg stoler på at ambulansepersonell gjør jobben sin. De undersøkte han og hadde lege på tlf og konstaterte med at han kan holdes hjemme og at vi heller tar kontakt ved forverring Da har det blitt vurdert som helt ufarlig. Dersom du ikke må vekke gutten i natt det så har heller ikke barnehagen gjort noe feil her. Sover han virkelig lur og er 3 år? Eller var han trøtt og sovnet. Trøtt og sovnet er et symptom. Et barn som normalt sover har de ingen grunn til å reagere på. Anonymkode: 1dffe...371 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #28 Skrevet 7. februar 2023 Kan jo være han er slapp og sovnet på vei hjem fordi han hadde feber da? Altså ikke relatert til fall i det hele tatt? Er veldig mye syke barn for tiden. Vil tro ambulansepersonell hadde tatt med gutten til sjekk ved mistanke om noe alvorlig. Ved hjernerystelse ville de ikke ment at gutten kunne gå i bhg I morgen allerede. Anonymkode: 47db3...c2c 2
Kajas Skrevet 7. februar 2023 Forfatter #29 Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da har det blitt vurdert som helt ufarlig. Dersom du ikke må vekke gutten i natt det så har heller ikke barnehagen gjort noe feil her. Sover han virkelig lur og er 3 år? Eller var han trøtt og sovnet. Trøtt og sovnet er et symptom. Et barn som normalt sover har de ingen grunn til å reagere på. Anonymkode: 1dffe...371 Jeg må vekke gutten i natt. Har allerede vekket han 2 ganger..Det må selvfølgelig følges med på. Han ble netopp 3 år og ja barn er forskjellige😊 Han sover til vanlig 45 minutter, men skal ikke sove mer enn 1time( da sover han ikke på kvelden) De pleier normalt ikke å måtte vekke han
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #30 Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Da har det blitt vurdert som helt ufarlig. Dersom du ikke må vekke gutten i natt det så har heller ikke barnehagen gjort noe feil her. Sover han virkelig lur og er 3 år? Eller var han trøtt og sovnet. Trøtt og sovnet er et symptom. Et barn som normalt sover har de ingen grunn til å reagere på. Anonymkode: 1dffe...371 Det er ikke barnehagen som skal vurdere om en hodeskade er ufarlig eller ikke. Fall fra høyder skal alltid konfereres med lege. Når et barn ramler ned fra en stol og slår hodet så ringer man å informerer foreldre. Anonymkode: c87de...7c3 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #31 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er ikke barnehagen som skal vurdere om en hodeskade er ufarlig eller ikke. Fall fra høyder skal alltid konfereres med lege. Når et barn ramler ned fra en stol og slår hodet så ringer man å informerer foreldre. Anonymkode: c87de...7c3 Må du gi deg. Barnehagene vurderer slikt hele tiden. Barn faller og slår seg i hodet hele tiden. Barnehagen er opplært til å se etter tegn på hjernerystelse. Dersom barnet er våkent og ikke kvalm eller gir tegn til å ha vondt så er det ingen grunn til å lage oppstyr. Hodet tåler veldig mye. Vi har et barn med en alvorlig blødersykdom., selv ikke vi er så hysteriske som dette. Hodet hans tåler like mye som andre barn og det er ganske mye. Anonymkode: 1dffe...371
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #32 Skrevet 8. februar 2023 9 hours ago, Kajas said: Han var helt fin i kveld, men bør jeg holde han hjemme i morgen?🤔 Ja, han hjerrystelse. De gangene mine har hatt det er det minst 2 dager hjemme. Anonymkode: b97ce...dee
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #33 Skrevet 8. februar 2023 Kajas skrev (10 timer siden): Nei, vi ble ikke tatt med til legevakten. Ambulansepersonell sa det trolig var en lett hjernerystelse, da gutten reagerte fint på lys og pupillene ser fine ut. Hm, høres rart ut. Ambulansepersonell setter hverken diagnoser eller har grunnlag for å ga slike vurderinger. Ta gutten med til lege og få han undersøkt. Dere skulle dratt på legevakt. Anonymkode: e8611...036
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #34 Skrevet 8. februar 2023 Kajas skrev (11 timer siden): Nei, vi ble ikke tatt med til legevakten. Ambulansepersonell sa det trolig var en lett hjernerystelse, da gutten reagerte fint på lys og pupillene ser fine ut. Dette kan ikke ambulansen avgjøre. De er ikke trent i dette. En lege må vurdere. Ta en tur legen!! Anonymkode: f6379...3ba 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #35 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Men altså det er jo uansett ikke ok å sende barnet i barnehagen når det hadde feber mindre enn 24 timer før. Det er jo mot regelverket Anonymkode: 1dffe...371 Hvilket regelverk? Anonymkode: ba797...bd4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #36 Skrevet 8. februar 2023 Kajas skrev (12 timer siden): Gutten min på 3 år ble dyttet ut av tripp trapp stolen i barnehagen og slo bakhodet. Dette skjedde i 11-tiden og han sov etterpå hvilen sin(1 time, men måtte vekkes) Når jeg hentet han i 15-tiden fortalte ansatt i barnehagen hva som skjedde, men gutten virket ikke noe påvirket. Når vi kjørte hjem holdt han på å sovne i bilen(Det skjer aldri) Da vi kom hjem begynte han å grine og lå på brystet mitt og øyene rullet og han holdt på å falle bort flere ganger, hadde temp på 39,1, høy pustefrekvens og sa han hadde vondt i hodet. Ringte legevakt og ambulanse kom med en gang. Hva tenker dere? Bør jeg ta kontakt med barnehagen og fortelle dette? Jeg er veldig skuffet over at de ikke ringte når dette skjedde.. Uff så grusomt:( Jaaa! Dette høres veldig alvorlig ut! Ungen skal ikke legges etter en slik fall! Han skulle ha hvert i våken tilstand for å se annen på formen. Håper det går bra med guttungen din ❤ Anonymkode: 46766...748
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #37 Skrevet 8. februar 2023 Hadde også reagert om bhg hadde gjort dette. Jobber selv i bhg, og har barn i annen barnehage. Om barnet falt fra en høy tripptrappstol og slo hode i gulvet. Hadde barnet blitt holdt våkent. Og jeg hadde konfrontert med foresatte. Hadde jeg mistenkt hjernerystelse der og da, hadde jeg bedd foreldre komme og tatt det med til legen. Og du bør ringe styrer i morgen og informere om denne hendelsen, det må også skrives skademelding på dette. For å eventuelt ha til seinere. Blir liggende i journalen til barnet. Jeg vet ikke om barn faktisk kan få feber av hjernerystelse. Men barnet mitt falt udramatisk i bhg, noe jeg ikke fikk info om. Samme natten kasta ungen opp, og fikk feber. Og fortalte om hodepine. Først dagen etter har fortalte at han falt i bhg. Og jeg ringte etterhvert legevakta. Mest trolig hjernerystelse, da ingen andre ble syke etterpå/smittet. Anonymkode: 27ecf...4ab
Reign Skrevet 8. februar 2023 #38 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Og jeg hadde konfrontert med foresatte. Anonymkode: 27ecf...4ab Håper du mener konferert 🤭
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #39 Skrevet 8. februar 2023 Jeg synes ts virker helt tafatt og i tillegg bortforklarer hun alt med smileys 😊😊😊😊 Anonymkode: a7549...c39
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #40 Skrevet 8. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvilket regelverk? Anonymkode: ba797...bd4 Barnehagens interne retningslinjer for når en kan sende barnet i barnehagen Anonymkode: 1dffe...371
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå