Kajas Skrevet 7. februar 2023 #1 Skrevet 7. februar 2023 (endret) F Endret 9. februar 2023 av Kajas 4 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #2 Skrevet 7. februar 2023 Kajas skrev (2 minutter siden): Gutten min på 3 år ble dyttet ut av tripp trapp stolen i barnehagen og slo bakhodet. Dette skjedde i 11-tiden og han sov etterpå hvilen sin(1 time, men måtte vekkes) Når jeg hentet han i 15-tiden fortalte ansatt i barnehagen hva som skjedde, men gutten virket ikke noe påvirket. Når vi kjørte hjem holdt han på å sovne i bilen(Det skjer aldri) Da vi kom hjem begynte han å grine og lå på brystet mitt og øyene rullet og han holdt på å falle bort flere ganger, hadde temp på 39,1, høy pustefrekvens og sa han hadde vondt i hodet. Ringte legevakt og ambulanse kom med en gang. Hva tenker dere? Bør jeg ta kontakt med barnehagen og fortelle dette? Jeg er veldig skuffet over at de ikke ringte når dette skjedde.. selvfølgelig skal du snakke med barnehagen. Dette er på ingen måte okei! 😳 De burde jo ringt det med en gang dette skjedde og hvertfall ikke lagt barnet til å sove sånn… Du må se til at det blir skrevet avviksmelding og skademelding. Snakk med styrer. Jeg hadde vært skeptisk til å levere fra meg barnet i en sånn barnehage, og jeg jobber selv i barnehage… Håper det går bra med barnet. Anonymkode: c87de...7c3 15 6
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #3 Skrevet 7. februar 2023 Selvfølgelig gir du beskjed til barnehagen om dette. Dersom barn slår hodet sitt hardt er vår rutine å ringe foreldrene for å fortelle hva som har skjedd. Da kan foreldrene selv bestemme om de vil hente og de er klar over at barnet blir lagt for hvil, er det kjempe alvorlig sender vi selvsagt barnet hjem. De burde gått gjennom rutinene sine for hvordan de håndterer slike situasjoner. Hvordan går det med sønnen din? Stakkars liten... Anonymkode: bb335...a83 7
Kajas Skrevet 7. februar 2023 Forfatter #4 Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): selvfølgelig skal du snakke med barnehagen. Dette er på ingen måte okei! 😳 De burde jo ringt det med en gang dette skjedde og hvertfall ikke lagt barnet til å sove sånn… Du må se til at det blir skrevet avviksmelding og skademelding. Snakk med styrer. Jeg hadde vært skeptisk til å levere fra meg barnet i en sånn barnehage, og jeg jobber selv i barnehage… Håper det går bra med barnet. Anonymkode: c87de...7c3 Takk for svar❤️ Jeg skal ta en telefon til styrer i morgen. Jeg har hatt en dårlig erfaring med barnehagen og nå kjenner jeg at jeg har fått litt nok. Har helst lyst å bare ha han hjemme, men vi må jo på jobb🙈 Heldigvis skal han bytte barnehage til høsten! 3
Kajas Skrevet 7. februar 2023 Forfatter #5 Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Selvfølgelig gir du beskjed til barnehagen om dette. Dersom barn slår hodet sitt hardt er vår rutine å ringe foreldrene for å fortelle hva som har skjedd. Da kan foreldrene selv bestemme om de vil hente og de er klar over at barnet blir lagt for hvil, er det kjempe alvorlig sender vi selvsagt barnet hjem. De burde gått gjennom rutinene sine for hvordan de håndterer slike situasjoner. Hvordan går det med sønnen din? Stakkars liten... Anonymkode: bb335...a83 Takk for svar❤️ Helt enig, fikk så vondt av han😢 Det går bedre nå, men han har pådratt seg en hjernerystelse😢 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #6 Skrevet 7. februar 2023 Men hva sa ambulansepersonnel da? Måtte han inn på sykehus? Hva feilet han? Mtp feber osv.. Anonymkode: ee66f...0fd 1
Kajas Skrevet 7. februar 2023 Forfatter #7 Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men hva sa ambulansepersonnel da? Måtte han inn på sykehus? Hva feilet han? Mtp feber osv.. Anonymkode: ee66f...0fd De sa han har pådratt seg en hjernerystelse, men at vi kunne holde han hjemme og heller kontakte legevakten igjen ved forverring. Han fikk paracet og han kviknet ganske fort etter det.
Kajas Skrevet 7. februar 2023 Forfatter #8 Skrevet 7. februar 2023 Han var helt fin i kveld, men bør jeg holde han hjemme i morgen?🤔
Gjest Sunfl0wer Skrevet 7. februar 2023 #9 Skrevet 7. februar 2023 Kajas skrev (1 minutt siden): Han var helt fin i kveld, men bør jeg holde han hjemme i morgen?🤔 Hadde absolutt hatt barnet hjemme noen dager ved hjernerystelse!
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #10 Skrevet 7. februar 2023 Du mener barnehagen skulle reagert på en annen måte…. Men du tenker å sende ungen din i barnehagen med hjernerystelse!?! Vet ikke hvem som svikter mest her jeg altså…. Anonymkode: 9064a...904 11 6
Kajas Skrevet 7. februar 2023 Forfatter #12 Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du mener barnehagen skulle reagert på en annen måte…. Men du tenker å sende ungen din i barnehagen med hjernerystelse!?! Vet ikke hvem som svikter mest her jeg altså…. Anonymkode: 9064a...904 Jeg spørte ambulansepersonellet hva de tenker. De sa han kunne fint gå i barnehagen om han er i fin form. Men jeg tenker å holde han hjemme i morgen uansett, så får vi vurdere dag for dag. 2
Kajas Skrevet 7. februar 2023 Forfatter #13 Skrevet 7. februar 2023 Sunfl0wer skrev (6 minutter siden): Hadde absolutt hatt barnet hjemme noen dager ved hjernerystelse! Ja, jeg tenker også det😊
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #14 Skrevet 7. februar 2023 Det er vel ingen ambulansepersjonell som setter diagnose? Dere ble vel tatt med på legevakten og en lege så på barnet? Anonymkode: 9064a...904 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #15 Skrevet 7. februar 2023 Kajas skrev (33 minutter siden): Gutten min på 3 år ble dyttet ut av tripp trapp stolen i barnehagen og slo bakhodet. Dette skjedde i 11-tiden og han sov etterpå hvilen sin(1 time, men måtte vekkes) Når jeg hentet han i 15-tiden fortalte ansatt i barnehagen hva som skjedde, men gutten virket ikke noe påvirket. Når vi kjørte hjem holdt han på å sovne i bilen(Det skjer aldri) Da vi kom hjem begynte han å grine og lå på brystet mitt og øyene rullet og han holdt på å falle bort flere ganger, hadde temp på 39,1, høy pustefrekvens og sa han hadde vondt i hodet. Ringte legevakt og ambulanse kom med en gang. Hva tenker dere? Bør jeg ta kontakt med barnehagen og fortelle dette? Jeg er veldig skuffet over at de ikke ringte når dette skjedde.. Ring til avdelingen i morgen når du vet mer fra sykehuset. Barnehagen burde ringt i å med han virket slappere enn vanlig. Anonymkode: 47db3...c2c 1
Kajas Skrevet 7. februar 2023 Forfatter #16 Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er vel ingen ambulansepersjonell som setter diagnose? Dere ble vel tatt med på legevakten og en lege så på barnet? Anonymkode: 9064a...904 Nei, vi ble ikke tatt med til legevakten. Ambulansepersonell sa det trolig var en lett hjernerystelse, da gutten reagerte fint på lys og pupillene ser fine ut.
Kajas Skrevet 7. februar 2023 Forfatter #17 Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ring til avdelingen i morgen når du vet mer fra sykehuset. Barnehagen burde ringt i å med han virket slappere enn vanlig. Anonymkode: 47db3...c2c Han ble ikke innlagt, men skal ringe avdelingen.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #18 Skrevet 7. februar 2023 Ring styrer og sørg for skademelding! Anonymkode: 17551...a0e 4 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #19 Skrevet 7. februar 2023 Men, får man feber ved hjernerystelse da? Anonymkode: 39a2f...b3c 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #20 Skrevet 7. februar 2023 Kajas skrev (2 minutter siden): Nei, vi ble ikke tatt med til legevakten. Ambulansepersonell sa det trolig var en lett hjernerystelse, da gutten reagerte fint på lys og pupillene ser fine ut. Dette høres veldig rart ut, ambulansepersonell er ikke kvalifisert til å sette diagnose, langt mindre sende hjem et så lite barn med hjernerystelse, feber og øyne som ruller bakover. Jeg er ikke den som roper troll på KG, men jeg nekter å tro på denne historien. Anonymkode: c07c7...35c 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå