AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #1 Skrevet 7. februar 2023 Jeg ble skilt i desember og skal gifte meg til sommeren. Jeg er 50 år, har to voksne barn- han har to barn i tidlig ungdom. Ham har «bare» vært samboer og har lyst på stort bryllup. Vi planlegger altså for stort, men litt uformelt ute/hagebryllup. Jeg er litt ukomfortabel med p stå hvit brud fordi jeg er gammel, har voksne barn, vært gift før osv. trenger tips og forslag til hvordan jeg kan være hvit brud for min kjære uten at jeg ser ut som en gammel dame som ser ut som hun drømmer om et «prinsessebryllup». Jeg er enkel i stil, men det ser fort veldig stivt ut mtp at vi skal prøve å få det uformelt og festlig… hva tenker dere er viktig for å sette en uformell Tone samtidig så vil vi jo at det skal fremstå som et bryllup og ikke hvilke som helst annenhagefest…. Noe. Innspill damer? Anonymkode: cf9b5...324
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #2 Skrevet 8. februar 2023 Jeg har vært i et tilsvarende bryllup. Der brud var 51 år, og brudgom noe eldre. De hadde telt i hagen, med gulv og runde bord. 8(?) på hvert bord. 50-60 gjester. De hadde vielsen (ordfører?) på toppen av hagetrappa si, og gikk etterpå ned trappa og bort til teltet. Gjestene sto på hver sin side av "gangveien". Så det var veldig enkelt, men høytidelig. Bruden hadde en enkel hvit brudekjole, men den var liksom ikke "prinsessebryllup", bare stilig. Det var koldtbord til middag. Med noen få taler. Og så var det fest og dans utover natten. Og da litt lys i trærne, bålpanne etc. Synes det var et veldig flott bryllup, som hadde hagefeststil, samtidig som det var bryllup på ekte. Anonymkode: db12b...8fa
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #3 Skrevet 9. februar 2023 Først av alt: Jeg synes du skal velge den brudekjolen DU vil ha, ikke tenk på at du er for gammel. Jeg giftet meg da jeg var 43. Var høygravid og hadde stor hvit blondekjole for å skjule magen litt. Vi valgte kirkebryllup og min far fulgte meg opp midtgangen. Sikkert noen som mener dette er feil siden jeg var såpass gammel men kunne ikke brydd meg mindre. Vi ønsket dette tradisjonelle med kirke osv men selve festen ville vi ha uformell (men elegant). For å gjøre det mindre formelt hadde vi små runde bord og ca 50 gjester. Vi delte bord med våre forlovere. Dresskoden var "pent", uten krav til noe spesielt. Min mann hadde en mellomblå dress, ikke smoking. Jeg synes det AB skriver i #2 høres ut som oppskriften på et flott hagebryllup. Litt boho-aktig stil mtp pynt, trykksaker og blomster kan også gjøre stemningen mer uformell men fin. Anonymkode: 63aae...f99 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #4 Skrevet 9. februar 2023 Det finnes mange fine, hvite sommerkjoler, jeg er romantisk anlagt og hadde nok valgt noe lignende disse: https://www.zalando.no/yas-yasadina-long-dress-kjole-antique-white-y0121c1sn-a11.html https://www.zalando.no/yas-yasholi-dress-kjole-star-white-y0121c1sb-a11.html https://www.booztlet.com/no/no/ivy-oak/lace-dress-midi_30649386/225067938?gclid=CjwKCAiA0JKfBhBIEiwAPhZXDw0-nfSQSwbN38_4F0hTaX5tl48Kq_51RhxF7M3J-Jyt7eP9Hgb6JhoCKHEQAvD_BwE Og jeg er 57. Anonymkode: 497df...45f
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #5 Skrevet 13. februar 2023 Jeg har hørt og lest en god del sånne spørsmål i løpet av årene. Ååå, jeg er over 35 år, hvordan skal jeg pynte meg på bryllupsdagen slik at ingen tror at jeg tror jeg er noe? Fellesnevneren i disse tilfellene er at det alltid og uten unntak er kvinner som spør. Jeg har aldri hørt en mann spørre hvordan han kan tone seg ned fordi han er over en viss alder og ikke vil bryte med uskrevne regler. Du kan ha på deg akkurat det du vil. Ferdig snakka. Lykke til med bryllup ❤️ Anonymkode: ac756...8ee 1
Måneskinn Skrevet 13. februar 2023 #6 Skrevet 13. februar 2023 Du er IKKE gammel! 50 år er ingenting i dag... jeg kan til dels skjønne følelsen din, men prøv å ikke tenk så mye på det. Som en over meg sier, gå for det DU syns er fint på deg og hva du føler deg vel i - uansett. Du er bruden, du bestemmer. Jeg kjenner folk på over 60 som har giftet seg på nytt, intet hinder for hverken stor kjole eller stort bryllup. Kjør på!
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #7 Skrevet 13. februar 2023 At du er 50 og har vært gift før betyr da vel ingenting? Synes du skal gjøre akkurat det du vil! Det eneste jeg tenker er at man kan velge en brudekjole som er litt classy. Som kanskje dekker til litt mer av huden og der puppene ikke henger til utstilling. Altså man kler seg etter alderen slik man ellers ville gjort. Anonymkode: c33d1...7c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå