Djerv2020 Skrevet 8. mars 2023 #361 Del Skrevet 8. mars 2023 frkbibelstripp skrev (2 timer siden): Dette er egentlig bare trist å se på - spesielt av 2 grunner: Jonathan og Mila: Han er dedikert mens hun allerede har gitt opp fordi «han er ikke det jeg bestilte». Hun ser på hele programmet som et sjekkeprogram - «fungerer det ikke med mannen jeg matches med, fungerer det kanskje med en annen». Det er jo ikke sånn GVFB-konseptet er. Du skal virkelig gi alt overfor partneren du har blitt matchet med og det kan jeg ikke se at hun har gjort. Forstår det er vanskelig når man ikke kjenner noen tiltrekning, men det er dessverre slik konseptet er. Gå utenfor sin komfortsone og forsøke. Hun forsøker ikke engang. Konkluderte omtrent ved første blikk at han ikke var verdt det. Iskaldt og lukket. Han på sin side er givende, nesten på grensen til tøffel. Han er helt fortapt i utseendet hennes og det faktum at «mange menn vil ha henne/hun er vant til oppmerksomhet», men forstår ikke at det har null og nada å si. Det viktigste her er jo fokuset de to skal ha på hverandre. At det ikke bare skal gå en vei, slik som det er nå. Han kryper omtrent for henne, selv om han i enkelte øyeblikk og lysglimt ser at det blir feil. Han er svært reflektert og oppegående, men blir nok veldig fort blendet av kvinner han finner attraktive. Joakim og Kaja: Han virker mye mindre sympatisk nå enn når han var med på «Linni søker kjæreste.» Kanskje han har fått en del oppmerksomhet etter dette programmet og at dette forklarer det han sier om at «er jeg ikke 100% fornøyd, så tenker jeg fort at det venter et bedre tilbud bak neste hjørne». Han virker selvsentrert, arrogant og egoistisk. Beklager, men det er slik han fremstår. Bare dette med å kommentere «babe» under andre damers IG bilder - spesielt når du er midt oppi et slikt eksperiment 🤦🏻♀️ Mannen er 40 år og oppfører seg som han er et sted mellom 18-25 år. Svært umodent på denne fronten, mens Kaja går all in og ender opp som Jonathan - gir mer enn hun får. Hun har fokus på rett sted. Hun er utrygg fra før av og behøver en partner som viser tydelig hvor han står. En som har fokuset sitt utelukkende på henne der det skal være. Joakim klager ustanselig over hvor usikker Kaja er, men er det så merkelig når han hele tiden påpeker feil og holder på som han gjør? Hun må jo føle at hun aldri er eller gjør ting bra nok. Føler at Kaja og Jonathan er mye mer kompatible. Skulle ønske disse to ble matchet. For selv om man tror man vil ha en «bad boy/girl» i livet sitt, så er det som regel ikke dette som fører frem til et livslangt parforhold. Joakim er en douche. Man kan likevel undre seg om det var veldig lurt av kaia å stille i et sånt program med såpass mye utrygghet i seg selv. Synes synd på henne, men hun burde kanskje jobbet med selvtilliten før hun giftet seg på tv. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 8. mars 2023 #362 Del Skrevet 8. mars 2023 Eva-Lena skrev (På 1.3.2023 den 19.23): Jeg følger med på serien og klarer ikke å skjønne hvorfor noen vil gifte seg ved første møte. Nå vet ikke jeg noe annet enn dere om deltakerne, men la oss si noen har bra formue, andre eier en leilighet. Så skal disse personene kanskje komme ut for en ulykke som de ikke overlever. Da har den gjenlevende rett på arv om de så bare har vært gift 1 dag. Jeg kan lett se for meg 2 med langt mørkt hår sim deltar nå ville kjempet med nebb og klør for å få sin arv. Jeg synes dette programmen var bedre tidligere og kommer vel aldri til å glemme Sara og Joakim. De er jo faktisk ett par den dag i dag. De var så utrolig søte sammen. Av de parene som er med nå så ser jeg mulighet for forhold med kun 1 par. Husker ikke navnet på de, men det er de som kysset i sofaen siste episode. Særeie? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krutthøna Skrevet 8. mars 2023 #363 Del Skrevet 8. mars 2023 Fru Uperfekt skrev (27 minutter siden): Særeie? Ingen av parene er juridisk gift, så det bør ikke være et problem. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 8. mars 2023 #364 Del Skrevet 8. mars 2023 K_mb skrev (4 timer siden): Hvis hun ikke prøver så kommer aldri tiltrekningen heller. Husker jeg så GVFB USA for mange år siden. Ei dame begynte å gråte etter bryllupet fordi hun var så skuffet. Hun fikk frysninger bare han tok på henne. Hun følte ingen tiltrekning. Men hun valgte å gi det en sjanse. Etterhvert falt hun helt for personligheten og følte tiltrekning mot mannen. De forble gift og fikk etterhvert barn sammen. Poenget er at hvis Mila stenger for muligheten for å bli bedre kjent og også å gi mer av seg selv, så skjer det heller ingen utvikling i forholdet og tiltrekningen kommer naturlig nok aldri. Ja, dette er jo ett av de parene som faktisk har forblitt sammen og som har mer enn ett barn, faktisk. Hun var virkelig skuffet over matchen sin, og syntes nesten han var frastøtende. Men fordi han faktisk respekterte henne og ikke forsøkte å "tvinge seg på" når han fikk vite at hun ikke var tiltrukket av han, så klarte de faktisk å bygge opp noe. Og de valgte altså å ha et åpent sinn og finne ut hvorfor de var matchet. Og endte altså med å bli forelsket, fortsette å være gift, og få barn etter hvert. Men det krever jo at de virkelig legger ned arbeid og forsøker å få dette til å fungere. Og det er kanskje skummelt å formelt gifte seg med en fremmed. Men ved å gjøre det, formelt, slik tidligere sesonger har vært, så viser begge parter at de går inn i situasjonen med intensjoner om å jobbe for å få dette til å fungere. Mens for de parene som er med nå, så er ikke dette så seriøst, og er de matchet med en person de ikke faller for med en gang, så kan de bare gi opp og gå ut av programmet. Med et skuldertrekk og et "det var ingen gnist der". 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 8. mars 2023 #365 Del Skrevet 8. mars 2023 (endret) Krutthøna skrev (4 timer siden): Ingen av parene er juridisk gift, så det bør ikke være et problem. Var hvordan de evt ordnet det i de foregående sesongene Endret 8. mars 2023 av Fru Uperfekt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krutthøna Skrevet 8. mars 2023 #366 Del Skrevet 8. mars 2023 Fru Uperfekt skrev (3 timer siden): Var hvordan de evt ordnet det i de foregående sesongene Beklager, da misforstod jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frkbibelstripp Skrevet 8. mars 2023 #367 Del Skrevet 8. mars 2023 Djerv2020 skrev (8 timer siden): Joakim er en douche. Man kan likevel undre seg om det var veldig lurt av kaia å stille i et sånt program med såpass mye utrygghet i seg selv. Synes synd på henne, men hun burde kanskje jobbet med selvtilliten før hun giftet seg på tv. Absolutt. Hun kan nok uten tvil ha godt av å jobbe med seg selv her, men så blir det jo ikke bedre når man møter på en partner som Joakim. Jeg tror nok selv den mest selvsikre kvinnen hadde blitt utrygg med han, siden han viser så tydelig at han ikke går «all in». Vi påvirkes jo av de rundt oss og man bør jo kunne forvente annet enn usikre og useriøse Tinder-gutter gjennom et slikt konsept. Synes det var bedre før når de ikke blandet parene så voldsomt. Da fikk de også mer mulighet til å ha det fokuset som man bør ha i en slik setting. 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aragon Skrevet 8. mars 2023 #368 Del Skrevet 8. mars 2023 Daisy_B skrev (20 timer siden): Oh lord. Stakkars Jonathan, han har vært sykt uheldig med dama han fikk. «Eg er ikkje så verst, eg heller» 🤯 Der er det virkelig ingen hjemme. Mila — du er ikke påmeldt et sjekkeprogram, GVFB handler om å prøve å få til et forhold med den man er matchet med 🙃 Dette 👍🏻 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lalaB Skrevet 8. mars 2023 #369 Del Skrevet 8. mars 2023 frkbibelstripp skrev (2 timer siden): Absolutt. Hun kan nok uten tvil ha godt av å jobbe med seg selv her, men så blir det jo ikke bedre når man møter på en partner som Joakim. Jeg tror nok selv den mest selvsikre kvinnen hadde blitt utrygg med han, siden han viser så tydelig at han ikke går «all in». Vi påvirkes jo av de rundt oss og man bør jo kunne forvente annet enn usikre og useriøse Tinder-gutter gjennom et slikt konsept. Synes det var bedre før når de ikke blandet parene så voldsomt. Da fikk de også mer mulighet til å ha det fokuset som man bør ha i en slik setting. Hun har jo også sagt at hun egentlig ikke kjenner seg selv igjen, og at hun vanligvis er mer selvsikker enn hun fremstår nå. Syns det er så synd at de har «ødelagt» konseptet sånn. Noen har meldt seg på og er med på dette på ekte, mens noen er med kun for å komme på tv. Da blir det selvfølgelig mis-match, og det er fryktelig dårlig gjort ovenfor de ærlige som blir matchet med de useriøse. 16 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 8. mars 2023 #370 Del Skrevet 8. mars 2023 Daisy_B skrev (23 timer siden): Oh lord. Stakkars Jonathan, han har vært sykt uheldig med dama han fikk. «Eg er ikkje så verst, eg heller» 🤯 Der er det virkelig ingen hjemme. Mila — du er ikke påmeldt et sjekkeprogram, GVFB handler om å prøve å få til et forhold med den man er matchet med 🙃 Har dette blitt på TV enda? Ikke fått med meg. Hva var konteksten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frkbibelstripp Skrevet 9. mars 2023 #371 Del Skrevet 9. mars 2023 lalaB skrev (6 timer siden): Hun har jo også sagt at hun egentlig ikke kjenner seg selv igjen, og at hun vanligvis er mer selvsikker enn hun fremstår nå. Syns det er så synd at de har «ødelagt» konseptet sånn. Noen har meldt seg på og er med på dette på ekte, mens noen er med kun for å komme på tv. Da blir det selvfølgelig mis-match, og det er fryktelig dårlig gjort ovenfor de ærlige som blir matchet med de useriøse. Helt enig! 🙌🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frkbibelstripp Skrevet 9. mars 2023 #372 Del Skrevet 9. mars 2023 (endret) Blåttvann skrev (6 timer siden): Har dette blitt på TV enda? Ikke fått med meg. Hva var konteksten? Konteksten var at Maja spurte Mila om hun følte at hun hadde åpnet skikkelig opp og gitt Jonathan en real sjanse. Hvorpå hun la ettertrykkelig til at «for du har jo virkelig en flott mann ved din side» eller noe i den duren, noe som resten av gjengen sa seg klokkeklart enig i. Da smalt det fra Mila «eg er ikkje så verst, eg heller» 🤦🏻♀️ Endret 9. mars 2023 av frkbibelstripp 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VXL100 Skrevet 9. mars 2023 #373 Del Skrevet 9. mars 2023 Mila er ikke normal, og jeg synes det er rart at disse i cast ikke har sett det. Man ser ved første øyekast at denne damen er veldig selvopptatt og vil være et umulig kjæresteprosjekt. Hun duger kun til å tegne et bilde av en posør. Mens hennes Jonathan vil nok få en bunke brev i posten i fremtiden. 40 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosakatt Skrevet 9. mars 2023 #374 Del Skrevet 9. mars 2023 frkbibelstripp skrev (18 minutter siden): Konteksten var at Maja spurte Mila om hun følte at hun hadde åpnet skikkelig opp og gitt Jonathan en real sjanse. Hvorpå hun la ettertrykkelig til at «for du har jo virkelig en flott mann ved din side» eller noe i den duren, noe som resten av gjengen sa seg klokkeklart enig i. Da smalt det fra Mila «eg er ikkje så verst, eg heller» 🤦🏻♀️ Kanskje hun sa det for å minne dem på at hun også er en person med følelser, behov og kvaliteter. Å at ingen skal presse henne med å være nær en hun muligens ikke vil ha nært 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frkbibelstripp Skrevet 9. mars 2023 #375 Del Skrevet 9. mars 2023 (endret) Rosakatt skrev (8 minutter siden): Kanskje hun sa det for å minne dem på at hun også er en person med følelser, behov og kvaliteter. Å at ingen skal presse henne med å være nær en hun muligens ikke vil ha nært Da er hun med i feil program 😆 Ingen skal overskride sine grenser så klart eller presses til nærhet, men man bør jo klare å være mer åpen og fokusert på partneren man har fått tildelt enn det hun er. Hvis ikke er prosjektet dødfødt Endret 9. mars 2023 av frkbibelstripp 18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosakatt Skrevet 9. mars 2023 #376 Del Skrevet 9. mars 2023 frkbibelstripp skrev (7 timer siden): Da er hun med i feil program 😆 Ingen skal overskride sine grenser så klart eller presses til nærhet, men man bør jo klare å være mer åpen og fokusert på partneren man har fått tildelt enn det hun er. Hvis ikke er prosjektet dødfødt Akkurat denne sesongen har de ikke lagt ekspertisen sin i, virker som om det kun er ment for drama, så på den siden kan man ikke si at hun som deltaker har blitt tatt seriøst heller. Ikke at Jonathan ikke er en fin fyr, men fin fyr generelt, trenger ikke være fin fyr for henne. Hennes personlige match. Man merker fort om man ikke liker noen på den måten, det er jo derfor sånne programmer har stor fallhøyde. Har sett 1 sesong tidligere, kanskje mer? Men uansett, der var det også ei som ikke ville være nær partneren sin. Kjipt, men desverre også realiteten 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frkbibelstripp Skrevet 9. mars 2023 #377 Del Skrevet 9. mars 2023 Når det gjelder Milas utseende så er jo tiltrekning, og hva vi mennesker finner attraktivt og ikke, uansett nokså subjektivt. Vil nok tro at hun nok ganske sikkert appelerer til mange menn, i og med at hun faller inn under det stereotypiske skjønnhetsidealet kroppslig sett (smal midje, store pupper og rumpe). Lange ben. Ansiktsmessig synes jeg jo absolutt hun er vakker. Fine trekk og øyne. Vakrest uten filter og om hun hadde vært helt uten fillers osv. Hadde også hjulpet med litt mer sjarm, utstråling og varme som flere påpeker her. Men kanskje hun kan by på det når hun er 100% trygg? Opplever henne som ganske tilbakeholden, kjølig og stiv i denne settingen, så det gjør jo litt med inntrykket så klart. Jonathan er uansett uten tvil blendet av innpakningen her. Ellers hadde han nok aldri funnet seg i den type oppførsel uten å si tydeligere i fra 🤷🏻♀️ 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Røkla Skrevet 9. mars 2023 #378 Del Skrevet 9. mars 2023 Måtte lage meg konto for å få kommentere her, for engasjementet mitt er stort😂 Dette blir langt😄 Hele programmet er jo ødelagt, slik jeg ser det. Tidligere sesonger har vært med mennesker som har mislyktes i å finne en sjelevenn, og så har dette programmet tilbudt hjelp fra eksperter på matchmaking til å finne noen som skal passe dem bra (i teorien). De har så blitt juridisk gift, og sagt seg villige til å gi forholdet en reell sjanse, og å jobbe sammen i terapi og se om de kan bygge et forhold sammen. Vi har fulgt hele prosessen, helt fra jobben ekspertene har gjort med å matche par, og vi har fulgt parene prøve å jobbe seg gjennom ulikheter og humper i veien i terapirommet. De har bodd sammen, og brukt tid alene med hverandre, og med familiene deres. Årets sesong er veldig lik den australske, der intriger var en sentral del, og man fikk mer følelsen av å se PH eller Ex on the beach. Klart at GVFB ble laget for å være underholdning, men det var også mer seriøst de første sesongene enn det vi ser i dag. Årets sesong er helt krise, i mine øyne. Det at noen av deltagerne hadde meldt seg påå Farmen, men fikk tilbud om dette programmet i stedet viser at det ikke er ute etter livslange forhold, men intriger og underholdning for oss som ser på. Det gjør vondt å se hvor investerte f.eks Kaja og Jonathan er, mens de de er gift med ikke prøver engang. Denne sesongen lovde mer romantikk enn tidligere, men det burde rettes til intriger. Dette er bare trist. Og å si at man er ikke sammen selv om man er gift viser hvor lite overgitt visse er til eksperimentet. Og Marius, om du leser her; jeg vil SÅ på Normal sammen med deg, jeg digger deg!🤩 37 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frkbibelstripp Skrevet 9. mars 2023 #379 Del Skrevet 9. mars 2023 Røkla skrev (2 minutter siden): Måtte lage meg konto for å få kommentere her, for engasjementet mitt er stort😂 Dette blir langt😄 Hele programmet er jo ødelagt, slik jeg ser det. Tidligere sesonger har vært med mennesker som har mislyktes i å finne en sjelevenn, og så har dette programmet tilbudt hjelp fra eksperter på matchmaking til å finne noen som skal passe dem bra (i teorien). De har så blitt juridisk gift, og sagt seg villige til å gi forholdet en reell sjanse, og å jobbe sammen i terapi og se om de kan bygge et forhold sammen. Vi har fulgt hele prosessen, helt fra jobben ekspertene har gjort med å matche par, og vi har fulgt parene prøve å jobbe seg gjennom ulikheter og humper i veien i terapirommet. De har bodd sammen, og brukt tid alene med hverandre, og med familiene deres. Årets sesong er veldig lik den australske, der intriger var en sentral del, og man fikk mer følelsen av å se PH eller Ex on the beach. Klart at GVFB ble laget for å være underholdning, men det var også mer seriøst de første sesongene enn det vi ser i dag. Årets sesong er helt krise, i mine øyne. Det at noen av deltagerne hadde meldt seg påå Farmen, men fikk tilbud om dette programmet i stedet viser at det ikke er ute etter livslange forhold, men intriger og underholdning for oss som ser på. Det gjør vondt å se hvor investerte f.eks Kaja og Jonathan er, mens de de er gift med ikke prøver engang. Denne sesongen lovde mer romantikk enn tidligere, men det burde rettes til intriger. Dette er bare trist. Og å si at man er ikke sammen selv om man er gift viser hvor lite overgitt visse er til eksperimentet. Og Marius, om du leser her; jeg vil SÅ på Normal sammen med deg, jeg digger deg!🤩 Som om jeg skulle ønsket jeg kunne skrevet det selv 😅👏🏻👆🏻 spot on 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 9. mars 2023 #380 Del Skrevet 9. mars 2023 frkbibelstripp skrev (4 minutter siden): Jonathan er uansett uten tvil blendet av innpakningen her. Ellers hadde han nok aldri funnet seg i den type oppførsel uten å si tydeligere i fra 🤷🏻♀️ Tja, det er jo mulig han har gått inn i dette med innstilling om at han virkelig skal prøve å få dette til å fungere. Han ser etter ting ved henne som er positive, og forsøker å formidle dem til henne også. Og så langt så har hun vel ikke akkurat vist han noe særlig mer enn utseendet. Altså har han lite annet å kommentere på. Og siden han ønsker å forsøke å få dette til å fungere, så unngår han å si negative ting. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå