Gå til innhold

Liten åpenhet om doping skadelig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Desto mer jeg har gjort research på steroider og doping generelt, desto mer innser jeg at de aller fleste i befolkningen ikke vet hvor relativt lite muskler det er mulig å bygge naturlig, merk jeg skriver relativt da man selvsagt kan være godt trent naturlig, men jeg vil påstå at 99% av de som begynner å trene tror de kan få en større kropp enn hva som egentlig er ens naturlige genetiske potensiale. Har ikke prøvd det selv, men vurderte det, derfor satt jeg meg godt inn i dette, og det gjorde bare lysten på å prøve mindre 

Mye av dette kommer av at doping er så mye mer utbredt enn folk tror, og at de ikke er åpne om det. Se på fitness influencere feks, det er vanlig at de tar doping, og later som de ikke gjør det, og folk som ser opp til de tror at de kan se slik ut om de bare trener nok, noe som i de fleste tilfeller ikke er mulig. Heldigvis er det en trend at flere og flere begynner å bli åpne om sitt bruk, slik at folk for et mer realistisk bilde på dette. 

Jeg mener det utbredte bruken av doping blant influencere og skuespillere etc, kombinert med at de lyver om det er svært  skadelig for de som ser opp til de, og som ønsker å bli godt trent selv, for de merker etterhvert at det ikke er mulig naturlig, og får da behov for å ta tilskudd.

Ville en total åpenhet om slik bruk, for å få folk til å forstå hva som er mulig og ikke gjort at færre prøver steroider etc? Jeg tror det. Og en slik åpenhet ville også ført til tryggere bruk for de som ville gjort det uansett, når kunnskap blir spredt 

Noen tanker om dette? 

Anonymkode: c413f...4e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig bør det være mer åpenhet rundt dette. Men jeg tror også at det har blitt det. "Alle" vet at feks The Rock doper seg, selv om han unngår temaet. "Alle" vet at mannlige skuespillere i action-helt filmer går på stereoide-sykluser før innspillingen. 

Det finnes en åpenhetskultur online. Følger feks @MorePlatesMoreDates og @gregdoucette og slike har en klinisk tilnærming til bruken av doping: Dette kan du oppnå fysisk, og dette er det du risikerer helsemessig med å bruke "gear". 

Selvfølgelig burde alle som bruker slike stoffer være transparente om bruken, men selv om de ikke er det så vil det bli avslørt, feks Liver King avsløringen nylig.  

Anonymkode: 40a12...2d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det finnes en åpenhetskultur online. Følger feks @MorePlatesMoreDates og @gregdoucette og slike har en klinisk tilnærming til bruken av doping: Dette kan du oppnå fysisk, og dette er det du risikerer helsemessig med å bruke "gear". 

De er vel noen av de jeg tenker på når jeg snakker om at det er blitt mer vanlig å være åpen om dette. Disse sprer i tillegg kunnskap, både negative og positive sider med doping, så de har min dypeste respekt. Og sett det siste par årene at flere og flere er åpne

Men selv om "alle" vet at The Rock doper seg, så mener jeg det er ekstremt mange som har et veldig urealistisk bilde om hva som faktisk er mulig, da spesielt unge. Men folk kan risikere karrieren sin ved å være åpen, så forstår de forsåvidt 

Anonymkode: c413f...4e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...