Gå til innhold

Hvor mye ned i vekt i uka?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Hvor mye i vekt klarer man i snitt å gå ned i uka fordelt på et par år? Er 350g til 500g i uka mye fordelt på 2,5 år? Er en utålmodig person, så her må jeg lage meg sjekkbokser.

vet at anbefalt vekttap ligger på rundt 500g til 1 KG i uka, men ser for meg det blir hardt desto nærmere normalvektig jeg blir og er derfor på utkikk etter "trenden". Her er det snakk om å gå ned 40 til 55 Kg sammenlagt. 

 

Anonymkode: d899d...ddf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk ned 16 kg et år. Jeg siktet meg inn på 1kg/uke men i snitt ble det 700g. Hvis jeg hadde ditt tidsperspektiv så hadde jeg satset på 1kg/uka første månedene, og deretter 500g. Og vært bevisst om at det i virkeligheten hadde blitt noe mindre. Regnskapet sier på papiret +- men i virkeligheten er det ikke så sort/hvitt hvilket du sikkert vet. 

Anonymkode: 033ea...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du begynner i feil ende føler jeg. Du begynner bare, også ser du hvor fort det går. Så kan du justere inntaket om du ønsker fortgang. Om dette tar 2år eller 4år er mindre viktig. Og dersom du veier 35kg mindre om 4år har du jo på ingen måte feilet. Selv om du ikke er helt i mål?

Anonymkode: 6e3fd...057

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du begynner i feil ende føler jeg. Du begynner bare, også ser du hvor fort det går. Så kan du justere inntaket om du ønsker fortgang. Om dette tar 2år eller 4år er mindre viktig. Og dersom du veier 35kg mindre om 4år har du jo på ingen måte feilet. Selv om du ikke er helt i mål?

Anonymkode: 6e3fd...057

Kan kanskje legge til at jeg tidligere har vært en jojo slanker, er nå på vei mot bedre helse og har kutta nikotinen. Før nikotinslutt gikk jeg ned 1,5 kg i snitt i uka. Kom på et platå hvor det gikk «tregt» var vel kanskje egentlig ikke tregt men jeg mista motet da jeg aldri følte jeg kom frem til målet og ble for utolmodig.

 

Derfor er det nå viktig for meg å ha et langsiktig mål, først og fremst for at jeg ønsker å gjennomføre, og ikke falle tilbake i gamle synder. Jeg er en person som liker tall, gjennomsnitt, trender og liknende. Det er derfor mer motiverende for meg å se gjennomsnitt igjennom hel periode, enn nøyaktig denne uken eller forrige. 
Så om jeg de tre første ukene går ned 1,5 kg og de 9 neste ukene går ned 500 g, så er snittet for disse 12 ukene det som er min motivasjonsfaktor. 
ligger jeg foran målet? Hvor mye er det isåfall? Osv. 

Håper det gir mening. 

TS

Anonymkode: d899d...ddf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår at du blir inspirert av å se en fremgang. Jeg går ned 1,5 til 2 kilo i uka. Vet det er mye, men jeg spiser masse mat all den maten jeg vil ha av laks,torsk,kylling med grønnsaker til middag, og så feks 4 stk knekkebrød med feks 2x kylling eller kalkunpålegg og tomat til lunch og kvelds. Eller salat, så mye jeg vil ha. Logger fremgangen og det er gøy å se kurven gå ned. 

Anonymkode: 5a0e9...47c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...