Gå til innhold

Jobbe overtid på nav?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan en jobbe overtid som nav ansatt?

Anonymkode: 1b5a7...855

Skulle ikke tru det når vi leser om hvor lange behandlingstider de har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle man ikke kunne det?

Jeg var kommunalt ansatt i nav tidligere og jobbet av og til overtid iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jobber i alle fall i helger noen ganger. Mange på AAP som har fått tilsendt vedtak på merkelige tidspunkt.

Anonymkode: 74339...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Kan en jobbe overtid som nav ansatt?

Anonymkode: 1b5a7...855

Selvfølgelig. 

Anonymkode: 735b1...368

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer sikkert litt an på hvor i NAV det er snakk om, men jobber nok oftere inn tid til avspasering enn overtid. 

Anonymkode: 52539...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen yrker/bransjer man ikke kan jobbe overtid i... 
Men det er noen bransjer hvor man må overholde hviletider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjärterdam skrev (15 minutter siden):

Hvorfor skulle man ikke kunne det?

Jeg var kommunalt ansatt i nav tidligere og jobbet av og til overtid iallefall.

Kunne du velge mellom å få penger utbetalt eller avspasering?

Anonymkode: 1b5a7...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kunne du velge mellom å få penger utbetalt eller avspasering?

Anonymkode: 1b5a7...855

Generelt, også der jeg jobber nå, er vel hovedregelen at arbeid på eget initiativ skrives som timer mens overtidsarbeid handler om når det pålegges å være på jobb? 

Ellers kunne jeg jo sitte hjemme hver dag og jobbe til seint på kveld og kreve overtidsbetalt for dette uten at det var et reelt behov. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjärterdam skrev (6 minutter siden):

Generelt, også der jeg jobber nå, er vel hovedregelen at arbeid på eget initiativ skrives som timer mens overtidsarbeid handler om når det pålegges å være på jobb? 

Ellers kunne jeg jo sitte hjemme hver dag og jobbe til seint på kveld og kreve overtidsbetalt for dette uten at det var et reelt behov. 

Jeg er veldig ny på det her. Skjønte ikke helt hva du mente. Saken er jeg vil gjerne jobbe overtid pga trang økonomi. Eller finne meg en deltidsstilling ved siden av. Hørt noen kobber overtid, men de vil avspasere. Jeg ønsker mer å rutte med. 
Så kan jeg sitte noen timer ekstra etter jobb og skrive overtid? 

Anonymkode: 1b5a7...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjell på mertid, hvor du får avspassering, og overtid hvor du får betalt. Hos oss må overtid være pålagt av leder.

Anonymkode: 4c79e...8c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ok, så du kan ikke velge å jobbe overtid?

Anonymkode: 1b5a7...855

Nei, det må pålegges av leder. Om ikke kunne jo alle ha jobbet overtid og tjent mye bedre. I og med at det er fellesskapets penger som brukes prøver man så godt man kan å unngå overtid.

Anonymkode: 4c79e...8c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg er veldig ny på det her. Skjønte ikke helt hva du mente. Saken er jeg vil gjerne jobbe overtid pga trang økonomi. Eller finne meg en deltidsstilling ved siden av. Hørt noen kobber overtid, men de vil avspasere. Jeg ønsker mer å rutte med. 
Så kan jeg sitte noen timer ekstra etter jobb og skrive overtid? 

Anonymkode: 1b5a7...855

Skjønner. 

Forskjellen her hvor jeg jobber er iallefall at om jeg selv velger å sitte over for å bli ferdig med noe så teller det som avspasering. Men om min leder sier at jeg må sitte utover normal arbeidstid for å gjøre en oppgave, da får jeg overtidsbetalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal mye til for at vi får lov til å jobbe overtid hos oss (lokalkontor). Det må godkjennes av leder og det finnes sjeldent penger til det. Men vi kan jobbe ekstra og få plusstid, som kan avspaseres senere. Om du får tid til å avspasere da...

Anonymkode: 5b1b9...e3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når jeg jobba i den kommunale barneverntjenesten fikk vi iallefall ikke lov til å jobbe overtid, vil tro det gjelder i NAV også, hvis det sjeldent er snakk om liv og død om vedtaket må vente til neste dag. 

Anonymkode: 7ee73...a12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er veldig ny på det her. Skjønte ikke helt hva du mente. Saken er jeg vil gjerne jobbe overtid pga trang økonomi. Eller finne meg en deltidsstilling ved siden av. Hørt noen kobber overtid, men de vil avspasere. Jeg ønsker mer å rutte med. 
Så kan jeg sitte noen timer ekstra etter jobb og skrive overtid? 

Anonymkode: 1b5a7...855

Om du kan jobbe overtid, må du jo avklare med sjefen din! Det kan ikke du avgjøre selv. Spesielt ikke når du vil ha lønn for det. Avdelingen har sikkert et lønnsbudsjett, og de ansatte kan ikke bare "spise av det" budsjettet når de lyster og ta ut dyre overtidsbetalte timer.

 

Anonymkode: 470bc...e49

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Det skal mye til for at vi får lov til å jobbe overtid hos oss (lokalkontor). Det må godkjennes av leder og det finnes sjeldent penger til det. Men vi kan jobbe ekstra og få plusstid, som kan avspaseres senere. Om du får tid til å avspasere da...

Anonymkode: 5b1b9...e3a

Fleksitid/plusstid er i enkelte yrker verdens dårligste deal. Man får plusstimer, men de kan man ikke bruke siden man alltid må være tilgjengelig. Så da blir de bare slettet og man jobber i prinsippet gratis...

Anonymkode: e427f...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Fleksitid/plusstid er i enkelte yrker verdens dårligste deal. Man får plusstimer, men de kan man ikke bruke siden man alltid må være tilgjengelig. Så da blir de bare slettet og man jobber i prinsippet gratis...

Anonymkode: e427f...30e

Jepp... Vi har egentlig ikke tid til å ta ut fleksitiden, da må vi ta igjen så mye og opparbeide oss ny fleksitid. Stressende er det også å vite at sakene bygger seg opp og at dette må tas igjen.

Anonymkode: 5b1b9...e3a

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...