Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg venter en pakke fra UPS i dag. Er det noen som vet om de kommer på døren, eller om de leverer pakken til et utleveringssted? Eller varierer det kanskje? Jeg har ingen erfaring med dem, og nettsiden gir blandede beskjeder. En del av det som er oversatt til norsk på siden, gjelder ikke engang i Norge, har jeg funnet ut.

Anonymkode: 59fbf...9a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kom på døra til meg, i arbeidstiden, men de varslet ikke på forhånd, og ringte heller ikke. Så den gikk videre til utleveringssted, så fikk jeg melding dagen etter. 

Anonymkode: 08e37...255

Skrevet

Aha. Takk!

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

De kom på døra til meg, i arbeidstiden, men de varslet ikke på forhånd, og ringte heller ikke. Så den gikk videre til utleveringssted, så fikk jeg melding dagen etter. 

Har du bevis på at de faktisk kom på døren? De er notoriske for å påstå at de forsøkte å levere men aldri faktisk prøvde. Hadde problem med de i hele vinter! Tol 50dager med konstant klager for å få pakkene på døren, den ene har fortsatt ikke kommet. Jeg har ringeklokke kamera, ingen hadde vært her hver bidige gang de påsto det. De bare dropper alt på et pick up point og tar dagen.  pick up pointet er dritlangt unna, så det er uaktuelt å hente den. Endte opp med å bare bestille samme produkt 3 ganger, og sendte konstant mail til både ups og butikken om at jeg bare kommer til å bestille frem til den kommer på døren, og at hvert mislykkede forsøk blir dokumentert og sendt inn til media + forbrukertilsyn. Plutselig havnet pakken på døren, ikke ringte de på, eller sa ifra heller, så at jeg «ikke var hjemme» hadde jo ingenting å si, da de ikke sjekket nå heller. (Men jeg har hjemmekontor og er alltid hjemme).

Så ups er en scam. Hold dere unna alle som bruker ups. Bare se google anmeldelsene deres, dette er en planlagt scam.

Anonymkode: 50885...dc6

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Har du bevis på at de faktisk kom på døren? De er notoriske for å påstå at de forsøkte å levere men aldri faktisk prøvde. Hadde problem med de i hele vinter! Tol 50dager med konstant klager for å få pakkene på døren, den ene har fortsatt ikke kommet. Jeg har ringeklokke kamera, ingen hadde vært her hver bidige gang de påsto det. De bare dropper alt på et pick up point og tar dagen.  pick up pointet er dritlangt unna, så det er uaktuelt å hente den. Endte opp med å bare bestille samme produkt 3 ganger, og sendte konstant mail til både ups og butikken om at jeg bare kommer til å bestille frem til den kommer på døren, og at hvert mislykkede forsøk blir dokumentert og sendt inn til media + forbrukertilsyn. Plutselig havnet pakken på døren, ikke ringte de på, eller sa ifra heller, så at jeg «ikke var hjemme» hadde jo ingenting å si, da de ikke sjekket nå heller. (Men jeg har hjemmekontor og er alltid hjemme).

Så ups er en scam. Hold dere unna alle som bruker ups. Bare se google anmeldelsene deres, dette er en planlagt scam.

Anonymkode: 50885...dc6

Nei, hadde jeg hatt bevis så hadde jeg mest sannsynlig også kunne åpnet og fått pakken. Hadde uansett ikke kunne vært hjemme da, siden jeg jobbet... Og det var telefon som skulle leveres, så jeg hadde ikke akseptert at den ble lagt igjen ute. 
Men veldig enig at pickup-points er håpløst plassert. 
Jeg bor i by, gangavstand til midtsentrum. Må ta to busser og gå ett stykke for å komme til en liten søndagsåpent joker i nabokommunene, hvor det er utlevering.  
Men fikk levert pakke fra UPS i studiebyen for noen år siden, da ringte de faktisk for å planlegge levering. De kunne kun levere på dagtid, så da leverte de faktisk til meg på campus! 

PostNord er også flink til å bare kjøre forbi mens man sitter ute på verandaen (som er mot vei og innkjørsel), for å sende melding om at det ikke var noen hjemme. 
Posten derimot tar med seg pakker igjen selv om det er bestilt at det skal settes igjen utenfor. Det kunne de heller ikke løse, så jeg måtte vente til den ble sendt i retur, for å så få butikk til å sende ny. 

Skrevet

For litt siden bestilte jeg diverse ting fra diverse sider. Noen sender en sms om at pakken er levert utenfor døren før klokka syv om morgenen (deilig), noen pakker fikk jeg beskjed om å hente i butikk, og også pakkeboks.

Også den ene, lille filletingen som jeg ikke var bevisst på leveringsmetode: en tlf en dag fra en som ikke snakket særlig forståelig, men skjønte at spørsmålet var om jeg var hjemme. Jeg svarte at jeg var på jobb. Da sa han surt at han ville legge pakken i en kiosk like ved dagen etter. Jeg spurte om jeg ville få beskjed om å hente den, men han la på før jeg fikk spurt.

To dager etter får jeg mail om at pakke er forsøkt levert, men jeg ikke var hjemme (jeg er på jobb hver dag). Det sto også at jeg måtte sende en mail for å si hvor pakke kunne leveres og at jeg måtte være tilstede for å skrive under. Jeg skrev adressen til jobb.

To dager etter ringte resepsjonisten på jobben til meg og sa at en pakke var levert. Budet hadde stukket, så tydeligvis ikke viktig med den underskriften allikevel. Det er ikke ok å motta private pakker på jobb, men kan jo ikke ta ferie en uke pga disse folka.

Heretter skal jeg være veldig bevisst på om UPS er involvert i levering, men de gangene det har skjedd, så ser jeg ikke noe leveringsalternativ (tror jeg). Man regner jo bare med at levering kan skje like smidig som for de andre leverandørene. (Og holder meg også langt, langt borte fra leverering med Powers- aldri mer).

• 1 år senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.2.2023 den 10.53):

Jeg venter en pakke fra UPS i dag. Er det noen som vet om de kommer på døren, eller om de leverer pakken til et utleveringssted? Eller varierer det kanskje? Jeg har ingen erfaring med dem, og nettsiden gir blandede beskjeder. En del av det som er oversatt til norsk på siden, gjelder ikke engang i Norge, har jeg funnet ut.

Ja UPS kommer på døren, notoriske for å være sent ute, skrive "forsøkt levert" også må du hente pakken på nærmeste pick up point da..

AnonymBruker
Skrevet

Bruker ups på bedriften jeg jobber i. Totalt ubrukelige. Glemmer pakker, skader pakker, sender pakker feil, etc. Måtte flere ganger purre på de. Expresspakker som ligger på deres lager i ukesvis. Dhl og faktisk bring er veien å gå. 

Anonymkode: e7b84...0a4

AnonymBruker
Skrevet

Her har jeg funnet UPS-pakker til naboen slengt utenfor blokka, og vi bor i Oslo sentrum. Bare flaks at den ikke ble borte.

Anonymkode: e8b88...bdc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...