Polyester Skrevet 26. mai 2023 #41 Del Skrevet 26. mai 2023 Jeg så nylig Three Identical Strangers, den var veldig bra. Spennende, fucka og fin. Jeg så også Ascension. En dokumentar om fabrikkarbeidere i Kina uten noe dialog, men med veldig fin cinematografi og musikk. Begge så jeg på tv.nrk.no På Apple tv+ så jeg Still, som handler om Michael J. Fox og livet hans med parkinsons. Fin og lys, ble skikkelig glad i Michael. En dokumentar jeg gjerne vil se igjen er Margaret Olin sin Ungdommens Råskap. Så den flere ganger da jeg var ungdom selv, men det er lenge siden nå. Finner den ikke på filmoteket eller nrk, håper det blir lagt til på en av disse snart. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 27. mai 2023 #42 Del Skrevet 27. mai 2023 Såg ein Louis Theraux dokuepisode om det unge høgreekstreme USA. Ganske vilt. Ligg på Nrk appen på tv 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ignore Skrevet 28. mai 2023 #43 Del Skrevet 28. mai 2023 Dere som har sett «ikke kødd med katter» - er det drøye fremstillinger av dyremishandling der? Har lyst til å se den, men orker ikke veldig grafiske bilder/klipp av mishandlede dyr. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Centimeteren Skrevet 28. mai 2023 #44 Del Skrevet 28. mai 2023 8 hours ago, ignore said: Dere som har sett «ikke kødd med katter» - er det drøye fremstillinger av dyremishandling der? Har lyst til å se den, men orker ikke veldig grafiske bilder/klipp av mishandlede dyr. Ja. Kattunger som blir drept på barbariske måter etc. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 29. mai 2023 #45 Del Skrevet 29. mai 2023 Såg dokumentaren Da Macron ringte Putin. Den var ok 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 29. mai 2023 #46 Del Skrevet 29. mai 2023 God dokumentar serie i 3 delar om Manshaus-saka. Nrk appen på tv 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ignore Skrevet 30. mai 2023 #47 Del Skrevet 30. mai 2023 Centimeteren skrev (På 29.5.2023 den 0.30): Ja. Kattunger som blir drept på barbariske måter etc. Takk for svar, da står jeg over den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 16. juni 2023 #48 Del Skrevet 16. juni 2023 Så nylig siste sesong med Stacey Dooley som overnatter en helg hos forskjellige familier. Denne gang var hun hos en familie der både mor og far hadde byttet kjønn ( der far hadde født barna før kjønnsskiftet), hos et par med stor aldersforskjell «feil vei», og hos en våpenglad familie der datteren er en såkalt gun-tuber på YouTube. Så også dokumentaren om prins Andrew. Nesten facinerende å se hvor dum et menneske kan bli, og hvor farlig det er å være i et miljø der man ikke ( i hans tilfelle) utvikler noen form for realitetssans. Den handler om vennskapet med Epstein, overgrepet mot 17-åringen og ender opp med tidenes mageplask-intervju. Ett av spørsmålene han fikk var: Epsteim ble dømt for overgrep mot mindreårige. Hvorfor dro du på besøk til ham etter det? Svaret: For å si at det var best at vi ikke ble sett sammen heretter. Og det var ikke riktig å ta det over tlf. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gulvplanke Skrevet 19. juni 2023 #49 Del Skrevet 19. juni 2023 On 5/26/2023 at 10:11 PM, Polyester said: En dokumentar jeg gjerne vil se igjen er Margaret Olin sin Ungdommens Råskap. Så den flere ganger da jeg var ungdom selv, men det er lenge siden nå. Finner den ikke på filmoteket eller nrk, håper det blir lagt til på en av disse snart. Ser ut som du kanskje kan leie den herfra. Jeg har ikke prøvd den siden selv, men ser ut som en seriøs nettside: https://filmarkivet.no/film/details.aspx?filmid=400157 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SelmaV Skrevet 22. juni 2023 #50 Del Skrevet 22. juni 2023 ignore skrev (På 30.5.2023 den 7.56): Takk for svar, da står jeg over den. Jeg vil egdntlig anbefale den likevel. Man får ikke se hva som skjer med kattene, men det er personer som beskriver det. Men det er en veldig liten del av dokumentaren. Det som er så fint er hvor forbanna folk som så den kattevideoen blei, og engasjerte seg veldig for å finne jævelen. Man blir veldig heiagjeng for de som jakter ned han fyren. Man mister litt trua på menneskeheten først, men så får man den virkelig tilbake når folk samler seg for å ta jævelen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampyrina Skrevet 22. juni 2023 #51 Del Skrevet 22. juni 2023 Operasjon Lost Boy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 24. juni 2023 #52 Del Skrevet 24. juni 2023 Er veldig glad i How its made = Korte dokumentarer om hvordan ting lages. Flyhavarikommisjonen = Timelange dokumentarer som tar for seg en rekke flyulykker og arbeidet med å finne årsak og sammenheng. Mighty ships: Dokumentar hvor man følger liver på diverse skip, både trålere, lasteskip, passasjerskip og krigsskip. Dette er noen som jeg spesielt vil trekke frem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet 28. juni 2023 #53 Del Skrevet 28. juni 2023 ElectricScum skrev (På 5.3.2023 den 23.36): Det er fader meg mange bra dokumentarer på VG+! Nesten hver gang jeg flakker innom den kanalen blir jeg sittende å glo. Jeg ble til og med hekta fast en gang det var en dokumentar om hockey! 😆 Ja! Jeg så en veldig bra dokumentar om ei nederlandsk jente med anoreksi der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 28. juni 2023 #54 Del Skrevet 28. juni 2023 Jeg er muligens en sær fyr. Men jeg liker dokumentarer på radio. Kun glane i taket og lytte. Svenske p3 har noen fantastiske, de har et større budsjett, og lager derfor mye lengre og mer omfattende dokumentarer. Overvekt av krim. Men det er utrolig hva de klarer å få ut av selv mindre begivenheter. 90 minutter med fortelling om en trikk som veltet i Göteborg. Aldri kjedelig og en av de virkelig bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 29. juni 2023 #55 Del Skrevet 29. juni 2023 Nesten ferdig med Keep sweet, pray and obey på Netflix, om den verste sekten innenfor pinsemenigheten. Helt syke tilstander! Jeg følger endel av Insider-kontoene på Snapchat, de lager små dokumentarer som passer godt i det formatet. Business insider og Movies Insider er de beste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå