Trampe Skrevet 21. desember 2005 #1 Skrevet 21. desember 2005 Jeg har en snart to år gammel laptop av typen Toshiba. De siste ukene har den blitt tregere og tregere - og jeg har ikke installert noen nye store programmer eller lasta ned noe som kan ha innvirkning på det (tror jeg da) Jeg er ikke noe datageni, og har ingen anelse om hva dette kan være...det må da være en grunn til at den plutselig er begynt å henge sånn.. både programmene mine og internett henger. Spesielt om jeg bruker to samtidig. tidligere idag hadde jeg oppe et internettvindu samtidig som Windows Media Player - og det gikk opptil 30 sekunder fra jeg skulle skifte sang til sangen faktisk skiftet om dere skjønner. Av sikkerhetsprogrammer har jeg Norton Anti-virus (2005-utgaven) og AdAware S.E Personal. Jeg brukte defragmenteringsprogrammet senest i går kveld, og det ble ikke noe bedre. Er det noen av dere dataflinke folk som kan hjelpe meg litt? Det kan godt hende at jeg trenger en virkelig inngående forklaring på ting og tang...
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2005 #2 Skrevet 22. desember 2005 Jeg sliter litt med det samme, men den ble merkbart tregere etter servicepack 2, så jeg mistenker den. Avinstallere eller ikke... hmmm...
Trampe Skrevet 22. desember 2005 Forfatter #3 Skrevet 22. desember 2005 Hm.. Jeg har da ikke installert noe som kan ha gjort den tregere. Ingen servicepack 2 her i gården... Har ikke brukt maskina like mye de siste ukene, pga at skoleåret er over. Kanskje den er sur av den grunn Nei, ærlig talt, jeg har ingen anelse. Ingen som vet?
Gjest kaffegjesten Skrevet 22. desember 2005 #4 Skrevet 22. desember 2005 Ta ctrl+alt+delete og få opp Windows oppgavebehandling. Under fane 2, prosesser kan du sjekke hva som tar datakraft - og om det er programmer som kjører som du ikke vet om. Dette gir en god pekepinn på om du har virus eller jukseporgrammer kjørende på pc'n og som du kan fjerne.
Gjest Lea Skrevet 22. desember 2005 #5 Skrevet 22. desember 2005 Har du formatert/renstallert i løpet av de to årene? Hvis ikke, så synes jeg at du skal gjøre det. Ta backup av alle dokumentene dine og installer windows på nytt. Da starter du med blanke ark.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå