AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #21 Skrevet 6. februar 2023 Ja, dette er definitivt stort rødt flag. Det at du hun i tilsynelatende virker oppegående ellers, men du ikke aner hvorfor hun har blitt fratatt barna, kan tyde på at hun skjuler sin egentlig side til hun har deg på kroken. Tenker type manipulator/psykopat når jeg leser dette, de er mestre i fremstå som oppegående og vellykkede på overflaten, mens de er de i nær relasjon som får den andre siden. Det skal veldig mye til for at noen tar barn bort fra mor! Anonymkode: 5bdc0...da3 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #22 Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er dessverre flere enkeltpersoner i barnevernet som jobber som dette, og som skaper et svært dårlig rykte for barnevernet - og det er jo ikke merkelig, for dette du beskriver er hinsides. Jeg er sikker på at de fleste kommuner arbeider hardt for at deres BV-tjeneste skal være optimalt ikke drive menneskerettighetsbrudd. Anonymkode: 1645f...8cc Enten er denne kvinnen helt omsorgssvikt og feilet med omsorgen til barnet ellers var hun veldig uheldig med den ansatte i barnevernet hun fikk Anonymkode: a9988...0cb 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #23 Skrevet 6. februar 2023 Jeg har aldri hatt befatning med barnevernet selv så jeg skal ikke uttale meg. Derimot syns jeg det kan være lurt å huske på at det har vært endel saker der barnevernet har blitt dømt for feilaktig handling i saker, og norsk barnevern er dømt i Haag flere ganger. Nå spørs det hva som skjedde i hennes tilfelle, og for å unngå å havne oppi en smørje av en grøt, så anbefaler jeg at du får vite nøyaktig hva dette gjelder. Det er for sent å sette seg inn i det den dagen du skal ha et barn med henne, for å si det slik. Noen ganger er det greit å få slike ting på bordet før du involverer deg videre. Anonymkode: 843ca...f65 2
DildoShwaggins Skrevet 6. februar 2023 #24 Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Det å bli fratatt omsorgen er ikke et tøft flagg i seg selv, men hvordan hun har forholdt seg til det i etterkant kan være det. Tar hun ansvar? Tar hun selvkritikk? Gjør hun hva hun kan for å rette opp tidligere feil? Eller er alt alle andres feil? Anonymkode: ad9ae...35e Jeg syns det er et veldig tøft flagg faktisk 1
Silva Pluvialis Skrevet 6. februar 2023 #25 Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Nei det synes jeg ikke. Det finnes masse bra mennesker med en vanskelig bakgrunn som har endret seg drastisk til det bedre. Anonymkode: 711ab...6af Men det finnes ikke "masse bra mennesker" som har mistet barna til barnevernet. Virkelig ikke! 4 1
BobbySocks Skrevet 6. februar 2023 #26 Skrevet 6. februar 2023 Hadde hun tatt selvkritikk og kommet med en konstruktiv forklaring, så kanskje. Men med forklaringen «bagateller» hadde jeg ikke sett meg tilbake. 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #27 Skrevet 6. februar 2023 Barnevernet er litt som NAV, politiet, helsetjenesten, og andre offentlige tjenester med mye makt. De aller fleste er skikkelige mennesker som kan jobben sin. Men så har man også de få som kan være alt fra inkompetente, til psykopater - sånn er det bare. Anonymkode: bf4c7...61b 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #28 Skrevet 6. februar 2023 Man blir ikke fratatt barna pga bagateller. Her er noe alvorlig skjedd, enten rus i hjemmet fra mor eller far og hun nektet å gå fra far, vold i hjemmet, eller så alvorlig psykisk eller fysisk sykdom at hun ikke var i stand til å ta vare på de. Så ja det er et rødt flagg! Anonymkode: b9827...dde 1
Nymerïa Skrevet 6. februar 2023 #29 Skrevet 6. februar 2023 Du kan jo ikke få barn med henne hvis barnevernet mener hun er uegnet som forelder. Det ser du sikkert. Men hvis du ikke har barn i tankene, så vil jeg jo ta høyde for at det kan være at hun sliter psykisk eller med rus. Kanskje er det et tilbakelagt stadium men barna bor fremdeles i forsterhjem fordi de trives best der. Jeg vil ikke være med på å dømme noen som mennesker fordi de har vært dårlige foreldre. Men om de egner seg som partner er en annen sak. Det kommer an på hva du ser etter. 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #30 Skrevet 7. februar 2023 Tvillingsjel skrev (13 timer siden): Det er det største røde flagget som finnes. For at BV skal fatte omsorgsovertakelse etter paragraf § 4-12, må det foreligge alvorlige mangler i den daglige omsorgen, vold eller seksuelle overgrep, evt at det er fare for liv eller at foreldrene ikke skaffer et sykt barn nødvendig helsehjelp. Hun ville jeg dumpet. Et menneske som ikke kan ta vare på sine egne barn er ikke noe jeg ville gått inn i et forhold med. Hva hvis dere får barn? Da kan du også risikere å miste omsorgen hvis du ikke går fra henne. Spar deg og et eventuelt barn for dette. Ikke nødvendigvis. Der vet du ikke hva du snakker om. Barnevernet kan og spille på psyken din, og diagnosene i livet ditt! Veldig rart flere barn lever under vold og seksuelle overgrep og barnevernet ikke griper inn. Gjør deg resarch og erfaring før du snakker :). Anonymkode: 106af...e3d 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #31 Skrevet 7. februar 2023 Tvillingsjel skrev (12 timer siden): Men det finnes ikke "masse bra mennesker" som har mistet barna til barnevernet. Virkelig ikke! Slutt å vas om ting du ikke har peiling på 😅😅😅😅… Anonymkode: 106af...e3d
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #32 Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg har truffet ei som jeg har begynt å like veldig godt. Hun virker oppegående og bra på alle måter, selv om vi ikke har truffet hverandre nok til at jeg kan si jeg kjenner henne «godt». Det som jeg syns er litt vanskelig er at barnevernet har fratatt henne omsorgen for barna hennes. Er dette ett rødt flagg? Jeg aner ingenting om barnevernet, og hvor lett/vanskelig det er å bli fratatt barna. Kan hun være fratatt barna pga bagateller som skjedde for flere år siden (i følge henne selv), eller skal det mye til for å bli fratatt barna? Anonymkode: 0850c...38a Her bør du sette deg inn i saken hennes før du dømmer og legger lås på døra. Barnevernet jobber stort sett 90 prosent bra, spesielt etter nye reformer - men så har du den ene myggen… ikke døm før du har fakta på bordet… men ha støvlene på i tilfelle det er rus problematikk og lignende inne i bildet ! Anonymkode: 106af...e3d 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #33 Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg har aldri hatt befatning med barnevernet selv så jeg skal ikke uttale meg. Derimot syns jeg det kan være lurt å huske på at det har vært endel saker der barnevernet har blitt dømt for feilaktig handling i saker, og norsk barnevern er dømt i Haag flere ganger. Nå spørs det hva som skjedde i hennes tilfelle, og for å unngå å havne oppi en smørje av en grøt, så anbefaler jeg at du får vite nøyaktig hva dette gjelder. Det er for sent å sette seg inn i det den dagen du skal ha et barn med henne, for å si det slik. Noen ganger er det greit å få slike ting på bordet før du involverer deg videre. Anonymkode: 843ca...f65 Ikke Haag - der ligger krigsdomsstolen. Strasbourg - der ligger den europeiske menneskerettighetsdomsstolen. Og siden du "vifter" med disse dommene - hva handler de egentlig om? De handler om manglende samvær etter omsorgsovertakelse, som igjen gjør det vanskelig med en gjenforening om forholdene skulle endre seg. Kritikken har også vært på manglende dokumentasjon, og manglende bruk av oppdaterte sakkyndige. EMD har IKKE sagt noe på selve omsorgsovertakelsene. Anonymkode: 0e666...2a6 3
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #34 Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg har truffet ei som jeg har begynt å like veldig godt. Hun virker oppegående og bra på alle måter, selv om vi ikke har truffet hverandre nok til at jeg kan si jeg kjenner henne «godt». Det som jeg syns er litt vanskelig er at barnevernet har fratatt henne omsorgen for barna hennes. Er dette ett rødt flagg? Jeg aner ingenting om barnevernet, og hvor lett/vanskelig det er å bli fratatt barna. Kan hun være fratatt barna pga bagateller som skjedde for flere år siden (i følge henne selv), eller skal det mye til for å bli fratatt barna? Anonymkode: 0850c...38a Det finnes ikke større røde flagg, barnevernet tar ikke barn pga småting Anonymkode: 1794e...abd 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #35 Skrevet 7. februar 2023 Beelzebub skrev (På 6.2.2023 den 20.37): Hvis "dame med vanskelig bakgrunn" er det eneste en fyr kan få tak i, kan jeg forstå ønsket om å overse det røde flagget. Men det forandrer ikke det at det er et gigantisk rødt flagg. Herregud for en nedrig innstilling til mennesker i en vanskelig situasjon. Anonymkode: 2fce8...d97 1
Gjest _Falkor_ Skrevet 7. februar 2023 #36 Skrevet 7. februar 2023 (endret) Slettet Endret 7. februar 2023 av _Falkor_
ElefantIGlasshus Skrevet 7. februar 2023 #37 Skrevet 7. februar 2023 Det er ikke Barneverntjenesten som tar barna. Det fattes vedtak i Fylkesnemden. Barneverntjenesten fremmer sak, men det er opp til nemnden å fatte vedtaket. 2
Hannah80 Skrevet 7. februar 2023 #38 Skrevet 7. februar 2023 _Falkor_ skrev (19 minutter siden): Wow, så dømmende folk er. Jeg fikk et barn etter et overgrep, valgte å plassere barnet i fosterhjem. Ble selv syk, sleit med PTSD og etter hvert kom rus i bilde. Det kan være mange grunner til at et barn plasseres, både frivillig omsorgsovertakelse og ikke frivillig. Jeg hadde blitt bedre kjent med henne, kanskje hun ikke tørr å fortelle alt enda? Ts skriver jo at hun ble fratatt omsorgen.
Gjest _Falkor_ Skrevet 7. februar 2023 #39 Skrevet 7. februar 2023 (endret) Hannah80 skrev (7 minutter siden): Ts skriver jo at hun ble fratatt omsorgen. Ja? Som jeg skrev på slutten: Jeg hadde blitt bedre kjent med henne, kanskje hun ikke tørr å fortelle alt enda? Selv om hun ble fratatt omsorgen kan det jo ligge mange grunner bak det, selv om hun kun har sakt at det gjelder "bagateller" til TS. Kan være hun trenger mere tid til å åpne seg, og en omsorgsovertakelse kan ha mange ulike grunner, som jeg skrev: Enten det er frivillig omsorgsovertakelse eller ikke😊 Endret 7. februar 2023 av _Falkor_
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #40 Skrevet 18. februar 2023 Ts her med ett litt tregt svar Jeg føler kanskje jeg er litt «urettferdig» mot daten min her, og at noen av dere som har svart har fått ett litt for dårlig inntrykk av henne basert på det jeg skrev. Det er ikke slik at hun avfeier det som bagateller for å stille seg selv i bedre lys. Det er mer at hun ikke vil snakke noe særlig om hva som egentlig har skjedd. Og det kan jeg jo forstå. Uansett grunn, så er nok dette veldig sårt og vondt for henne. Det jeg var mest intressert i å vite var egentlig kun dette med om det skal mye eller lite til for å bli fratatt barna, for alt jeg vet om barnevernet er de sakene som havner i media (der det ofte er barnevernet som har gjort noe galt). Anonymkode: 0850c...38a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå