Gå til innhold

Er dette ett rødt flagg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har truffet ei som jeg har begynt å like veldig godt. Hun virker oppegående og bra på alle måter, selv om vi ikke har truffet hverandre nok til at jeg kan si jeg kjenner henne «godt». 
Det som jeg syns er litt vanskelig er at barnevernet har fratatt henne omsorgen for barna hennes. Er dette ett rødt flagg? Jeg aner ingenting om barnevernet, og hvor lett/vanskelig det er å bli fratatt barna. Kan hun være fratatt barna pga bagateller som skjedde for flere år siden (i følge henne selv), eller skal det mye til for å bli fratatt barna?

Anonymkode: 0850c...38a

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du vil vel gjennom kontakt/samtaler få hennes versjon av saken. Det skal noe til at mor blir fratatt omsorgen for barna.

Endret av Rødstrupa
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er det største røde flagget som finnes. For at BV skal fatte omsorgsovertakelse etter paragraf § 4-12, må det foreligge alvorlige mangler i den daglige omsorgen, vold eller seksuelle overgrep, evt at det er fare for liv eller at foreldrene ikke skaffer et sykt barn nødvendig helsehjelp.

Hun ville jeg dumpet. Et menneske som ikke kan ta vare på sine egne barn er ikke noe jeg ville gått inn i et forhold med. Hva hvis dere får barn? Da kan du også risikere å miste omsorgen hvis du ikke går fra henne. Spar deg og et eventuelt barn for dette.

• Liker 10
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har truffet ei som jeg har begynt å like veldig godt. Hun virker oppegående og bra på alle måter, selv om vi ikke har truffet hverandre nok til at jeg kan si jeg kjenner henne «godt». 
Det som jeg syns er litt vanskelig er at barnevernet har fratatt henne omsorgen for barna hennes. Er dette ett rødt flagg? Jeg aner ingenting om barnevernet, og hvor lett/vanskelig det er å bli fratatt barna. Kan hun være fratatt barna pga bagateller som skjedde for flere år siden (i følge henne selv), eller skal det mye til for å bli fratatt barna?

Ja. Dette er et gigantisk rødt flagg. Punktum.

Det skal mye til før en mor fratas barn.

Endret av ClausSaus
  • Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet

Det er ikke ett rødt flagg, det er MANGE røde flagg. 

• Liker 9
  • Nyttig 4
Gjest Raptuss
Skrevet

Om ikke alle varsellamper blinker med «barnevernet tok barna på grunn av bagateller» så vet ikke jeg. 

Skrevet

Det å bli fratatt omsorgen er ikke et tøft flagg i seg selv, men hvordan hun har forholdt seg til det i etterkant kan være det.

Tar hun ansvar? Tar hun selvkritikk?  Gjør hun hva hun kan for å rette opp tidligere feil?  Eller er alt alle andres feil?

Anonymkode: ad9ae...35e

• Liker 3
Gjest Beelzebub
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det å bli fratatt omsorgen er ikke et tøft flagg i seg selv, men hvordan hun har forholdt seg til det i etterkant kan være det.

Tar hun ansvar? Tar hun selvkritikk?  Gjør hun hva hun kan for å rette opp tidligere feil?  Eller er alt alle andres feil?

Det er et gigantisk rødt flagg uansett hvordan hun forholder seg til det i ettertid. 

Skrevet
Tvillingsjel skrev (11 minutter siden):

Det er det største røde flagget som finnes. For at BV skal fatte omsorgsovertakelse etter paragraf § 4-12, må det foreligge alvorlige mangler i den daglige omsorgen, vold eller seksuelle overgrep, evt at det er fare for liv eller at foreldrene ikke skaffer et sykt barn nødvendig helsehjelp.

Hun ville jeg dumpet. Et menneske som ikke kan ta vare på sine egne barn er ikke noe jeg ville gått inn i et forhold med. Hva hvis dere får barn? Da kan du også risikere å miste omsorgen hvis du ikke går fra henne. Spar deg og et eventuelt barn for dette.

Støtter denne.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det å bli fratatt omsorgen er ikke et tøft flagg i seg selv, 

Jo

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Beelzebub skrev (1 minutt siden):

Det er et gigantisk rødt flagg uansett hvordan hun forholder seg til det i ettertid. 

Nei det synes jeg ikke. Det finnes masse bra mennesker med en vanskelig bakgrunn som har endret seg drastisk til det bedre. 

Anonymkode: 711ab...6af

• Liker 2
Skrevet

Er hun pen? Hvis hun er pen er det verdt sjansen.

Anonymkode: f95fd...1f5

Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er en hel trillebår med røde flagg. 

I tillegg ordlagt med letthet som bagateller,noe som enten er løgn eller total mangel på selvinnsikt. Ville nesten påstå at dette lukter rus.  

Gjest Beelzebub
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei det synes jeg ikke. Det finnes masse bra mennesker med en vanskelig bakgrunn som har endret seg drastisk til det bedre. 

Anonymkode: 711ab...6af

Hvis "dame med vanskelig bakgrunn" er det eneste en fyr kan få tak i, kan jeg forstå ønsket om å overse det røde flagget. Men det forandrer ikke det at det er et gigantisk rødt flagg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Mmmmm kommer veldig ann på jeg har selv vært innom barnevernet der de ville frata meg mitt barn men de feilet pga de brukte min fortid osv, har enda omsorgen for henne og nå er de ute av våres liv :)  I mine øyner.. nei det skal ikke mye til å bli fratatt et barn😅 har du sluttet med rus osv så er det fortiden som teller for dem. Men ikke alle da noen barneverne ansatte er helt på jordet..

fester hun mye? Gjør hun mye dumme valg? 
du må da tenke deg om dette er en kvinne du vil ha barn med i framtiden, sjansen får at det barnet blir tatt av barnevernet er stort 😅

Anonymkode: a9988...0cb

• Liker 1
Skrevet

Det største røde flagget som finnes. 

Anonymkode: a3400...a15

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Ja, dette anser jeg som et rødt flagg. Det skal svært mye til før en blir fratatt barna sine. Man blir fratatt barna hvis en ruser seg mye, er voldelig mot barna eller bedriver omsorgssvikt - barnevernet iverksetter flere tiltak før barna blir tatt, man får alltid (som regel) sjanser til å forandre seg å gjøre noe med det. MEN, så har det seg slik at flertallet som blir fratatt ungene ikke vedkjenner selv at de gjør noe feil. De fleste av dem mener de er verdens beste forelder og gjør alt riktig. Og jeg mener slike personlighetstrekk er et stort rødt flagg. 

Anonymkode: 1645f...8cc

• Liker 3
Skrevet

Ingen blir fratatt barna sine på grunn av bagateller. 

Dette er et megarødt flagg. 

Anonymkode: f0c53...a06

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det røde flagget her er at hun kaller det bagateller! 

Anonymkode: 977a3...f4e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mmmmm kommer veldig ann på jeg har selv vært innom barnevernet der de ville frata meg mitt barn men de feilet pga de brukte min fortid osv, har enda omsorgen for henne og nå er de ute av våres liv :)  I mine øyner.. nei det skal ikke mye til å bli fratatt et barn😅 har du sluttet med rus osv så er det fortiden som teller for dem. Men ikke alle da noen barneverne ansatte er helt på jordet..

fester hun mye? Gjør hun mye dumme valg? 
du må da tenke deg om dette er en kvinne du vil ha barn med i framtiden, sjansen får at det barnet blir tatt av barnevernet er stort 😅

Anonymkode: a9988...0cb

Det er dessverre flere enkeltpersoner i barnevernet som jobber som dette, og som skaper et svært dårlig rykte for barnevernet - og det er jo ikke merkelig, for dette du beskriver er hinsides. Jeg er sikker på at de fleste kommuner arbeider hardt for at deres BV-tjeneste skal være optimalt ikke drive menneskerettighetsbrudd. 

Anonymkode: 1645f...8cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...