Gå til innhold

Vi som har giftet oss på "kontor"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da vi skulle gifte oss, var det ingen av familiemedlemmene som var interessert i å hjelpe til hverken praktisk eller økonomisk. Det må også nevnes at slektssidene ikke går så bra sammen.Så etter nøye overveielser fant vi ut at vi orket ikke bruke så mye penger og energi på å holde en stor fest der det ikke var noen som var noe særlig interessert.. Tror ikke vi hadde hatt så god følelse i magen utover kvelden da..

Vi bestemte oss derfor for å reise bort en helg, bare vi to, og samtidig gifte oss i all hemmelighet.(folk visste jo at vi hadde snakket om å gifte oss da..)

Det ble den mest romantiske helgen i hele mitt liv. Det kunne virkelig ikke blitt bedre og jeg angrer overhodet ikke på at jeg ikke tok stort kirkebryllup.

Er det flere som har giftet seg på denne måten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Da vi skulle gifte oss, var det ingen av familiemedlemmene som var interessert i å hjelpe til hverken praktisk eller økonomisk.

Synes det er sprøtt at voksne mennesker i 2005 skal forvente at andre skal betale for sitt eget bryllup. :forvirret:

Men, for å si noe om det du lurte på. Vi giftet oss på Tinghuset i Oslo, og inviterte nærmeste familie og forlovere på gourmet restaurant etterpå. Vi hadde det kjempehyggelig. Hverken jeg eller min mann hadde noe ønske om et storslått bryllup med hvit "marengskjole", så dette ble veldig oss.

Endret av Xavia
Skrevet

Glemte å si at vi ikke forventet at de skulle hjelpe til økonomisk...

Skrevet

Enig, vi lever tross alt i 2006 (snart) og det er helt vanlig at de som gifter seg ordner alt selv, også det økonomiske (selvsagt).

Det å gifte seg på kontor/ambassade er da flott! Og så spennende og gøy å feire det med middag og vin på favorittresturanten eller i utlandet for de aller nærmeste! :)

Skrevet

Ok, du skrev jo nemlig at ingen ville hjelpe dere økonomisk, så da hørtes det ut som om du hadde spurt.

Skrevet

Så lenge du skriver at ingen ville hjelpe dere økonomisk, så har dere jo forventet det. For ellers hadde du ikke behøvd å skrive at ingen ville hjelpe dere heller.

Vi hadde stor fest med alle vennene våre nærmeste familie. Dette fordi det ville vært helt feil for oss, å feire denne dagen uten de tilstede.

At noen velger å reise bort er deres valg, men for oss hadde det blitt feil.

Skrevet

Det var kanskje litt dumt formulert. Med en gang vi kom inn på temaet bryllup, fikk vi til svar (UTEN Å HA SPURT!!) at vi behøvde ikke å regne med noe hjelp,hverken den ene eller andre veien. Fra begge sider. :overrasket: Må også nevne at dette er unge foreldre med GOD råd.

Men dette var helt utenom tråden.. ( skulle vi ha hatt stort kirkebryllup, hadde vi selvsagt betalt for det selv.. Men det ble ikke så morsomt å planlegge en stor fest, når man fikk den responsen.)

Det jeg lurte på var om det var mange som hadde giftet seg på ambassader eller tinghus og hvordan de gjorde det. Her inne hører man stort sett bare om de store kirkebryllupene.

Skrevet

Vi har ikke giftet oss enda, men vi skal også ha et lite, borgerlig bryllup. Vi har tenkt å gifte oss hos Byfogden i Oslo og så skal vi ut på en god restaurant med nærmeste familie (det vil si foreldre og søsken). Og så reiser vi på bryllupsferie litt senere det året (begge familiene kommer langveisfra så vi vil ikke forlate dem rett etter bryllupet, men heller ha dem i byen en stund). Noe stort bryllup med marengskjole som Xavia så fint kaller det har jeg aldri ønsket. Det viktigste er å bli gift.

Gjest Gjest_heisann_*
Skrevet

Det hørtes koselig ut det dere valgte å gjøre.

Tror det er mange som velger et lite bryllupp, og kanskje drar på en litt flottere bryllupps reise!

Så leit at dere fikk sånn negativ respons fra foreldrene deres :tristbla:

Skrevet

Vi ble viet på tinghuset - og hadde bryllupsfest for den nærmeste familien etterpå. Det var en veldig, veldig hyggelig dag - godt planlagt, og over all forventning.

Vi ønsket ikke et stort bryllup, men likevel ønsket vi noen av de elementene som tradisjonelt hører med - kjole, fotografering, middag, kaffe, bryllupskake etc.

Jeg føler at vår feiring var helt riktig for oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...