Gå til innhold

Vi er syke hele tiden!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og det begynner å bli veldig flaut...

Vi har hatt konstant sykdom her i huset etter nyttår. Nå ble jeg syk i helgen IGJEN. Tror ikke jeg har hatt en full arbeidsuke på jobb enda i år pga egen sykdom og barns sykdom.

Om jeg tar ibux jevnlig så skal jeg klare å komme meg igjennom arbeidsdagen. Jeg synes det blir for flaut å ringe meg inn syk. Igjen.

Andre som er i samme båt? Kjenner jeg får lyst til å grine av frustrasjon 😣

Anonymkode: d80e9...e58

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke være flau :klem:. Det har vært ekstreme perioder med rsvirus, covid, luftveisinfeksjoner og sykehusene har vært fulle.

Så kommer alt som følger med barn, i tillegg. Skjønner godt frustrasjonen, men 🤞for at dere får littt drahjelp av årstiden som snart er på deres side :hjerter_rundt: 

• Liker 2
Skrevet

Vi er i samme båt som deg. Vært syke på rundgang siden julaften. Kontant noen syke. Tror vi kun har hatt 3 eller 4 dager siden julaften hvor alle har vært friske. As we speak våknet alle tre ungene med feber, så da blir det nye hjemmedager denne uken på oss😣

Hvis det er noen trøst så er dette trenden rundt omkring, spesielt hos de med barn. Fastlegen vår sa også at det er helt ekstremt med sykdom på folk nå. 

Hold ut, spring is coming!😄🌸

Skrevet

Vi hadde det slik i hele oktober, november, desember og havle januar. Det er ikke noe å være flau over. Dette er konsekvensene av de strenge regimene vi hadde. 

Anonymkode: 2211b...321

• Liker 4
Skrevet

Som de andre sier, konsekvens av nedstenging. Men det er også greit å ta en titt på d vitamin, superviktig for immunforsvaret (og vanlig å mangle særlig på denne tiden av året).
Jeg tar i tillegg sink nå om vinteren, og har vært lite syk i høst/vinter 

Anonymkode: 1f50e...809

• Nyttig 1
Skrevet

Altså, sånn er det hos oss også nå i januar. En av ungene var syke i helga, men frisk i dag. Bare at mellomste våknet opp i natt med oppkast 🙄 Så da ble det hjemmekontor på mannen sånn at jeg kan rekke jobb til 1430. Turnus er greit sånn sett, når en av partene jobber dag. 

Kommer til å fortsette å være hjemme med sykt barn uten dårlig samvittighet. 

Anonymkode: 8b881...0c3

Skrevet

Vi hadde to uker tilsammen i hele fjor der alle i familien var friske!! Og det var i sommerferien. To voksne og tre barn. Verste året i mitt liv! Og allerede hatt to runder i år 😩

Anonymkode: 018c3...047

Skrevet

Skjønner frustrasjonen. 

Vi og var veldig mye syke fra august til desember. 

Men nå har det holdt seg bra lenge🤞 Håper det snart gir seg for dere og!

Anonymkode: 81d1f...f0d

• Liker 1
Skrevet

Vi også! Akkurat nå har barna omgangssyken. Vi hadde også et annet magevirus i januar, som ikke ga oppkast, men kraftig diaré som luktet død og fordervelse.. så andre magevirus på en måned!!! 😭 Hadde omgangssyken i sommer også, så synes vi fikk det fort igjen! Har også hatt flere andre sykdommer, inkl vannkopper, det siste året. 😭😭

Anonymkode: f6978...ac5

Skrevet

Sjekkliste:

Hygienen. Selv, mat og huset.

Vitaminer og kosthold. A, B og D-vitaminer. 

Helsen. Immunforsvar etc. 

Anonymkode: 36ec4...0be

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Vi hadde det slik i hele oktober, november, desember og havle januar. Det er ikke noe å være flau over. Dette er konsekvensene av de strenge regimene vi hadde. 

Anonymkode: 2211b...321

Man skulle jo tro det, men vi var ikke mindre syke i koronaperioden enn normalt. Det er bare sånn at det nå er fullstendig uholdbart. To friske uker siden september...

Anonymkode: 478fe...2ab

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Og det begynner å bli veldig flaut...

Vi har hatt konstant sykdom her i huset etter nyttår. Nå ble jeg syk i helgen IGJEN. Tror ikke jeg har hatt en full arbeidsuke på jobb enda i år pga egen sykdom og barns sykdom.

Om jeg tar ibux jevnlig så skal jeg klare å komme meg igjennom arbeidsdagen. Jeg synes det blir for flaut å ringe meg inn syk. Igjen.

Andre som er i samme båt? Kjenner jeg får lyst til å grine av frustrasjon 😣

Anonymkode: d80e9...e58

Visst du lurer på hvorfor du er syk hele tiden så er det fordi folk gjør sånn som dette. Går på jobb syk. Smitter andre. Man begynner å gå sykere og sykere på jobb fordi man har vært så mye syk allerede. Evig runddans. 

Tror rett og slett det med at immunforsvaret er "utrent" er mest en myte, det er mer at folk har blitt dårligere å holde seg hjemme etter pandemien nå fordi det har blitt en greie nå at man ikke skal være borte fra jobb med mindre man ikke fysisk klarer å komme seg dit. Ikke hensyn til andre. Nå har vi levd normalt i godt over 1 år, vi har blitt utsatt for sykdommer en stund nå, immunforsvaret er ikke utrent, det er bare mer virus i omløp.

Anonymkode: d744d...da4

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Virusene bygger seg supersterke og brenner gjennom hele befolkningen på grunn av den idiotiske nedstengningen vi hadde. Ingen har bygget seg opp immunitet slik at virusene stopper opp slik det var vanlig før. 

Anonymkode: d77f7...fd6

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Som de andre sier, konsekvens av nedstenging. Men det er også greit å ta en titt på d vitamin, superviktig for immunforsvaret (og vanlig å mangle særlig på denne tiden av året).
Jeg tar i tillegg sink nå om vinteren, og har vært lite syk i høst/vinter 

Anonymkode: 1f50e...809

Dette!

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Visst du lurer på hvorfor du er syk hele tiden så er det fordi folk gjør sånn som dette. Går på jobb syk. Smitter andre. Man begynner å gå sykere og sykere på jobb fordi man har vært så mye syk allerede. Evig runddans. 

Tror rett og slett det med at immunforsvaret er "utrent" er mest en myte, det er mer at folk har blitt dårligere å holde seg hjemme etter pandemien nå fordi det har blitt en greie nå at man ikke skal være borte fra jobb med mindre man ikke fysisk klarer å komme seg dit. Ikke hensyn til andre. Nå har vi levd normalt i godt over 1 år, vi har blitt utsatt for sykdommer en stund nå, immunforsvaret er ikke utrent, det er bare mer virus i omløp.

Absolutt! Hadde det ikke vært det så hadde ikke leger presset på med hygiene. Immunforsvaret er todelt; den man er født med, og den man bygger opp selv. Klart det er viktig å la barn utsette seg for bakterier, men immunforsvaret blir ikke utrent av andre ting enn mangel på søvn, mangel på tilstrekkelig ernæring, etc. Hygiene er også kjempeviktig for å la kroppen komme seg etter en infeksjon så man ikke belaster kroppen unødig. 

Anonymkode: 7a38e...c1b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi merker ikke noe forskjell vi. Lite syke, både voksne og barn. Vi er mye ute, lever aktive luv og spiser både sunt, halvveis sunt og litt usunt. Balanse her altså. Er nøye med å holde det relativt rent og ryddig hjemme. Men takknemlig for et sterkt immunforsvar som sikkert er bygget opp gjennom livet. Ser ut til at barna har arvet dette.

Anonymkode: cea21...3db

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Man skulle jo tro det, men vi var ikke mindre syke i koronaperioden enn normalt. Det er bare sånn at det nå er fullstendig uholdbart. To friske uker siden september...

Anonymkode: 478fe...2ab

Vi derimot var mye mindre syk under corona. Så eksploderte det etterpå 🙈

Anonymkode: f6978...ac5

Skrevet

Vi hadde det sånn i november og desember etter at barnet vårt begynte i barnehagen. Vi har, bank i bordet, vært heldige så langt i år. Mannen og jeg fikk omgangssyke i januar, men ungen holdt seg frisk, og det var heldigvis i forbindelse med helgen.

Håper det holder seg som nå, for vi merker jo at barnet har falt til ro i barnehagen først nå, og tipper det har mye med at hun ikke er hjemme pga sykdom hver uke.

Anonymkode: 0a47a...f4f

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Absolutt! Hadde det ikke vært det så hadde ikke leger presset på med hygiene. Immunforsvaret er todelt; den man er født med, og den man bygger opp selv. Klart det er viktig å la barn utsette seg for bakterier, men immunforsvaret blir ikke utrent av andre ting enn mangel på søvn, mangel på tilstrekkelig ernæring, etc. Hygiene er også kjempeviktig for å la kroppen komme seg etter en infeksjon så man ikke belaster kroppen unødig. 

Anonymkode: 7a38e...c1b

Har selv en venninne som er sykepleier som dro på jobb på sykehuset vel vitende om at flere av barna hadde omgangssyke og hun hadde tatt seg av dem natten før og tørket spy. Blir rett og slett skremt av dette, som sykepleier som jobber på medisinsk avdeling burde hun vite mye bedre og holde seg i karantene. Etter at hun ble trebarnsmor med konstante runder med sykdom så har hun helt mistet fornuft og omsorg for resten av samfunnet. De drar alltid med seg sykdom hjem fra barnehage og skole, og hjemme skal de bare være så kort så mulig fordi de er så lei av sykdom. Jeg skjønner at man er drittlei av den konstante runden med sykdom, men det betyr ikke at man har fripass til å bare holde seg hjemme når det passer seg. Det ironiske er jo den konstante klagingen over at de er syk igjen, samtidig som de bidrar sterkt til å spre sykdom. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har selv en venninne som er sykepleier som dro på jobb på sykehuset vel vitende om at flere av barna hadde omgangssyke og hun hadde tatt seg av dem natten før og tørket spy. Blir rett og slett skremt av dette, som sykepleier som jobber på medisinsk avdeling burde hun vite mye bedre og holde seg i karantene. Etter at hun ble trebarnsmor med konstante runder med sykdom så har hun helt mistet fornuft og omsorg for resten av samfunnet. De drar alltid med seg sykdom hjem fra barnehage og skole, og hjemme skal de bare være så kort så mulig fordi de er så lei av sykdom. Jeg skjønner at man er drittlei av den konstante runden med sykdom, men det betyr ikke at man har fripass til å bare holde seg hjemme når det passer seg. Det ironiske er jo den konstante klagingen over at de er syk igjen, samtidig som de bidrar sterkt til å spre sykdom. 

Mener du at man skal ta egenmelding hvis man har barn med omgangssyke men ikke er syk selv? 

Vi har hatt omgangssyke i hus i nesten to uker, alle barna og mannen ble syke etter tur. Jeg slapp unna og gikk på jobb som sykepleier. Kunne ikke vært hjemme i 2 uker bare i tilfelle.

Anonymkode: 886a9...869

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...