Gå til innhold

Han spør hele tiden om å bli sammen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjenner en som hele tiden spør på Facebook om vi kan bli sammen. Han er lettere psykisk utviklingshemmet, har kjent han lenge og vet det (foreldrene hans har sagt det en gang). Jeg pleier å svare nei, vi kan ikke være kjærester men vi kan være venner. Han svarer da at han er lei seg og skuffet og skal snakke med primærkontakten sin og si han er lei seg og at jeg er slem som sier at vi ikke kan bli kjærester. Det svarer han hver gang. Jeg har ikke noe ønske om å bli sammen med han, men å si rett ut at jeg ikke vil bli sammen med han er  uaktuelt da han kommer til å bli veldig såret. Han ønsker seg veldig en kjæreste men det blir ikke meg. Hva gjør jeg. Blokkere føles også slemt. Flere som har vært borti lignende?

Anonymkode: b8bd3...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke ditt ansvar å ta vare på følelsene hans når han ikke respekterer følelsene og grensene dine. Her hadde jeg rett og slett sluttet og svare og blokkert han etter en liten stund.

Anonymkode: 936ac...f76

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppførselen hans er helt uakseptabel. Hvis du ikke sier det, og alle vil skåne ham så vil han ihvertfall ikke lære seg større sosial kompetanse. Så si fra for hans skyld, og blokker hvis han ikke gir seg. Da vil han som alle andre skjønne at oppførsel har konsekvenser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jo prinærkontakten er enig i at han ikke kan holde på sånn.

Anonymkode: b8bd3...37a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva, du har vært altfor snill. Ikke bruk mer tid på å svare eller forklare. Bare blokker. 

Og nei, du kan ikke være dumsnill og si til han at dere kan være venner når han tydelig kjenner på kjærestefølelser for deg til tross for sin situasjon. 

Blokker.

Anonymkode: 51fea...fae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville svart følgende: Som jeg har sagt til deg mange ganger nå, så kan vi ikke være kjærester. Hvis du fortsatt vil ha meg som en venn her på facebook, så må du slutte å mase om det. Hvis du ikke slutter å mase, så må jeg slette deg som venn på facebook. 

 

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, jeg har opplevd det samme. Det blir kanskje vanskelig for deg å blokkere personen da det virker som du har familien hans i omgangskretsen din (?), men jeg ville ikke lagt så stor vekt på det han sier om at du er slem. Jeg fikk også høre det nemlig, av en mann jeg møtte på Tinder som jeg ikke ante hadde PU før jeg møtte han og forsto det på 2 sekunder ut fra væremåte osv. Jeg fikk også høre at jeg var slem og et ondt menneske som sa at det ikke kom til å bli noe mellom oss. Fakta er at for mennesker med PU er det vanskelig å skille sånne ting. De kunne blitt kjæreste med hvem som helst bare de sa ja. De klarer ikke forstå at man ikke er slem bare fordi man er ærlig mot h*n og sier rett ut at her blir det ikke mer. De forstår ikke at det motsatte ville vært å gi de falske forhåpninger. 

 

Anonymkode: 7cd27...b9a

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en kjæreste sier til deg at det enten er han eller venninnen din, har du et lett valg:

Du dropper kjæresten og velger venninnen din i stedet. Venner er så mye mer viktig enn kontrollerende kjærester.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (1 time siden):

Hvis en kjæreste sier til deg at det enten er han eller venninnen din, har du et lett valg:

Du dropper kjæresten og velger venninnen din i stedet. Venner er så mye mer viktig enn kontrollerende kjærester.

Skjønner. Men han er ikke kjæresten min, han bare maser om å bli det. Jeg og han passer overhodet ikke sammen.

Anonymkode: b8bd3...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i akkurat samme situasjon som deg! Det ble til slutt så voldsomt at jeg måtte bare rett og slett blokkere! 

Anonymkode: 0f019...f27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, Honey Dew said:

Hvis en kjæreste sier til deg at det enten er han eller venninnen din, har du et lett valg:

Du dropper kjæresten og velger venninnen din i stedet. Venner er så mye mer viktig enn kontrollerende kjærester.

Feil tråd, eller?

 

TS, bare blokker han. Si at du har slettet facebook om du møter han på gata.

Anonymkode: 2cdbd...93d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Feil tråd, eller?

 

TS, bare blokker han. Si at du har slettet facebook om du møter han på gata.

Anonymkode: 2cdbd...93d

Ja. Ooooops.... 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.2.2023 den 3.52):

Kjenner en som hele tiden spør på Facebook om vi kan bli sammen. Han er lettere psykisk utviklingshemmet, har kjent han lenge og vet det (foreldrene hans har sagt det en gang). Jeg pleier å svare nei, vi kan ikke være kjærester men vi kan være venner. Han svarer da at han er lei seg og skuffet og skal snakke med primærkontakten sin og si han er lei seg og at jeg er slem som sier at vi ikke kan bli kjærester. Det svarer han hver gang. Jeg har ikke noe ønske om å bli sammen med han, men å si rett ut at jeg ikke vil bli sammen med han er  uaktuelt da han kommer til å bli veldig såret. Han ønsker seg veldig en kjæreste men det blir ikke meg. Hva gjør jeg. Blokkere føles også slemt. Flere som har vært borti lignende?

Anonymkode: b8bd3...37a

Herregud, hva er poenget med å være venner med ham? Det er jo bare tulL!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reign skrev (6 timer siden):

Herregud, hva er poenget med å være venner med ham? Det er jo bare tulL!

Fordi han er i omgangskretsen. Er jo ikke akkurat bestevenner da.

Anonymkode: b8bd3...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har jeg sendt en melding om hva jeg mener da han spurte igjen. Fikk et svar om hvor såret han er og hvor dum og slem jeg er. Men jeg valgte å ignorere den.

Anonymkode: b8bd3...37a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...