Gå til innhold

Å bruke apparater og utstyr feil - irriterende?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes dere det er irriterende om noen bruker utstyret feil på gymmet? Feks opptar en knebøy rack ved å gjøre pullups, bruke benken på benkpress til situps eller CrossFit øvelser med frivekter foran speilet i racken? Eller tenker dere at det er førstemann til mølla, samme hva man skal trene? 

Anonymkode: 5c2d3...e3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke si at det irriterer meg. Men klart det er unødvendig å okkupere utstyr/plass om det overhode ikke er nødvendig. Som eksemplet ditt med benkpressbenken til å gjøre situps feks. 
 

Skal sies at jeg er heldig som stort sett har gymmen for meg selv og må vente på apparat typ 1-2 ganger i året. Men skjønner at det kan skape irritasjon om det er noe du opplever rett som det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neh, bare hvis de unødvendig tar opp utstyr som andre venter på. Ellers, så lenge de ikke gjør noe som skader seg selv eller utstyret, meh, whatever. 

(Jeg pleier uansett oftest å gå på upopulære tidspunkt, mest for å unngå venting og trengsel, så.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok en som både kan irritere andre og som kan bli irritert selv. Så kanskje ikke helt rettferdig. Er alle løse benker opptatt så kan jeg ta situps på benkpressbenken. Men da ser jeg til at det er minst én Annen benkpressbenk er ledig. Mens andre ganger kan jeg irritere meg over andre - som feks her om dagen da en jente brukte den løse hip trust benken til å stå på mellom settene av pullups. Senteret har kun én slik hip trust benk, og den knives det om. Hun som drev med Pull ups kunne jo fint brukt en vanlig benk til å stå på. Så jeg tenker litt sånn sunn fornuft er fint. Men mulig min sunne fornuft er annerledes enn hos andre 🤷‍♀️

Anonymkode: 5c2d3...e3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Kan bli litt irritert ja, men er for opptatt med meg selv og treningen så bryr meg som oftest ikke. Hvis jeg ser noen som gjør feil som kan skade de så sier jeg i fra til de. Ikke alltid det blir vennlig mottatt men men.

Endret av Warrior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir bare irritert over de som sitter flere minutter å trykker på telefonen og okkuperer ett apparat. 

Så lenge folk benytter apparater/utstyr til trening, så synes jeg det er helt greit. 

Anonymkode: fcbe6...d9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg innlagt men da jeg trente på senteret da jeg var ute, irriterte det meg. Men jeg påpekte det aldri med mindre jeg trente med en god venninne - jeg synes det blir uhøflig, på grensen til frekt, å oppsøke folk på den måten og påpeke det. En ting er hvis folk spør selv, en annen ting er å gå bort til vilt fremmede og kritisere dem. Så nei - det er observert men så lenge de ikke skader seg selv, så går jeg aldri bort. Det er eventuelt de ansattes ansvar å korrigere dem. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg blir bare irritert over de som sitter flere minutter å trykker på telefonen og okkuperer ett apparat. 

Så lenge folk benytter apparater/utstyr til trening, så synes jeg det er helt greit. 

Anonymkode: fcbe6...d9e

Jeg er relativ ny med styrke trening, så hva er egentlig etikette her? Tar jeg feks beinpress I 3 sett, med noen min pause, er jeg virkelig nødt til å gi plass til andre i den pausen, slik at pausen mellom settene blir unødvendig lange for meg? Jeg sitter ofte noen min med tlf mellom sett, er det virkelig så galt? Vil jo ha rett lengde på pause mellom sett 

Anonymkode: 235d2...49d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er relativ ny med styrke trening, så hva er egentlig etikette her? Tar jeg feks beinpress I 3 sett, med noen min pause, er jeg virkelig nødt til å gi plass til andre i den pausen, slik at pausen mellom settene blir unødvendig lange for meg? Jeg sitter ofte noen min med tlf mellom sett, er det virkelig så galt? Vil jo ha rett lengde på pause mellom sett 

Anonymkode: 235d2...49d

Nei det er ikke galt, gjør deg ferdig med maskinen først, og du må nesten pause litt mellom seta ☺️ skulle dere vært flere om den så må du ofte av og på med vekter samt vente enda lenger som du sier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er relativ ny med styrke trening, så hva er egentlig etikette her? Tar jeg feks beinpress I 3 sett, med noen min pause, er jeg virkelig nødt til å gi plass til andre i den pausen, slik at pausen mellom settene blir unødvendig lange for meg? Jeg sitter ofte noen min med tlf mellom sett, er det virkelig så galt? Vil jo ha rett lengde på pause mellom sett 

Anonymkode: 235d2...49d

Neida, bli sittende om du har en tanke om pausen. Men man ser ofte de som egentlig ikke har en plan, men bare blir sittende fordi de soner ut . Sikkert slitene etter jobb osv😅

Anonymkode: 5c2d3...e3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg blir bare irritert over de som sitter flere minutter å trykker på telefonen og okkuperer ett apparat. 

Så lenge folk benytter apparater/utstyr til trening, så synes jeg det er helt greit. 

Anonymkode: fcbe6...d9e

Hva er for deg flere minutter da? Selv kjører jeg 3-4 min pause mellom sett. Det er gode grunner til det. 

Anonymkode: 3a711...9a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri irritert meg. Klarer alltid å finne øvelser jeg kan gjøre dersom utstyret er i bruk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva er for deg flere minutter da? Selv kjører jeg 3-4 min pause mellom sett. Det er gode grunner til det. 

Anonymkode: 3a711...9a7

Med 4 min pause synes jeg man bør la noen andre låne den mellom settene. Har noen på mitt treningssenter som okkuperer en maskin i 20 minutter fordi de har 5 min pauser. Det er én av den maskinen. 

Anonymkode: 1f045...938

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Irriterer meg over fullstendig unødvendig bruk av utstyr. Altså, ikke bruk stativet til manualer hvis det er plass til at du kan gjøre øvelsene med manualer en annen plass. Sånne ting. Men å bruke stativet eller benken litt annerledes enn det opprinnelig ble tiltenkt er greit, så lenge det er nødvendig for at du kan gjøre det. 

Mitt senter har altfor få løse benker. Jeg irriterer meg derfor over de som bruker en løs benk til å sitte på når de har pause mellom sett. Bare fordi benken tilfeldigvis er i nærheten av de setter de seg på den for å chille. ARGH!! Dette er unge spreke folk som fint kan stå mens de hviler mellom settene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (2 timer siden):

Irriterer meg over fullstendig unødvendig bruk av utstyr. Altså, ikke bruk stativet til manualer hvis det er plass til at du kan gjøre øvelsene med manualer en annen plass. Sånne ting. Men å bruke stativet eller benken litt annerledes enn det opprinnelig ble tiltenkt er greit, så lenge det er nødvendig for at du kan gjøre det. 

Mitt senter har altfor få løse benker. Jeg irriterer meg derfor over de som bruker en løs benk til å sitte på når de har pause mellom sett. Bare fordi benken tilfeldigvis er i nærheten av de setter de seg på den for å chille. ARGH!! Dette er unge spreke folk som fint kan stå mens de hviler mellom settene. 

Da hadde jeg lett spurt om de bruker den hvis jeg trenger den 😅 Men skjønner tegninga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...