Gå til innhold

Hva er minst skadelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Hva er egentlig minst skadelig, sove 3t pr natt (slitt med søvn i 7 år), eller ta 1/2 imovane annenhver natt for å sove?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva tror du selv om du bruker litt logisk sans?

Anonymkode: de0bb...b49

• Liker 1
Skrevet

Hvis Imovane funket for meg hadde jeg tatt det. Er drittlei dårlig og lite søvn. Det går utover alt.

• Liker 1
Skrevet

Lite søvn. Er ganske skadelig over tid, både fysisk og psykisk. 

Anonymkode: 46988...6c6

• Liker 1
Skrevet

Ta det med legen din.

Anonymkode: 8f848...365

Skrevet

Selv tar jeg to Imovane hver eneste kveld og har gjort det i 8 år. Lite søvn er for meg mer skadelig.

Anonymkode: 771f0...f7c

Skrevet

Det blir vanskelig å sammenlikne disse to tingene for søvnproblemet virker langvarig og Imovane skal jo bare brukes på kort sikt. Tror ikke det er usunt eller farlig å bruke Imovane i en kort periode. Men på lang sikt ville jeg nok prøvd for eksempel: https://www.kognitiv.no/psykisk-helse/ulike-lidelser/sovnproblemer/videobasert-selvhjelp-ved-sovnproblemer/

Anonymkode: ef7ae...c64

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hva tror du selv om du bruker litt logisk sans?

Anonymkode: de0bb...b49

Ettersom begge deler er skadelig handler det ikke om «logisk sans». Imovane skal ikke brukes over tid, men lite søvn på sikt er heller ikke bra. Hadde ikke spurt om jeg satt på svaret, så spar deg for sånne type kommenterer 🥲

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det blir vanskelig å sammenlikne disse to tingene for søvnproblemet virker langvarig og Imovane skal jo bare brukes på kort sikt. Tror ikke det er usunt eller farlig å bruke Imovane i en kort periode. Men på lang sikt ville jeg nok prøvd for eksempel: https://www.kognitiv.no/psykisk-helse/ulike-lidelser/sovnproblemer/videobasert-selvhjelp-ved-sovnproblemer/

Tusen takk, skal sjekke det ut! :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ta det med legen din.

Anonymkode: 8f848...365

Skal ta det på legetimen til uka, ville bare høre om noen visste 

Skrevet
svartkatt skrev (29 minutter siden):

Hvis Imovane funket for meg hadde jeg tatt det. Er drittlei dårlig og lite søvn. Det går utover alt.

Ja, det ødelegger jo livet.. 

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Selv tar jeg to Imovane hver eneste kveld og har gjort det i 8 år. Lite søvn er for meg mer skadelig.

oi, trodde ikke man kunne stå på det såpass lenge?? Bra det fungerer! 

Skrevet
1 minutt siden, _ems said:

Ja, det ødelegger jo livet.. 

Det er nok mulig at man får det i spesielle tilfeller. Min oldemor har f.eks. stått på Imovane i over 5 år, men når man blir såpass gammel og dårlig som det hun er så kommer man til et punkt hvor det å bli avhengig av noe ikke blir sett på som verre enn alternativet lenger.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er nok mulig at man får det i spesielle tilfeller. Min oldemor har f.eks. stått på Imovane i over 5 år, men når man blir såpass gammel og dårlig som det hun er så kommer man til et punkt hvor det å bli avhengig av noe ikke blir sett på som verre enn alternativet lenger.

Veldig sant…

Skrevet

Søvnløshet er ikke bra for helsa. Ville valgt imovane, men ikke hver kveld. 

Anonymkode: 60102...dde

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Søvnløshet er ikke bra for helsa. Ville valgt imovane, men ikke hver kveld. 

Anonymkode: 60102...dde

Nei, ingen av delene er vel egentlig  bra…🙈

Endret av _ems
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Det er selvsagt bedre å ta en sovetablett og få sove, enn å nesten ikke sove i det hele tatt. Men hjelper det virkelig med en halv imovane når du har så store søvnproblemer?

Skrevet
Anonymus Notarius skrev (3 minutter siden):

Det er selvsagt bedre å ta en sovetablett og få sove, enn å nesten ikke sove i det hele tatt. Men hjelper det virkelig med en halv imovane når du har så store søvnproblemer?

Ja, overraskende nok! Men tar det svært sjeldent da, så redd jeg får økt toleranse om jeg tar det for ofte.. Men blir nærmest gal av å ikke sove….

Skrevet
_ems skrev (52 minutter siden):

Skal vel helst ikke gjøre det, men ulemper må veies opp mot fordeler. Her står ihvertfall Imovane som fast i min reseptformidler. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Skal vel helst ikke gjøre det, men ulemper må veies opp mot fordeler. Her står ihvertfall Imovane som fast i min reseptformidler. 

Skjønner.. Sykt at søvn skal være så jvlig vanskelig….

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
_ems skrev (26 minutter siden):

Ja, overraskende nok! Men tar det svært sjeldent da, så redd jeg får økt toleranse om jeg tar det for ofte.. Men blir nærmest gal av å ikke sove….

Høres ut som om det kanskje er mer en placebo-effekt da. For en halv er jo "ingenting".

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...