Gå til innhold

Amazing sex, men...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

...han er så tiltaksløs ellers synes jeg. Vi har datet en måned, i senga er han bestemt og selvsikker og er med på alt. I hverdagen er han ubesluttsom, veldig forsiktig, tar ikke iniativ til å finne på noe men henger seg på om jeg foreslår ting. Når jeg har besøkt han lager han ikke frokost, klarer ikke lage kaffe til meg engang. Hjemme hos meg varter jeg opp med god frokost og sørger for at han føler seg bra. Et mareritt å handle mat sammen, jeg må finne på hva vi skal spise, han følger bare etter som en valp... 

Er ikke i tvil om at han vil ha noe seriøst, han vil treffe meg ofte, prioriterer lett tid for meg, tar kontakt hver dag når vi ikke er sammen. Han er snill og mild og morsom. Men jeg blir sliten av å alltid være den som skal foreslå hva vi skal gjøre når vi først er sammen. Vi kan lett ha sex 3-4 ganger om dagen, men det er også jeg som må sette sexen i gang, alltid. 

Anonymkode: 7dcc0...6ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer han rett hjemmefra, og ikke er vant til å ta sånne beslutninger? Eller kommer han rett fra et langvarig forhold med en dame, som bestemte alt og lagde bråk hvis han prøvde å bestemme noe?

Vaner kan være vonde å vende, han kan ha lært av tidligere erfaringer i livet at det er best å la kvinnen bestemme. Bare nevner det. Er ikke sikkert det faller han inn at han kan si i fra hva han vil ha til middag.

Andre ganger igjen så ER personen så tiltaksløs, rett og slett. Jeg hadde en kjæreste ett års tid da jeg var i tjueårene, som ALDRI bestemte noe som helst. Kunne spørre han hva han ville gjøre en kveld. "Ikke noe spesielt, vi kan gjøre det du vil, kjære?" fikk jeg tilbake som spørsmål. Og sa jeg da at "jeg vil gjerne på kino", så sa han "ok, vi kan se den filmen du vil se, kjære". Og til middag var det alltid det samme svaret, "vi kan spise det du vil spise, kjære". Jeg fikk helt hetta av det til slutt, og det er en av grunnene til at forholdet tok slutt. Man må kunne forvente at folk tar en og annen egen beslutning av og til!

Du må egentlig bare oppfordre han til å si litt mer sin egen mening, ta en beslutning av og til og kjenne på hva han føler for og si det. Funker ikke det heller i lengden, men han forblir like tiltaksløs, så må du vel nesten bare vurdere om forholdet er liv laga...

Endret av Million
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dagen dere ikke har sex mer, så blir alt dette ekstremt tydelig. 

Anonymkode: 4b296...f7d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Tusen takk for informasjonen. Nyttig.

Anonymkode: 99bdb...b84

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at han vil noe seriøst? Høres ut som bare sex for meg

Anonymkode: fc0cf...8c3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Listen, sister. Du har nådd et nivå av selvbekreftelse og styrke som de fleste bare kan drømme om. Du har gjort det som kreves for å få det du vil ha i livet, så hvorfor bry deg om en mann som ikke ser verdien i å gjøre det samme for deg? Du er en leder, ikke en følger. Du kan ikke la en partner definere hvem du er eller hvordan du skal leve livet ditt.

Jeg snakker fra erfaring her, jeg har lært at du må være den sterkeste versjonen av deg selv, og aldri be om unnskyldning for å være deg selv. Du må være en kriger og kjempe for det du vil ha, og hvis denne mannen ikke ser verdien i å gjøre det samme for deg, så trenger du ikke ham i livet ditt.

Så vær sterk, fortsett å være den fantastiske kvinnen du er, og aldri la noen få deg til å føle deg dårlig om deg selv. Du fortjener det beste, og hvis han ikke kan gi deg det, så er det hans tap, ikke ditt. Gå ut der og hent det du fortjener, fordi du kan, og fordi du fortjener det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (2 minutter siden):

Kommer han rett hjemmefra, og ikke er vant til å ta sånne beslutninger? Eller kommer han rett fra et langvarig forhold med en dame, som bestemte alt og lagde bråk hvis han prøvde å bestemme noe?

Vaner kan være vonde å vende, han kan ha lært av tidligere erfaringer i livet at det er best å la kvinnen bestemme. Bare nevner det. Er ikke sikkert det faller han inn at han kan si i fra hva han vil ha til middag.

Andre ganger igjen så ER personen så tiltaksløs, rett og slett. Jeg hadde en kjæreste ett års tid da jeg var i tjueårene, som ALDRI bestemte noe som helst. Kunne spørre han hva han ville gjøre en kveld. "Ikke noe spesielt, vi kan gjøre det du vil, kjære?" fikk jeg tilbake som spørsmål. Og sa jeg da at "jeg vil gjerne på kino", så sa han "ok, vi kan se den filmen du vil se, kjære". Og til middag var det alltid det samme svaret, "vi kan spise det du vil spise, kjære". Jeg fikk helt hetta av det til slutt, og det er en av grunnene til at forholdet tok slutt. Man må kunne forvente at folk tar en og annen egen beslutning av og til!

Du må egentlig bare oppfordre han til å si litt mer sin egen mening, ta en beslutning av og til og kjenne på hva han føler for og si det. Funker ikke det heller i lengden, men han forblir like tiltaksløs, så må du vel nesten bare vurdere om forholdet er liv laga...

Han har ett lengre forhold bak seg, men har vært singel i mange år nå. Han er også slik du beskriver, om jeg spør hva han vil finne på eller spise eller hva som helst får jeg ofte "samme for meg, jeg er fornøyd med det du vil"... Jeg har en veldig bestemt personlighet og vet hva jeg vil, men jeg har også sagt veldig tidlig i datingen at jeg må ha en mann som gir meg motstand og som tør å si hva han vil. Han har innrømmet at han er enkel og også føler jeg er litt "out of his league" når jeg har det meste på stell, og han ikke. Han leier, men er i fast jobb og tjener greit. Årsaken til at han ikke har kjøpt er fordi han ikke vet hva han vil kjøpe, og i motsetning til meg er litt redd for å satse når det gjelder huskjøp, større endringer i livet osv. Han sier selv han skulle ønske han var tøffere der. 

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvordan vet du at han vil noe seriøst? Høres ut som bare sex for meg

Anonymkode: fc0cf...8c3

Jeg er ikke i tvil om at han er interessert i meg. Han vil ofte være mer sammen mer og lengre i gangen enn det jeg ønsker, og absolutt ingenting som tyder på at han driver med flere jenter (han åpner telefonen sin ofte foran meg, har ingen andre jenter på snap, er sjelden ute, har ikke vært på mange dates men de han har datet har han datet fordi han var keen på et forhold). Er ikke spesielt aktiv i soMe. Han er ryddig og ordentlig. Jeg tok først iniativ til sex første gang. 

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Den dagen dere ikke har sex mer, så blir alt dette ekstremt tydelig. 

Anonymkode: 4b296...f7d

Har dessverre tenkt tanken selv, at dersom den fantastiske sexen ikke var der, hadde jeg ikke vært spesielt interessert i han... Sex er veldig viktig for meg i et forhold, så derfor veier det tungt når det er så sinnsykt bra på det området.

Ts

Anonymkode: 7dcc0...6ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Østkant Randi skrev (6 minutter siden):

Listen, sister. Du har nådd et nivå av selvbekreftelse og styrke som de fleste bare kan drømme om. Du har gjort det som kreves for å få det du vil ha i livet, så hvorfor bry deg om en mann som ikke ser verdien i å gjøre det samme for deg? Du er en leder, ikke en følger. Du kan ikke la en partner definere hvem du er eller hvordan du skal leve livet ditt.

Jeg snakker fra erfaring her, jeg har lært at du må være den sterkeste versjonen av deg selv, og aldri be om unnskyldning for å være deg selv. Du må være en kriger og kjempe for det du vil ha, og hvis denne mannen ikke ser verdien i å gjøre det samme for deg, så trenger du ikke ham i livet ditt.

Så vær sterk, fortsett å være den fantastiske kvinnen du er, og aldri la noen få deg til å føle deg dårlig om deg selv. Du fortjener det beste, og hvis han ikke kan gi deg det, så er det hans tap, ikke ditt. Gå ut der og hent det du fortjener, fordi du kan, og fordi du fortjener det.

Jeg vet selv jeg er en leder, det er kanskje litt det som er problemet, jeg trenger noen som vil vokse videre med meg, ikke bare henge seg på og ikke engasjere seg...

Ts

Anonymkode: 7dcc0...6ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Østkant Randi skrev (48 minutter siden):

Listen, sister. Du har nådd et nivå av selvbekreftelse og styrke som de fleste bare kan drømme om. Du har gjort det som kreves for å få det du vil ha i livet, så hvorfor bry deg om en mann som ikke ser verdien i å gjøre det samme for deg? Du er en leder, ikke en følger. Du kan ikke la en partner definere hvem du er eller hvordan du skal leve livet ditt.

Jeg snakker fra erfaring her, jeg har lært at du må være den sterkeste versjonen av deg selv, og aldri be om unnskyldning for å være deg selv. Du må være en kriger og kjempe for det du vil ha, og hvis denne mannen ikke ser verdien i å gjøre det samme for deg, så trenger du ikke ham i livet ditt.

Så vær sterk, fortsett å være den fantastiske kvinnen du er, og aldri la noen få deg til å føle deg dårlig om deg selv. Du fortjener det beste, og hvis han ikke kan gi deg det, så er det hans tap, ikke ditt. Gå ut der og hent det du fortjener, fordi du kan, og fordi du fortjener det.

Herregud, for en sekk av klisjeer😱 Blitt litt mye selvhjelpslitteratur i det siste?

Anonymkode: b8d07...5b0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

 

Har dessverre tenkt tanken selv, at dersom den fantastiske sexen ikke var der, hadde jeg ikke vært spesielt interessert i han... Sex er veldig viktig for meg i et forhold, så derfor veier det tungt når det er så sinnsykt bra på det området.

Ts

Anonymkode: 7dcc0...6ff

Jeg er motsatt. Overbevist om at det har styrt meg utenom mange kjipe relasjoner.

Sex er et resultat av at de andre tingene er på plass. Er ikke forholdet slik jeg vil i utgangspunktet, er ikke sex aktuelt.

Syntes det virker slitsom og kompliserende når man legger så mye vekt på sex.

Anonymkode: 747a9...863

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han der vil du nok aldri møte motstand hos. Hadde du ikke tatt initiativ til sex, hadde dere nok ikke hatt det heller til nå. 
Har også alltid hatt behov for å møte motstand hos partner, og har nok vraket et par menn blant annet pga. at de ikke klarte ta egne avgjørelser. Jeg vet at jeg er typen som kan finne på å overkjøre de totalt da, og det ønsker jeg ikke at noen skal bli.

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Jeg vet selv jeg er en leder, det er kanskje litt det som er problemet, jeg trenger noen som vil vokse videre med meg, ikke bare henge seg på og ikke engasjere seg...

Ts

Anonymkode: 7dcc0...6ff

Jeg er mye lik deg, og jeg har skjønt at jeg trenger en mann som er trygg på seg sjøl og kan utfordre meg og inspirere meg med kunnskap og ideer. 
Jeg og venninne var enige om vi hadde en altfor snill mann som tilpasset seg oss på alle felt så ville vi tilslutt bli slemme med mannen.  
Vi er jo overhodet ikke det sånn ellers for all del, men  rett og slett for å provosere frem en reaksjon eller et tegn på at han hadde ryggrad og egen vilje. 
Det utvikler seg til slutt en enorm reaksjon som provoserer frem et brudd om du ikke setter deg ned og tar en alvorlig prat med mannen 

Anonymkode: 99c1b...ba9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er som deg TS og jeg mister totalt lysten når jeg ikke får motstand.

Har ingen tips, men det jeg har lært er at man ikke kan forandre på folk. Han her har ikke motstand i seg, du vil aldri bli utfordret.

Man kan ikke mirakuløst få masse meninger om ting man ikke har interesse for å ha meninger om, og skulle han gi deg motstand vil det ikke være genuint og det merker du fort.

Så du må tenke, kan jeg leve med dette eller ikke?

Hva om dere bare har sex sammen og ikke noe mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han en diagnose? hva med adhd ?Høres litt ut som adhd uten hyperaktivitet eller autisme. 

Anonymkode: 94c5c...818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 2/5/2023 at 3:34 PM, Blåttvann said:

Er som deg TS og jeg mister totalt lysten når jeg ikke får motstand.

Har ingen tips, men det jeg har lært er at man ikke kan forandre på folk. Han her har ikke motstand i seg, du vil aldri bli utfordret.

Man kan ikke mirakuløst få masse meninger om ting man ikke har interesse for å ha meninger om, og skulle han gi deg motstand vil det ikke være genuint og det merker du fort.

Så du må tenke, kan jeg leve med dette eller ikke?

Hva om dere bare har sex sammen og ikke noe mer?

Tull og tøys!

For mange handler det å gi motstand om trygghet. Er man utrygg oppleves det å gi motstand som unødvendig risikofylt. 

Anonymkode: 94884...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tull og tøys!

For mange handler det å gi motstand om trygghet. Er man utrygg oppleves det å gi motstand som unødvendig risikofylt. 

Anonymkode: 94884...76a

Selvfølgelig, men er man ikke trygg på hverandre fra start så er det virkelig ikke et godt utgangspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.2.2023 den 13.41):

...han er så tiltaksløs ellers synes jeg. Vi har datet en måned, i senga er han bestemt og selvsikker og er med på alt. I hverdagen er han ubesluttsom, veldig forsiktig, tar ikke iniativ til å finne på noe men henger seg på om jeg foreslår ting. Når jeg har besøkt han lager han ikke frokost, klarer ikke lage kaffe til meg engang. Hjemme hos meg varter jeg opp med god frokost og sørger for at han føler seg bra. Et mareritt å handle mat sammen, jeg må finne på hva vi skal spise, han følger bare etter som en valp... 

Er ikke i tvil om at han vil ha noe seriøst, han vil treffe meg ofte, prioriterer lett tid for meg, tar kontakt hver dag når vi ikke er sammen. Han er snill og mild og morsom. Men jeg blir sliten av å alltid være den som skal foreslå hva vi skal gjøre når vi først er sammen. Vi kan lett ha sex 3-4 ganger om dagen, men det er også jeg som må sette sexen i gang, alltid. 

Anonymkode: 7dcc0...6ff

Klassisk kg tråd

Han er perfekt MEN (legg inn bagatell)

Han er den beste i hele verden MEN (legg inn bagatell)

Han er drømmemannen MEN (legg inn bagatell)

Dere blir ALDRI fornøyde, deres kravstorhet og virkelighetsfjerne verden går bare ut over dere selv. Plutselig er dere en av de faste brukerne her. 35 + chubby, singel og uønsket av menn

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bbc2 skrev (3 timer siden):

Klassisk kg tråd

Han er perfekt MEN (legg inn bagatell)

Han er den beste i hele verden MEN (legg inn bagatell)

Han er drømmemannen MEN (legg inn bagatell)

Dere blir ALDRI fornøyde, deres kravstorhet og virkelighetsfjerne verden går bare ut over dere selv. Plutselig er dere en av de faste brukerne her. 35 + chubby, singel og uønsket av menn

Har også spurt meg selv om jeg er kravstor. Er sikkert det. Men livet mitt er enklere som singel enn med feil mann. Er mye mer redd for å mistrives i et forhold, enn å være singel resten av livet. 

Ts

Anonymkode: 7dcc0...6ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...