Gå til innhold

Tips til hverdagsklær som gravid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sist jeg var gravid så gikk jeg i uniform på jobb, så alle klærne jeg brukte som gravid var enten "penklær" eller hjemmeklær.

Nå har jeg en jobb der jeg bruker privatklær på jobb, det er innenfor helsevesenet men lite stell osv. Så vi går med jeans/vanlige bukser og en strikkegenser/collegegenser etc. Altså helt vanlige hverdagsklær. Og jeg har veldig lite av det som passer nå🙈 

Så trenger litt tips til hverdagsklær for gravide. Trenger ikke nødvendigvis ikke være gravidklær, men klær som er tøylige. Er glad i oversized gensere etc. så gjør ingenting om det passer etter graviditeten heller. Og som ikke koster en formue, er behagelige å gå med😊

Anonymkode: 825b3...139

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg brukte bare strømpebukse og typ strikkakjole/ hverdagskjoler 

Anonymkode: 02f22...0f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar😄

Har termin i juli, så vil helst kjøpe noe som passer på sommeren også. Men strikkakjoler har jeg, kan jo bruke de nå fremover😄

Anonymkode: 825b3...139

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for svar😄

Har termin i juli, så vil helst kjøpe noe som passer på sommeren også. Men strikkakjoler har jeg, kan jo bruke de nå fremover😄

Anonymkode: 825b3...139

Kjoler. Kjøp på nett, bedre utvalg ☺️

Anonymkode: c0a04...2ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zalando har mye fint i alle prisklasser. 😊 Kjøpte mesteparten der av finere gensere, strikkakjoler osv.

Anbefaler å kjøpe strømpebukser på Kappahl! De (som jeg har prøvd) fra b.la HM og Lindex strammer i lysken 😬 Skikkelig ubehagelig.

Ellers kjøpte jeg litt på bonprix- de har gode og rimelige BH'er og gravidtruser jeg kan anbefale 😃 Ellers har de også gravid/ammeklær osv. 

Anonymkode: dc633...65e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg levde i gravid/ammetopper fra Boob Design. Litt dyrt, men god kvalitet og sitter fint med liten, stor og ingen mage (brukte gjennom hele ammeperioden også). De har en del kjoler også 😊

Anonymkode: 856de...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med såpass enkel dress code, ville jeg bare gått for gravidjeans og strikkegensere/collegegensere i en større størrelse, med t-skjorte under. Et par lysere/blå jeans og et par sorte, som du kan bruke til litt pent også. Det er i allefall min «graviduniform». Om du står/går mye anbefaler jeg gravidjeans som også har beltestropper over hofta. 

Anonymkode: cae21...3ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde noen gravid-"jeans" som var veldig behagelige som jeg brukte mye. Tror de var fra H&M. Sånne vanlige med stoff over magen. Satt litt dårlig når magen var liten men bedre når magen var større. 

Kjøpte en del vanlige ensfargede tskjorter i en større størrelse (passet på at de var stretchy)

Kjøpte noen billige myke stretchy skjørt, ala disse: https://www.zalando.no/evenandodd-2-pack-a-line-skjoert-blacklight-green-ev421b08x-q12.html

Brukte skjørtene med gravidstrømpebukse. Jeg var gravid høst/vinter mest da, så jeg ville nok kjøpt et par lenger skjørt for sommer og gått uten strømpebukse under. Og/eller lang sommerkjole. Muligens upraktisk på jobb da, jeg har kontorjobb ikke praktisk jobb så vet ikke hvordan det er.

Brukte vanlige cardigans utenpå tskjortene, eller de genserene jeg hadde som var litt store.

Anonymkode: 1d2c4...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte mest kjoler, hadde masse i skapet som var såpass stretchy at de passet helt fram til termin. Type bodycon med lange ermer. Likte også stretchy skjørt, de kan legges under magen og matches med forskjellige topper og gensere. Blazere kan brukes uten å kneppe igjen. Hadde også et par gravidjeans. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker bare gravidtights fra H&M, elsker de! Også strikkegensere til, gleder meg til det blir varmere og jeg kan gå med kjole istedenfor :) 

Anonymkode: a2e0d...9d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det mest i kjole/lange gensre og strømpebukser under. Finner ikke jeans for gravide som er behagelige, og godkjent av lommeboka mi. Men liker også veldig godt noen tynne bukser fra cubus som er vide, finnes både vide og med ribb i anklene. Elsker de. De finnes også i kortbukse variant. Har sikkert 5 kortbukser av de. Sitter fint både som gravid og ikke gravid.

Anonymkode: b0fd1...fb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg bruker bare gravidtights fra H&M, elsker de! Også strikkegensere til, gleder meg til det blir varmere og jeg kan gå med kjole istedenfor :) 

Anonymkode: a2e0d...9d4

Har du artikkelnummer på disse? Er de litt tykkere så man kan gå med litt korte gensere også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært høygravid på høst/vinterstid begge gangene, men det gikk mest i strikkakjoler og strømpebukser. Elsker strømpebuksene fra Lindex i 2 pk. Utover vår/sommer så er det sikkert like lett med gode sommerkjoler.

Jeans til gravide har jeg ikke fått til å fungere. Enten strammer de rart, og siger, eller så er de så løse at de siger.

Vet ikke om det er denne, men har noe lignende:

https://www2.hm.com/no_no/productpage.1116195001.html

Brukte store strikkagensere eller oversized skjorter over. Hadde en del strikk med splitt i siden, så det fungerte hele veien.

Anonymkode: a0df7...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte mine valgte jeans nesten hele svangerskapet, anbefaler deg å bruke "strikktrikset" da kan du nok bruke de noen måneder ekstra 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...