Gå til innhold

Venninne som baksnakker meg på fest


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har lenge slitt med dårlige valg, dårlig innstilling, en kropp jeg ikke trives med og en livstil som ikke er så bra. Venninnen min følte det helt likt og i fjor gjorde vi en avtale om at i år skal det bli helt annerledes. Jeg gruet meg for jeg skjønte at jeg har mye å rydde i og ordne, men det føltes godt å ha noen å gjøre det med, ikke minst trygt.

Så i starten av januar samlet jeg regninger og gjeld, pissa i buksa og ringte kreditorene for å ordne, det er skikkelig dritt å måtte betale gammel gjeld, men det føles godt å få det av skuldrene. Hele veien delte jeg med venninnen min som gjorde lignende tak i sitt rotete liv og vi feiret alle seiere. Vi meldte oss inn i en turgruppe som går tur 3 ganger i uka i variert terreng og utfordringer. Jeg kjørte hardt på for å endre mine holdninger og innstilling fordi jeg kjenner meg selv og kan ikke gjøre det halvveis. Vi snakket mye om hvor viktig det var å gjøre alt i eget tempo og kjøre på der vi følte oss klar for, og ta det rolig der det ikke gikk. 

Jeg har merket at venninnen min har fallt litt av og har prøvd å støtte henne og være der for henne, det er jo bare gått noen få uker og det er ikke bare bare å snu om, har selv gått på trynet noen ganger underveis og tenkt at det er bare en hump i veien og kjørt på videre, i morgen ny dag lissom.

I dag fikk jeg høre av en felles venninne at jeg kanskje bør jekke meg ned litt, for venninnen min hadde vært på fest i går og fortalt alle hvordan jeg har blitt som en av de januarfolkene på treningssenteret som gir på alt i starten av året og faller av. Og hvordan jeg er bedre enn henne og alle plutselig bare fordi jeg sluttet med snus og brus osv. At der er kult at jeg har begynt et bedre liv, men at jeg ikke bør bli så belærende overfor andre. Ble veldig lei meg, det har jeg ikke vært heller. Prøvde å kontakte veninnen min men hun har ikke vært pålogget i dag.. 

Er skuffet, trodde vi var sammen om dette og at hun hadde sagt det til meg om jeg var for mye på. Vet ikke hva jeg vil med dette, dele det bare tror jeg. 

Anonymkode: 34e99...ae3

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har 2 valg. Snakke med henne eller gå videre uten henne. Men jeg vil si at hun venninna er en dårlig venninne som lar sine egne usikre følelser gå ut over deg, attpåtil på en fest.

Anonymkode: 53318...ad5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Du har 2 valg. Snakke med henne eller gå videre uten henne. Men jeg vil si at hun venninna er en dårlig venninne som lar sine egne usikre følelser gå ut over deg, attpåtil på en fest.

Anonymkode: 53318...ad5

Takk jeg prøver å få tak i henne ja, dette var dårlig gjort synes jeg. Hun kunne bare sagt det til meg om det var noe

Anonymkode: 34e99...ae3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

I dag fikk jeg høre av en felles venninne at jeg kanskje bør jekke meg ned litt, for venninnen min hadde vært på fest i går og fortalt alle hvordan jeg har blitt som en av de januarfolkene på treningssenteret som gir på alt i starten av året og faller av. Og hvordan jeg er bedre enn henne og alle plutselig bare fordi jeg sluttet med snus og brus osv. At der er kult at jeg har begynt et bedre liv, men at jeg ikke bør bli så belærende overfor andre. Ble veldig lei meg, det har jeg ikke vært heller. Prøvde å kontakte veninnen min men hun har ikke vært pålogget i dag.. 

Anonymkode: 34e99...ae3

Venninne, sa du? 

Anonymkode: 4677f...b1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke en venninne. 
Du har kommet godt i gang, og det har ikke din « venninne». 
Misunnelse er sterkere enn kjønnsdriften 

Anonymkode: 9796b...3c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...