Gå til innhold

Hvor ofte dusjer dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vasker håret to ganger i uken. Vasker kroppen med klut hver morgen, gjerne kveld og. Får så vanvittig tørr hud på vinteren, så har funnet ut at dette er den beste løsningen for meg. Innimellom føler jeg behovet for å skulle hele kroppen i dusjen om morgenen, da gjør jeg det. 

Anonymkode: c9e7f...a87

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusjer etter trening, så kanskje 4 ganger i uka. Hvis jeg ikke har trent dusjer jeg normalt annenhver dag. I tillegg tar jeg et bad 1-2 ganger i uka. Da bader jeg gjerne etter jeg har dusja så badevannet ikke er skittent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett hver kveld.  Noen ganger dropper jeg kveld og dusjer før kveldsvakt. Noen ganger to ganger daglig om jeg skal noe på kvelden f.eks i helga.  Jeg bruker klut om jeg hopper over en dag og bytter alltid truse hver dag. 

Anonymkode: b4c22...28c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusjer selvsagt hver dag. Står ikke med en klut og kladder skitten fram og tilbake. Det tar max 2 min å ta en kjapp dusj, skrur av vannet når jeg såper meg inn så den reelle tiden med dusjen på er nok 1,5 min max. Håret vasker jeg annenhver dag. 

Anonymkode: f4e8d...881

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

svartkatt skrev (17 timer siden):

Generelt en gang i uka. Det kommer an på hva jeg gjør, hvor varmt det er, osv.

Møter du ikke folk? Går du ikke i butikken mer enn en gang i uka? Lever du bare inne og alene hele tiden?

Anonymkode: 23738...f39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I snitt annenhver dag. 

Av og til hver dag og av og til hver 3.-4. dag

Anonymkode: 21075...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Vasker såklart med klut jo. Jeg lukter ikke, har en mann som er veldig sensitiv på lukt og han har bare sagt ifra én gang. 

Jeg er bare hjemme, og svetter ikke. Er syk, og har ikke energi til å dusje ofte. Savner å føle meg fresh daglig, men nå går det ikke.

Anonymkode: 0cdc6...6a2

Jeg har jo brukt klutvask noen ganger, når det ikke er tilgang på rennende vann.

Men jeg ser på dette som mer slitsomt enn en dusj - derfor jeg er litt overrasket over at man velger dette med mindre det er huden som er problemet.

I dusjen så går jeg inn, skyller raskt, vasker under armer, underliv, føtter raskt. Skyller av. Ferdig på 2 min. 

Med klut må du jo fukte kluten, ha på litt såpe, skrubbe, skylle, vaske bort....gjenta 5 ganger om du skal dekke de stedene som normalt lukter etter et døgn. Det er jo ganske mye mere jobb? 

Anonymkode: fbf53...d0c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver dag. Vasker håret stort sett hver dag, fordi jeg trener en del. Tar også et skikkelig, glodhett bad med badepulver flere ganger i uken. Hvis jeg ikke skal møte noen eller ikke har trent kan det gå 2 dager mellom en dusj. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perl skrev (Akkurat nå):

Hver dag. Vasker håret stort sett hver dag, fordi jeg trener en del. Tar også et skikkelig, glodhett bad med badepulver flere ganger i uken. Hvis jeg ikke skal møte noen eller ikke har trent kan det gå 2 dager mellom en dusj. 

Må også legge til at de dagene jeg ikke dusjer vasker jeg alltid under armene. Nedentil vasker jeg flere ganger for dagen siden jeg har bidé. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hver dag. Som normale folk 

Anonymkode: d687d...e0d

Du er ikke mer normal enn andre, så bare slutt med din dømming. Tusen takk

Anonymkode: 606ea...869

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dusjer vanligvis to ganger i uka, hårvask en gang. Klutvask de andre dagene og jeg er normal. Forskjell på dusj og klutvask er at man kan vaske litt av kroppen og kle på seg noe før man vasker resten. Naken blir jeg kald og ubekvem og greier ikke se det behagelige med det, hvertfall ikke på vinteren. 

Anonymkode: 606ea...869

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg har jo brukt klutvask noen ganger, når det ikke er tilgang på rennende vann.

Men jeg ser på dette som mer slitsomt enn en dusj - derfor jeg er litt overrasket over at man velger dette med mindre det er huden som er problemet.

I dusjen så går jeg inn, skyller raskt, vasker under armer, underliv, føtter raskt. Skyller av. Ferdig på 2 min. 

Med klut må du jo fukte kluten, ha på litt såpe, skrubbe, skylle, vaske bort....gjenta 5 ganger om du skal dekke de stedene som normalt lukter etter et døgn. Det er jo ganske mye mere jobb? 

Eh hæ? Dusj er mye mer slitsomt. Må jo ta av alle klærne og tørke seg etterpå. Det tar mye lengre tid enn å vaske med klut. Man trenger ikke å vaske hele kroppen og håret hver dag med mindre man har svettet mye eller blitt veldig skitten.

Vasking med klut er bare litt vann, litt såpe, vaske armhulene, skylle kluten, en runde til i armhulene. Ferdig. Gjenta fem ganger? Nei. Én gang og ferdig.

Jeg vasker bare armhulene med klut når jeg ikke dusjer. Vasker ikke ansiktet. Huden har ikke godt av så mye såpe. Jeg svetter ikke så mye på føttene at jeg må vaske dem hver dag og jeg vasker dem sjeldent i dusjen heller. Underlivet blir heller ikke vasket. Det skal ikke ha såpe! Bare rundt og i rompa. Det eneste stedet det lukter av meg før jeg vasker meg er i armhulene. Jeg har en god kamerat som har veldig sensitiv nese og har null filter på hva som kommer ut av munnen. Han hadde sagt det til meg hvis jeg luktet. Han sier at jeg aldri lukter vondt.

Anonymkode: 821d5...a45

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Eh hæ? Dusj er mye mer slitsomt. Må jo ta av alle klærne og tørke seg etterpå. Det tar mye lengre tid enn å vaske med klut. Man trenger ikke å vaske hele kroppen og håret hver dag med mindre man har svettet mye eller blitt veldig skitten.

Vasking med klut er bare litt vann, litt såpe, vaske armhulene, skylle kluten, en runde til i armhulene. Ferdig. Gjenta fem ganger? Nei. Én gang og ferdig.

Jeg vasker bare armhulene med klut når jeg ikke dusjer. Vasker ikke ansiktet. Huden har ikke godt av så mye såpe. Jeg svetter ikke så mye på føttene at jeg må vaske dem hver dag og jeg vasker dem sjeldent i dusjen heller. Underlivet blir heller ikke vasket. Det skal ikke ha såpe! Bare rundt og i rompa. Det eneste stedet det lukter av meg før jeg vasker meg er i armhulene. Jeg har en god kamerat som har veldig sensitiv nese og har null filter på hva som kommer ut av munnen. Han hadde sagt det til meg hvis jeg luktet. Han sier at jeg aldri lukter vondt.

Anonymkode: 821d5...a45

Ta av seg klærne gjør man vel 1-2 ganger om dagen uansett, eller hva sover du i? Hva gjør du etter trening?

En gang med klutvask? På to armhuler, underliv og føtter 🤢

Og underlivet skal selvfølgelig ha såpe. Det er kun slimhinnene som er selvrensende. Akkurat som at man vasker ansiktet, men ikke munnen. 

Ikke vaske føttene de gangene du faktisk er innom dusjen en gang? 

Nå ble jeg faktisk litt kvalm. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...