Andrine& Skrevet 5. februar 2023 Forfatter #41 Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): 13 år gammel.... Du kan ikke forvente at det er som en nybil. Masse feil kan oppstå. Og ingen kan klandres 1 år i ettertid. Du kan lese om "alle" sakene naf vinner, men ikke de som taper. Vil du ha skikkelig garanti må du kjøpe ny bil, men selv der må du ofte krangle. Anonymkode: 9be87...ec5 Jeg klagde første gang etter ca tre uker å klager fortsatt. Bilen har for det meste stått i gården min det året jeg har hatt den fordi den ikke kan brukes
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #42 Skrevet 5. februar 2023 Off topic, men er dette en Volvo? Anonymkode: 61844...e98
TheHairyToothfairy Skrevet 5. februar 2023 #43 Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): 13 år gammel.... Du kan ikke forvente at det er som en nybil. Masse feil kan oppstå. Og ingen kan klandres 1 år i ettertid. Du kan lese om "alle" sakene naf vinner, men ikke de som taper. Vil du ha skikkelig garanti må du kjøpe ny bil, men selv der må du ofte krangle. Anonymkode: 9be87...ec5 Du kan forvente at bilen er i den standen selger forsikrer. Da er alder fullstendig uvesentlig, du inner ikke en eneste poengtering i lovverket som forteller ar du må avgi forventing i forhold til alder - du kan derimot forvente ut fra TILSTAND. Utenfor veggen min her står 3 biler fra 90tallet som jeg garanterer er i bedre stand enn noen av deres nye biler. Når det gjelder i forhold til når du kan melde inn eller klage så handler gjelder det fra man kan forventes oppdage og også i særdeleshet i forhold til når forhandler/selger har forsøkt å reparere. Så jo, det nytter klage. Men mange useriøse bilforhandlere rir tiden og forsøker trette ut konflikter slik at kjøper ikke gidder mer.
Apis Skrevet 5. februar 2023 #44 Skrevet 5. februar 2023 Andrine& skrev (10 minutter siden): Jeg klagde første gang etter ca tre uker å klager fortsatt. Bilen har for det meste stått i gården min det året jeg har hatt den fordi den ikke kan brukes Ville insistert på å få spesifisert kvitteringer på det som er gjort på bilen av reklamasjon reparasjoner fra forhandler, det bør han ha vis han har kontroll på regnskapet sitt. Så evt fått NAF til å ta en gjennomgang om disse delene faktisk er byttet, vis ikke, NAF og Advokat mat.
Andrine& Skrevet 5. februar 2023 Forfatter #45 Skrevet 5. februar 2023 Apis skrev (4 minutter siden): Ville insistert på å få spesifisert kvitteringer på det som er gjort på bilen av reklamasjon reparasjoner fra forhandler, det bør han ha vis han har kontroll på regnskapet sitt. Så evt fått NAF til å ta en gjennomgang om disse delene faktisk er byttet, vis ikke, NAF og Advokat mat. Dette har jeg gjort gang på gang til ingen bytte. Verkstedet som har hatt bilen juger jo også.. Først hadde de kastet papirene så hadde de gitt de til selger, det er ingenting som fungerer.. Han har kun sagt at ting er byttet å aldri gitt meg dokumentasjon. Han sier dette er min feil, at jeg selv skulle kontaktet et verksted for å bevise feil å ikke kontaktet han som selger, han sier garantier på tre mnd er over for lengst og at han ikke har noe ansvar. Jeg trodde jo jeg skulle gi selger en mulighet til å rette feil.. Det er jo det som står når jeg leser om slike ting.. Han ber meg kontakte verkstedet når jeg klager og verkstedet ber meg la være å kontakte de å ikke blande de inn. Det brukes tåkeprat og andre teknikker hele veien
Andrine& Skrevet 5. februar 2023 Forfatter #46 Skrevet 5. februar 2023 TheHairyToothfairy skrev (17 minutter siden): Du kan forvente at bilen er i den standen selger forsikrer. Da er alder fullstendig uvesentlig, du inner ikke en eneste poengtering i lovverket som forteller ar du må avgi forventing i forhold til alder - du kan derimot forvente ut fra TILSTAND. Utenfor veggen min her står 3 biler fra 90tallet som jeg garanterer er i bedre stand enn noen av deres nye biler. Når det gjelder i forhold til når du kan melde inn eller klage så handler gjelder det fra man kan forventes oppdage og også i særdeleshet i forhold til når forhandler/selger har forsøkt å reparere. Så jo, det nytter klage. Men mange useriøse bilforhandlere rir tiden og forsøker trette ut konflikter slik at kjøper ikke gidder mer. Jeg har gitt opp. Forsøker å selge. Det kommer utenlandske menn hit sammen å skremmer meg.. De vipser meg penger å prater på språk jeg ikke forstår, noen av de ville ha nøkkelen å parkere bilen på en bensinstasjon noen gater unna meg før overføring av penger og papirer var ordnet. Reine Texas blitt å selg bil 😖 Dette kjøpet ble værre en jeg ante, håper det løser seg snart. Det er flaut å stå her å måtte hyle for å jage folk 😝
Apis Skrevet 5. februar 2023 #47 Skrevet 5. februar 2023 Andrine& skrev (8 minutter siden): Dette har jeg gjort gang på gang til ingen bytte. Verkstedet som har hatt bilen juger jo også.. Først hadde de kastet papirene så hadde de gitt de til selger, det er ingenting som fungerer.. Han har kun sagt at ting er byttet å aldri gitt meg dokumentasjon. Han sier dette er min feil, at jeg selv skulle kontaktet et verksted for å bevise feil å ikke kontaktet han som selger, han sier garantier på tre mnd er over for lengst og at han ikke har noe ansvar. Jeg trodde jo jeg skulle gi selger en mulighet til å rette feil.. Det er jo det som står når jeg leser om slike ting.. Han ber meg kontakte verkstedet når jeg klager og verkstedet ber meg la være å kontakte de å ikke blande de inn. Det brukes tåkeprat og andre teknikker hele veien De prøver å pulverisere ansvaret. Jeg tenker jeg ville kontaktet NAF, eller forbrukerrådet for, bistand. Selvsagt har et verksted som driver lovlig, kontroll på papirene sine, så her tyder det på et bakgårdsverksted som biltilsynet ville likt å besøke. 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #48 Skrevet 5. februar 2023 Andrine& skrev (3 minutter siden): Jeg har gitt opp. Forsøker å selge. Det kommer utenlandske menn hit sammen å skremmer meg.. De vipser meg penger å prater på språk jeg ikke forstår, noen av de ville ha nøkkelen å parkere bilen på en bensinstasjon noen gater unna meg før overføring av penger og papirer var ordnet. Reine Texas blitt å selg bil 😖 Dette kjøpet ble værre en jeg ante, håper det løser seg snart. Det er flaut å stå her å måtte hyle for å jage folk 😝 Hvis du selger bilen din kan du risikere å bli trakassert i etterakant. De kommer til å hevde at bilen ikke er i sånn stand som oppgitt ved salg. Og de kommer til å kreve pengene tilbake. Kanske til og med ekstra penger for et eller annet som har gjort at de har tapt penger. Og de kommer ikke til å gi seg før du betaler. De møter opp utenfor hos deg med hele slekta og trakkaserer deg. Finnes masse sånne historier. Vær forsiktig med hvem du selger bil til. Anonymkode: 2c0a7...154 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #49 Skrevet 5. februar 2023 Andrine& skrev (13 timer siden): Nei du finner denne lutryggede kødden nær Drammen Sande? Kjøpte en bil av en forhandler for 5-6 år siden jeg også. Han påstod at den hadde hatt service hele veien, men hver gang jeg maste om å få dokumentasjon på det så var han enten ikke tilstede, han skulle få sekretæren til å fikse det, så var det ingen på kontoret og så tok han ikke telefonen og så skulle han fikse det og sånn gikk no dagan! Heldigvis var det et helt greit kjøp og bilen er i god form nå og EU-godkjent osv. Men, jeg handler aldri av han fyren igjen. Lømmel. Anonymkode: e5f88...0bc
Andrine& Skrevet 5. februar 2023 Forfatter #50 Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvis du selger bilen din kan du risikere å bli trakassert i etterakant. De kommer til å hevde at bilen ikke er i sånn stand som oppgitt ved salg. Og de kommer til å kreve pengene tilbake. Kanske til og med ekstra penger for et eller annet som har gjort at de har tapt penger. Og de kommer ikke til å gi seg før du betaler. De møter opp utenfor hos deg med hele slekta og trakkaserer deg. Finnes masse sånne historier. Vær forsiktig med hvem du selger bil til. Anonymkode: 2c0a7...154 Det er jeg veldig klar over så det er en grunn til at jeg ikke har solgt. Ganske spesielt å måtte stå å skrike for å bli kvitt folk. Den vanlige folkeskikken har virkelig gått til hælvette.. Kanskje best å plante blomster på taket på bilen å ha den som pynt i Hagen 👻
Duff Skrevet 5. februar 2023 #51 Skrevet 5. februar 2023 Jeg hadde fått en advokat til å innhente dokumentasjon på arbeidet de påstår å ha gjort.
Apis Skrevet 5. februar 2023 #52 Skrevet 5. februar 2023 Andrine& skrev (1 minutt siden): Det er jeg veldig klar over så det er en grunn til at jeg ikke har solgt. Ganske spesielt å måtte stå å skrike for å bli kvitt folk. Den vanlige folkeskikken har virkelig gått til hælvette.. Kanskje best å plante blomster på taket på bilen å ha den som pynt i Hagen 👻 Ville gått hardt på for å hevet kjøpet, via NAF eller Forbrukerrådet, kanskje vært så pragmatisk at jeg ville være villig til å betale leie for kjørte km i ditt eie, vis det hadde hjulpet, på å løse saken. 1
Andrine& Skrevet 5. februar 2023 Forfatter #53 Skrevet 5. februar 2023 Apis skrev (5 minutter siden): Ville gått hardt på for å hevet kjøpet, via NAF eller Forbrukerrådet, kanskje vært så pragmatisk at jeg ville være villig til å betale leie for kjørte km i ditt eie, vis det hadde hjulpet, på å løse saken. Ventetiden for å tatt opp en sak er ca to år står det.
Apis Skrevet 5. februar 2023 #54 Skrevet 5. februar 2023 Andrine& skrev (Akkurat nå): Ventetiden for å tatt opp en sak er ca to år står det. Men har du snakket med de? Kan det være at vis du melder inn saken nå, så er det datoen du melder inn som gjelder på en reklamasjon, og ikke datoen når saken blir tatt opp.
Andrine& Skrevet 5. februar 2023 Forfatter #55 Skrevet 5. februar 2023 Apis skrev (6 minutter siden): Men har du snakket med de? Kan det være at vis du melder inn saken nå, så er det datoen du melder inn som gjelder på en reklamasjon, og ikke datoen når saken blir tatt opp. Nei. Det er først en ventetid på tre mnd for en mekling, når ikke den frem er det to år på å få opp en sak står det på nettsiden. Jeg vet at mekling ikke kommer til å nå frem. Jeg kan ta en telefon for å høre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå