Gå til innhold

Bilselger har lurt meg. Finnes det råd?


Andrine&

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

trøndermann38 skrev (3 minutter siden):

Ta kontakt med forbrukerrådet

Jeg kan få hjelp med mekling, tre måneders ventetid. Selger er ikke interessert i å imøtekomme meg på noen måte, en mekling vil ikke føre noe sted. Jeg har forsøkt å ha dialog i et år så vet hvordan det er. Det er også et verksted med å støtter opp om selger sine løgner.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke tilfeldigvis i Skien du har kjøpt bilen? 🙈 søstra mi kjøpte en bil av en forhandler der og ble også lurt. 

Anonymkode: b7d18...7a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andrine& skrev (3 minutter siden):

Jeg kan få hjelp med mekling, tre måneders ventetid. Selger er ikke interessert i å imøtekomme meg på noen måte, en mekling vil ikke føre noe sted. Jeg har forsøkt å ha dialog i et år så vet hvordan det er. Det er også et verksted med å støtter opp om selger sine løgner.. 

Du kan likevel få hjelp der til å heve kjøpet, tar vel ett par år

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjøpte bilen for ett år siden, så gikk den i nødmodus etter ett par uker og det ble fikset. Så nå nesten ett år senere er den gått i nødmodus igjen og han vil ikke se på det nå ?

 

Hva er det som er feil med bilen nå da som gjør det dyrt ? Og er det noe annet enn det var for ett år siden ?

Anonymkode: 2f623...fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er ikke tilfeldigvis i Skien du har kjøpt bilen? 🙈 søstra mi kjøpte en bil av en forhandler der og ble også lurt. 

Anonymkode: b7d18...7a2

Neei. Det er nok mange av de der ute.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrine& skrev (4 minutter siden):

Jeg kan få hjelp med mekling, tre måneders ventetid. Selger er ikke interessert i å imøtekomme meg på noen måte, en mekling vil ikke føre noe sted. Jeg har forsøkt å ha dialog i et år så vet hvordan det er. Det er også et verksted med å støtter opp om selger sine løgner.. 

Be verkstedet om dokumentasjon på reparasjoner de har gjort, og si at du skal ta med bilen til et NAF-verksted eller merkeverksted for å få berifisert arbeidet.

Se hvor ivrige de er på å støtte selgeren da. 
Dersom verkstedet kan dokumentere arbeodet og dette blir verifisert, så må du også se på muligheten for at selgeren IKKE har lurt deg og at bilen bare har gått i stykker. Det skjer også….

  • Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrine& skrev (28 minutter siden):

Det er nå over et år siden jeg kjøpte bil hos forhandler. Jeg har nå forstått at han har lurt meg hele tiden.. Dette har han gjort i samarbeid med et verksted som han påstår har hatt bilen inne til reparasjon noe jeg nå skjønner er løgn.

Jeg har trodd han har forsøkt å ordne opp så har ikke satt bilen på verksted selv. Nå sier han at det hele tiden har vært min oppgave å påvise feil..

Jeg leste at ved feil skal selges gis en mulighet til å fikse bilen. Han har latet som han har sjekket og fikset den å lurt meg hele tiden.

Nå la jeg inn en skriftlig klage med tidsfrist som han avviser. Han sier det er for seint å klage et år etter kjøp. Bilen gikk i nødmodus første gang etter noe uker i litt eie, da ringte jeg selger å meldte i fra. Han kom å latet som han sjekket bilen, vi kjørte en tur å han sa alt var i orden.. Det er bare løgn hele veien 

 

Nå har jeg en utgift på reparasjoner på bilen større enn jeg kan klare. Bilen står parkert, jeg har et dyrt lån og betaler forsikring. 
 

Finnes det noe håp om at det kan løse seg? 50lapper i gjeld og 8000kr i året på forsikring utgjør mye penger for å kun ha en bil på gårdsplassen.. 

Ventet du i ett år med å klage, eller har du kontinuerlig klaget i et helt år?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kjøpte bilen for ett år siden, så gikk den i nødmodus etter ett par uker og det ble fikset. Så nå nesten ett år senere er den gått i nødmodus igjen og han vil ikke se på det nå ?

 

Hva er det som er feil med bilen nå da som gjør det dyrt ? Og er det noe annet enn det var for ett år siden ?

Anonymkode: 2f623...fdf

Neida det er ikke hele historien, den begynner å bli lang. Det har vært problemer hele tiden. Problemene i forhold til nødmodus har aldri blitt fikset, det skjer fortsatt at bilen plutselig er helt død å alle lampene lyser.. Selger har sagt at han har fikset feilen, men det har han ikke. Underveis har det dukket opp flere større feil som feks defekt svinghjul. Selger møter formell klage med å si at den avvises fordi bilen var helt i orden da jeg kjøpte den. 

Jeg klarer nok ikke å gjengi alt slik det har vært. Jeg har blitt lurt til å tro han har fikset problemet. Når jeg ble sta ga han meg beskjed om å slutte å kontakte han. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (13 minutter siden):

Be verkstedet om dokumentasjon på reparasjoner de har gjort, og si at du skal ta med bilen til et NAF-verksted eller merkeverksted for å få berifisert arbeidet.

Se hvor ivrige de er på å støtte selgeren da. 
Dersom verkstedet kan dokumentere arbeodet og dette blir verifisert, så må du også se på muligheten for at selgeren IKKE har lurt deg og at bilen bare har gått i stykker. Det skjer også….

De har ikke gjort noen reparasjoner. De har tatt en enkel diagnose. Først sa de at de hadde kastet utskriften med resultatet så sa de at de hadde gitt det til selger. Selger sier de sjekket svinghjulet når de hadde bilen, sjefen for verkstedet sier de ikke arbeider med slikt. Nå sier verkstedet at jeg skal la være å blande de inn mens selger ber meg kontakte de når jeg henvender meg til han.

Verkstedet har kun sendt meg kvittering på at diagnose er utført. 
Bilen har gått i nødmodus igjen etter at denne diagnosen med uvisst resultat ble tatt. Selger sier filter og plugger er byttet, dette får jeg ikke noe dokumentasjon på.

Selger har kommet hit med et lite diagnoseapparat i lomma, satt det i bilen og sagt at alt er i orden.

Kjølevæske forsvinner, ingen lekkasjer å se. Bensinbilen høres tidvis ut som en gammel dieseltraktor når den starter. Svinghjulet må byttes. 

Det er så mye at jeg ikke klarer å henge med selv. Har egentlig gitt opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jabx skrev (13 minutter siden):

Ventet du i ett år med å klage, eller har du kontinuerlig klaget i et helt år?

Jeg har tatt kontakt på sms og ringt hele veien, første gang etter ca tre uker i mitt eie, nå sist for ca to uker siden, nå sist formell klage på Mail, sendt video av ulyd pga svinghjul. Han har sagt jeg må slutte å kontakte han så jeg lot vær å si noe fra august å frem til formell klage nå. Jeg har avventet Mail fra verksted som jeg ba om i august, den kom nå etter at jeg purra for tredje gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trøndermann38 skrev (26 minutter siden):

Du kan likevel få hjelp der til å heve kjøpet, tar vel ett par år

Ja, det er kanskje like greit. Men da blir bilen stående ute og jeg har lån med høy rente.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrine& skrev (6 minutter siden):

Ja, det er kanskje like greit. Men da blir bilen stående ute og jeg har lån med høy rente.. 

Alternativet er å selge bilen som den er. Kjenner flere som kjøper slike problembiler billig og fikser dem

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

trøndermann38 skrev (Akkurat nå):

Alternativet er å selge bilen som den er. Kjenner flere som kjøper slike problembiler billig og fikser dem

Ja jeg har forsøkt og sett på det også. Bittert å sitte igjen med så mye gjeld etter kun er år hvis jeg velger denne løsningen.

Jeg må få meg en mann som ordner med sånt siden jeg tydeligvis blir helt overkjørt.. 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrine& skrev (19 minutter siden):

De har ikke gjort noen reparasjoner. De har tatt en enkel diagnose. Først sa de at de hadde kastet utskriften med resultatet så sa de at de hadde gitt det til selger. Selger sier de sjekket svinghjulet når de hadde bilen, sjefen for verkstedet sier de ikke arbeider med slikt. Nå sier verkstedet at jeg skal la være å blande de inn mens selger ber meg kontakte de når jeg henvender meg til han.

Verkstedet har kun sendt meg kvittering på at diagnose er utført. 
Bilen har gått i nødmodus igjen etter at denne diagnosen med uvisst resultat ble tatt. Selger sier filter og plugger er byttet, dette får jeg ikke noe dokumentasjon på.

Selger har kommet hit med et lite diagnoseapparat i lomma, satt det i bilen og sagt at alt er i orden.

Kjølevæske forsvinner, ingen lekkasjer å se. Bensinbilen høres tidvis ut som en gammel dieseltraktor når den starter. Svinghjulet må byttes. 

Det er så mye at jeg ikke klarer å henge med selv. Har egentlig gitt opp. 

Hvor gammel er bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (1 minutt siden):

Hvor gammel er bilen?

13 år

Endret av Andrine&
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er egentlig bilen såpass gammel at veldig mye rart kan oppstå av feil. 

Men ville hatt en tredjepart for å ta en kontroll av bilen utenom selger som tydeligvis bare sletter feilene som er registrert og ett verksted du ikke stoler på..

Anonymkode: 2f623...fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...