AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #1 Del Skrevet 4. februar 2023 Jeg skal lage suppe. I oppskriften står det «fløte». Hva slags fløte skal jeg bruke? Kan jeg bruke matfløte når suppen skal koke? Anonymkode: 1d5bb...5ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #2 Del Skrevet 4. februar 2023 Matfløte. Vent til suppen er ferdig kokt, så rører du inn fløte. Anonymkode: 1b876...9c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #3 Del Skrevet 4. februar 2023 Jeg ville brukt matfløte, men begge funker. Anonymkode: a5ab7...c87 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #4 Del Skrevet 4. februar 2023 Kremfløte tåler ikke koking like godt og kan skille seg raskere enn matfløten. hvis det ikke skal koke, men røres inn, syns jeg kremfløte er bedre på smak. Det er jo mer fløte i den 👍🏼 Anonymkode: fb710...3c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #5 Del Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kremfløte tåler ikke koking like godt og kan skille seg raskere enn matfløten. Nei, er det ikke omvendt? Anonymkode: 1d5bb...5ee 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 4. februar 2023 #6 Del Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, er det ikke omvendt? Anonymkode: 1d5bb...5ee Det stemmer. Kremfløte tåler høyere temperaturer og mer koking. Jo mindre fett, jo større sjanse for at det skiller seg. Matfløte blandet med ekstra lett melk f.eks blir fort katastrofe 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #7 Del Skrevet 4. februar 2023 Taluno skrev (1 minutt siden): Matfløte blandet med ekstra lett melk f.eks blir fort katastrofe Takk, da tror jeg at jeg prøver med kremfløte. Anonymkode: 1d5bb...5ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #8 Del Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, er det ikke omvendt? Anonymkode: 1d5bb...5ee I ALLE dager?! Jeg måtte google. Og hva slags FEILLÆRING er det jeg har blitt utsatt for, og nå utsetter andre for??????? beklager TS! Jeg har lært noe nytt!!!! tror, 100%, dette kommer fra min fettfobiske mor… Anonymkode: fb710...3c7 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 4. februar 2023 #9 Del Skrevet 4. februar 2023 Jeg foretrekker kokosmelk, ikke lettvarianten. Men kommer jo an på hva du lager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 4. februar 2023 #10 Del Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): I ALLE dager?! Jeg måtte google. Og hva slags FEILLÆRING er det jeg har blitt utsatt for, og nå utsetter andre for??????? beklager TS! Jeg har lært noe nytt!!!! tror, 100%, dette kommer fra min fettfobiske mor… Anonymkode: fb710...3c7 Det er egentlig ikke så vanskelig forstå at folk tar feil. Jeg synes det er helt idiotisk å kalle det matfløte når det ikke tåler koke... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #11 Del Skrevet 4. februar 2023 Jeg bruker kremfløte stort sett til alt i matlaging. Tenker det gir bedre smak enn matfløten som er magrere. Før matfløten kom på markedet, så var det bare kremfløte som ble brukt. Men hvis en skal lage mat der en ønsker mindre fettinnhold, så er det helt klart matfløten et bedre valg. Anonymkode: 4d4d7...1b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #12 Del Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nei, er det ikke omvendt? Anonymkode: 1d5bb...5ee Jo, så definitivt. Står det bare "fløte" skal du bruke kremfløte. Jeg har aldri skjønt greia med matfløte og mener det ikke egner seg til noe som helst - det skiller seg jo bare?! Håpløst. Anonymkode: 68145...033 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #13 Del Skrevet 5. februar 2023 Det finnes også kokefast matfløte, men om du ikke bruker den er det best å velge vanlig fløte. Anonymkode: 7ee8a...29b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #14 Del Skrevet 5. februar 2023 Bruker alltid kremfløte i supper, prøvde matfløte en gang og det ble ei tynn rar røre. Med kremfløte får det fylde og smak Anonymkode: 52943...d59 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #15 Del Skrevet 5. februar 2023 Bruker alltid kremfløte eller kokosmelk Anonymkode: c68c8...bcf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #16 Del Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 4.2.2023 den 19.01): Jeg bruker kremfløte stort sett til alt i matlaging. Tenker det gir bedre smak enn matfløten som er magrere. Før matfløten kom på markedet, så var det bare kremfløte som ble brukt. Men hvis en skal lage mat der en ønsker mindre fettinnhold, så er det helt klart matfløten et bedre valg. Anonymkode: 4d4d7...1b5 Min tilnærming til dette er at om jeg vil lage fettfattig mat lager jeg noe det ikke skal være betydelige mengder fløte i. Og skal det først være fløte bruker jeg kremfløte. Anonymkode: 4f983...85b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 5. februar 2023 #17 Del Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 4.2.2023 den 15.15): Jeg skal lage suppe. I oppskriften står det «fløte». Hva slags fløte skal jeg bruke? Kan jeg bruke matfløte når suppen skal koke? Anonymkode: 1d5bb...5ee Du kan bruke både matfløte og kremfløte i suppe. Men skal du vispe krem, må du ha kremfløte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #18 Del Skrevet 5. februar 2023 Bruker matfløte til hverdags. Kremfløte om suppen skal bli ekstra god, f.eks om jeg har gjester. Men da pleier jeg alltid ha litt ekstra syre i pga fettet. Enten det eer en ekstra skvis sitron, lime eller base med vinskvett. Anonymkode: cd329...db8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #19 Del Skrevet 6. februar 2023 Kremfløte er idiotsikker. Matfløte skiller seg ofte. Anonymkode: 35be7...043 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #20 Del Skrevet 6. februar 2023 If it doesn`t taste good, just add fat 😘 Kremfløte er selvfølgelig det beste alternativet. Til nød kan du bruke matfløte, hvis alle butikker i 25 mils omkrets er tom for kremfløte. Men ikke før. Anonymkode: 9380f...222 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå