Gå til innhold

Skrapt opp bilen


Minamemina

Anbefalte innlegg

Skulle kjøre ut av en parkeringsplass på ett senter. Denne parkeringsplassen er kjent for å være trang, men det var også min feil at jeg ikke fulgte bedre med. Klarte å kjøre inn i veggen på vei ut og skrapte bilen skikkelig på ene siden. Det er en leiebil. Vet noen ca hvor mye egenandelen er på? Ble en bulk også. Ganske stor skade. Jeg skammer meg veldig men gjort er gjort. Har kjørt der igjen men var ekstra forsiktig og det gikk fint så en utrolig tabbe fra min side... får sikkert mye hat nå men jaja..

Har super forsikring hos Storebrand men vet ikke hvor mye det vil dekke Denne skaden.. noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Minamemina skrev (1 minutt siden):

Skulle kjøre ut av en parkeringsplass på ett senter. Denne parkeringsplassen er kjent for å være trang, men det var også min feil at jeg ikke fulgte bedre med. Klarte å kjøre inn i veggen på vei ut og skrapte bilen skikkelig på ene siden. Det er en leiebil. Vet noen ca hvor mye egenandelen er på? Ble en bulk også. Ganske stor skade. Jeg skammer meg veldig men gjort er gjort. Har kjørt der igjen men var ekstra forsiktig og det gikk fint så en utrolig tabbe fra min side... får sikkert mye hat nå men jaja..

Har super forsikring hos Storebrand men vet ikke hvor mye det vil dekke Denne skaden.. noen som vet?

Det skal stå i forsikringspapirene dine.. men hvis det er leiebil så er det kanskje ikke din forsikring det går på?🤔 

Anonymkode: a0208...b7c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minamemina skrev (1 minutt siden):

Skulle kjøre ut av en parkeringsplass på ett senter. Denne parkeringsplassen er kjent for å være trang, men det var også min feil at jeg ikke fulgte bedre med. Klarte å kjøre inn i veggen på vei ut og skrapte bilen skikkelig på ene siden. Det er en leiebil. Vet noen ca hvor mye egenandelen er på? Ble en bulk også. Ganske stor skade. Jeg skammer meg veldig men gjort er gjort. Har kjørt der igjen men var ekstra forsiktig og det gikk fint så en utrolig tabbe fra min side... får sikkert mye hat nå men jaja..

Har super forsikring hos Storebrand men vet ikke hvor mye det vil dekke Denne skaden.. noen som vet?

Usikker på egenandel men vet at en del skader kan poleres opp 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står vel i kontrakten, men typisk 10-12000. Sjekk om du har reiseforsikring som dekker egenandel på slike skader. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

svimmelhau som leier bil og IKKE vet egenandelen ved skade.

Anonymkode: 5bb7c...ac5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, Minamemina said:

Skulle kjøre ut av en parkeringsplass på ett senter. Denne parkeringsplassen er kjent for å være trang, men det var også min feil at jeg ikke fulgte bedre med. Klarte å kjøre inn i veggen på vei ut og skrapte bilen skikkelig på ene siden. Det er en leiebil. Vet noen ca hvor mye egenandelen er på? Ble en bulk også. Ganske stor skade. Jeg skammer meg veldig men gjort er gjort. Har kjørt der igjen men var ekstra forsiktig og det gikk fint så en utrolig tabbe fra min side... får sikkert mye hat nå men jaja..

Har super forsikring hos Storebrand men vet ikke hvor mye det vil dekke Denne skaden.. noen som vet?

Du bruker ikke din forsikring når det er leiebil, men du må betale en egenandel så sant du ikke tok med forsikring mot det når du leide bilen eller at du har det i kredittkortet du brukte?

Anonymkode: 9fe26...ab8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilforsikring er tegnet for ett kjøretøy, og følger det kjøretøyet. Bilforsikring følger ikke sjåføren, altså har det absolutt ingenting å si hvilken forsikring du har på en annen bil enn den som ble skadet.

Egenandelen kan være opp mot 20 000,-. Men hvis du har en ekstra forsikring på leiebilen, betalt med kredittkort eller har en god reiseforsikring så kan egenandel bli dekket eller redusert.

Min reiseforsikring (tryg) dekker egenandel, hvis jeg har leid bilen for en tur med minst en ovetnatting, og bilen er leid med formål om ferie. Det samme gjelder en del andre reiseforsikringer. Ser IF har tilsvarende på sin super-reise.

Noen kredittkort dekker hele egenandelen hvis du har betalt med kredittkortet, noen dekker ett visst beløp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taluno skrev (14 minutter siden):

Bilforsikring er tegnet for ett kjøretøy, og følger det kjøretøyet. Bilforsikring følger ikke sjåføren, altså har det absolutt ingenting å si hvilken forsikring du har på en annen bil enn den som ble skadet.

Egenandelen kan være opp mot 20 000,-. Men hvis du har en ekstra forsikring på leiebilen, betalt med kredittkort eller har en god reiseforsikring så kan egenandel bli dekket eller redusert.

Min reiseforsikring (tryg) dekker egenandel, hvis jeg har leid bilen for en tur med minst en ovetnatting, og bilen er leid med formål om ferie. Det samme gjelder en del andre reiseforsikringer. Ser IF har tilsvarende på sin super-reise.

Noen kredittkort dekker hele egenandelen hvis du har betalt med kredittkortet, noen dekker ett visst beløp.

Men det er vel for sent å skaffe seg reiseforsikring nå? Vil den gjelde hvis jeg skaffer det ETTER jeg hentet ut leiebilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minamemina skrev (1 minutt siden):

Men det er vel for sent å skaffe seg reiseforsikring nå? Vil den gjelde hvis jeg skaffer det ETTER jeg hentet ut leiebilen?

Nei selvfølgelig gjelder ikke den for noe som har allerede skjedd...

Du kan ikke forsikre ett hus etter det har brent ned. Du kan ikke tegne uføreforsikring etter du har blitt ufør. Du kan ikke tegne bilforsikring etter du har vraket bilen. Forsikring tegnes fordi man skal være sikret i tilfelle uhell skjer.

Det er derfor mange av oss velger ha helårs reiseforsikring, fordi man aldri vet hva som kan skje når man går utenfor huset.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (13 timer siden):

Usikker på egenandel men vet at en del skader kan poleres opp 

Polere en slik skade..?

Anonymkode: 76fe3...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minamemina skrev (8 minutter siden):

Men det er vel for sent å skaffe seg reiseforsikring nå? Vil den gjelde hvis jeg skaffer det ETTER jeg hentet ut leiebilen?

Selvsagt ikke. 

Anonymkode: 76fe3...9f8

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minamemina skrev (8 minutter siden):

Men det er vel for sent å skaffe seg reiseforsikring nå? Vil den gjelde hvis jeg skaffer det ETTER jeg hentet ut leiebilen?

Hvis du vil spare penger, så kjøper du brannforsikring ETTER at huset ditt har brent ned……

#ironivarsel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maskinfører skrev (13 timer siden):

Usikker på egenandel men vet at en del skader kan poleres opp 

Polerer man opp bulker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taluno skrev (10 timer siden):

Polerer man opp bulker?

Ikke bulker men riper har sett noen ha lakk på så polerer dem 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (19 timer siden):

Ikke bulker men riper har sett noen ha lakk på så polerer dem 

Men her er det snakk om betydelige skader, med bulk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...