Gå til innhold

130ml melk fra pumping! Lite??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en liten jente på 3mnd. Jeg fullammer men pumper så å si aldri . Gjorde det litt i starten bare . Forsøkte å pumpe idag for å ta med melk på falske når jeg skulle ut . Pumpet i 20min og fikk ut totalt 130 ml fra begge brystene . Vil dere si det er lite?

 

kan nevne at jeg er førstegangsmamma og jenta mi er klistremerke på dagtid og samsover på natt. Fikk litt panikk når jeg leste på nett at man bør pimpe fler ganger om dagen ‘ takk for svar ❤️

Anonymkode: bb588...703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legg babyen på seg og fylger kurva si? Om ja har du nok mjølk. Mi erfaring er at pumping er mindre effektivt og at 130 ml er bra på ei pumperunde :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ut 20 ml på én time (hun har lagt godt på seg og jeg fullammet til seks måneder). 130 ml på 20 min er jo kjempebra! Jeg må pumpe i 7-8 timer for å få nok til en flaske 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Fikk litt panikk når jeg leste på nett at man bør pimpe fler ganger om dagen ‘ 

Anonymkode: bb588...703

Haha hva? Hvor leste du det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IDGAF skrev (20 minutter siden):

Haha hva? Hvor leste du det? 

Både på ammehjelpen og babyverden …0

Anonymkode: bb588...703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Både på ammehjelpen og babyverden …0

Anonymkode: bb588...703

Hva er konteksten? Hvorfor burde du det, trenger du å øke produksjonen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fikk litt panikk når jeg leste på nett at man bør pimpe fler ganger om dagen

Du trenger ikke å pumpe flere ganger dagen dersom du fullammer og baby legger nok på seg:) pumping flere ganger om dagen er hvis du av en eller annen grunn må prøve å feks øke melkeproduksjonen din- eller hvis du ikke har anledning til å amme. På ammehjelpen står det også at mengde melk du får av å pumpe gjenspeiler ikke hvor mye melk du har, baby er mer effektiv enn pumpen er og får somregel i seg mer enn hva du pumper ut:) som sagt, er vekten fin og baby har nok tisse bleier får hen i seg nok. Trenger ikke å pumpe fler ganger daglig om du ikke selv ønsker av ulike grunner som feks fryse ned melk til anledninger hvor du feks ikke er hjemme med baby osv

Anonymkode: 699af...b1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...