Gå til innhold

Er du viking?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Føler du nærvær fra dine viking-aner`?

Anonymkode: 9ada3...351

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Viking var en arbeidstittel, ikke en folkegruppe. De aller færreste har forfedre som var vikinger. 
 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har noen sånne vikinger som var kjent i slektstreet, men føler ikke kallet etter å dra på tokt, drepe og voldta likevel altså.

Anonymkode: 13360...4f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå for tiden blir man uglesett dersom man plyndrer kloster og voldtar nonner.

Anonymkode: 70b59...2b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevrosererroser skrev (På 3.2.2023 den 21.15):

Viking var en arbeidstittel, ikke en folkegruppe. De aller færreste har forfedre som var vikinger. 
 

Med tanke på at du har flere og flere forfedre jo lengre du går bak i tid, har alle sammen vikingforfedre.

Anonymkode: c9633...3cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aner fra Vestlandet, Møre, Trøndelag og nord-Trøndelag, så ja, er vel ikke så utenkelig at noen av forfedrene dro til Irland, England eller Frankia eller var med i den store hedningehæren

Anonymkode: c9633...3cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt mulig siden familien stammer fra en gård som har vært bosatt siden yngre jernalder.

Anonymkode: d722c...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Godt mulig siden familien stammer fra en gård som har vært bosatt siden yngre jernalder.

Anonymkode: d722c...c36

Du kan godt være fra vikingslekt.

Er det også mange seksualforbrytere i din familie?

Anonymkode: 70b59...2b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Du kan godt være fra vikingslekt.

Er det også mange seksualforbrytere i din familie?

Anonymkode: 70b59...2b8

Nei det er ingen seksualforbrytere i min slekt som vi vet om.

Kan anbefale deg en dokumentarserie i fire deler som heter "The Last Journey of the Vikings", den tar for seg perioden fra utvandringen ifra Skandinavia frem til 1066 og det som senere la grunnlaget for mye av vestlig kultur og verdier som f.eks. "Magna Carta" og "The Provisions of Oxford".

Dokumentaren tar også for seg disse mytene om at vikingene bare var krigerske voldtektsforbrytere som herjet rundt.

Anonymkode: d722c...c36

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar ikke på tokt, men har nok aner som gjorde det. Er stolt over vår hærkomst. Drap, voldtekter, konflikter og slaveri har vært en naturlig del av historien i årtusner blant alle folkeslag, så den siden er ikke viktig for meg. Men ikke alle skapte en kultur, religion , handelsruter og spor i historien som vikingene. At en forholdsvis liten kultur over noen få århundrer sammenlignes med store imperier som romerriket, perserne, Alexander og Djenghis Khan viser hvor viktig de var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Har jeg aldri følt etter. Har bare følt meg ekte nordisk og ser nordisk ut. Når jeg føler mer etter så jo jeg må være viking/forferde som var vikinger😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Mine aner kommer mest sannsynlig fra jordbruk, fangst og fiske. Mtp hvor i landet en kan spore slekten min. (Tananger/Kongsberg/Finnskogen) 

Anonymkode: ff16f...bbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...